به گزارش پایگاه خبری نشان :

اعتدال/مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس کرونا دلتا برخلاف کرونای چینی، بیش از بزرگسالان کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و علائم آن نیز عمدتا در این گروه جمعیتی شدیدتر است.

وی خاطرنشان کرد: علائم این ویروس نیز تقریبا مشابه علائم معمول کووید۱۹ نظیر آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد است که با شدت بیشتری بروز می‌یابد. عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: قدرت انتقال و سرایت این ویروس نیز ۱۲ برابر بیشتر از کرونای چینی بوده و از انسان به انسان به سرعت انتقال می‌یابد.

مردانی ادامه داد: بهبودیافتگان کرونا اما به ندرت به این ویروس مبتلا شده و در صورت ابتلا نیز احتمالا موارد خفیف بیماری را تجربه می‌کنند. ویروس کرونا دلتا نخستین‌بار در هند شناسایی و تاکنون در ۸۰ کشور جهان یافت شده است. سازمان جهانی بهداشت گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری و گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامیده است. علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتا با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می‌یابد. همچنین بر اساس آمار رسمی کشورها، تاکنون حدود ۱۷۵ میلیون نفر را در دنیا به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از سه میلیون و ۷۷۷ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.