به گزارش پایگاه خبری نشان :

با شیوع پیک پنجم کرونا و آغاز تعطیلی برخی از صنوف که شامل نمایشگاه های خودرو نیز می شود موجب شد تا روز گذشته بازار ایران خودروها با رشد قیمت بسته شود. اما این روند در بازار ایران خودرویی ها امروز با توجه به نامشخص بودن وضعیت بازار شکسته شد و محصولات پرطرفدار این شرکت بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت در بازار پرطرفدارهای ایران خودرو همزمان با افت نرخ دلار نیز بوده که این امر نیز بر کاهشی شدن بازار اثر گذار بوده است.

به گفته فعالان بازار خودرو عدم تغییر نرخ دلار یکی از دلایلی است که ایجاد نوسان قیمت در بازار خودرو را به همراه دارد، در کنار نرخ دلار در حال حاضر عوامل دیگری مانند انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات هسته ای و تعیین کابینه دولت سیزدهم بر بازار خودرو اثرگذار بوده اند.

حال با توجه به تعطیلی بازار می توان گفت این عامل نیز به عوامل مذکور اضافه شده بازار را تغییر شکل داده است.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX» ، «سمند LX با موتور EF۷» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو قیمت «سمند LX با موتور EF۷» امروز بدون تغییر در بازار به ۲۳۵ میلیون تومان رسید. «سمند LX» نیز امروز در تغییر قیمت نداشت و در بازار ۲۰۶ میلیون قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن» نیز با قیمت همانند روز گذشته ۲۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار خودرو می‌توان گفت در میان خانواده محصولات پژو ۲۰۶ نیز امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» ۲۱۵ میلیون تومان ارزش گذاری شد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «۲۰۶ صندوقدار» نیز امروز بدون تغییر به ترتیب با قیمت ۲۶۳ و ۲۴۸ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.