به گزارش پایگاه خبری نشان :

آب انگور نوشیدنی است که با فشردن انگور تازه در مخلوط کن یا آبمیوه گیری تهیه می شود. بسته به نوع انگورهایی که از آن تهیه می شود، طعم آب انگور متفاوت است. با این حال، مشخصات طعم انگور معمولاً حفظ می شود. در حالی که آب تهیه شده با انگورهای غلیظ، به ویژه انگورهای تیره دارای طعمی قوی و غلیظ است، آن که با انگورهای معمولی تهیه می شود شیرین و ملایم است.

 

آیا آب انگور مفید است؟

آب انگور یکی از سالم ترین و مغذی ترین نوشیدنی های ساخته شده توسط بشر است. این آب میوه خوشمزه دارای فواید بهداشتی از جمله پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و بهبود بینایی، پوست سالم و غیره است. این نیز یکی از آب میوه های کم کالری است که بدون هیچ گونه افزودنی ساخته می شود و برای کسانی که در برنامه رژیم کاهش وزن قرار دارند مناسب است. این بخش از دنیای خواص خوردنی ها در نمناک به بررسی خواص آب انگور پرداخته است و جزئیات مهمی در این رابطه بازگو کرده است.

مواد مغذی آب انگور

اطلاعات تغذیه ای 1 لیوان (تقریباً 253 گرم) از آب انگور طبیعی به شرح زیر است:

  • کل کالری:152
  • کل چربی:0.3 گرم
  • سدیم:13 میلی گرم
  • پتاسیم :263 میلی گرم
  • کل کربوهیدرات ها:37 گرم
  • فیبر غذایی:0.5 گرم
  • شکر:36 گرم
  • ویتامین C :105٪
  • کلسیم:2.1٪
  • آهن:3.5٪

مزایای سلامتی آب انگور

1. جلوگیری از سرطان:

انگور سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است که روند گسترش سرطان را کندتر می کند یا آن را متوقف می کند. به خصوص آب انگور بنفش می تواند به هنگام مصرف منظم از بسیاری از سرطان ها مانند ریه، دهان، حلق، تخمدان، گردن رحم، پروستات ، روده بزرگ و لوزالمعده جلوگیری کند.

2. کنترل دیابت :

به بیماران دیابتی توصیه می شود که آب انگور مصرف کنند زیرا نشاسته ها و شیرینی های موجود در بدن را کاهش می دهد. اگر تمایل به کاهش اثرات دیابت دارید، پس از مصرف منظم آب انگور، می توانید خود را از افزایش عمده قند دور کنید. بنابراین آب انگور برای بهبود و کنترل دیابت از طرف متخصصان بهداشت بسیار توصیه می شود.

3. درمان مشکلات اسیدیته:

خود انگورها طعم زیر اسیدی (ترش) دارند، اما تعجب آور است که بدانید که این آبمیوه بعد از هضم واکنش قلیایی دارد. این ویژگی به درمان مشکلات ناشی از اسیدیته در دستگاه گوارش کمک می کند که می تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی دیگر را که در پی آن ایجاد می شود، را درمان کند.

4. آب انگور برای سرما خوردگی :

اگر سرماخوردگی دارید ، این بدان معنی است که بدن شما بیش از حد کار می کند. برای آزاد سازی استرس ، مشکلات و تقویت سیستم ایمنی بدن که به شما کمک می کند فعالیت های روزانه کاری را که باید انجام دهید ، به شما کمک می کند آب انگور را بارها مصرف کنید.

5. آب انگور برای کاهش وزن:

آب انگور دارای آنزیم چربی سوزی است که نشاسته و قند بدن ما را جذب و کاهش می دهد. افرادی که می خواهند به یک رژیم غذایی سالم دست یابند باید آب انگور را به عنوان یکی از بخش های مهم رژیم غذایی خود درج کنند. این امر نه تنها در بین سایر رژیم های غذایی خوشمزه خواهد بود، بلکه به شما کمک می کند تا به هدف مورد نظر خود برسید. این یکی از بهترین مزایای آب انگور است.

6. تقویت هضم بهتر:

قابل ذکر است که استفاده از آب انگور برای معده سفارش شده است است. آب انگور به شما کمک می کند تا هضم بهتری داشته باشید زیرا باعث افزایش جریان آب در معده می شوند. این میوه ها را به همراه پوست و هسته آن مصرف کنید زیرا مقدار فیبر اضافی در این دو وجود دارد که فعالیت روده شما را بهبود می بخشد.

7. نوشیدنی مفید برای تصلب شرائین:

در انگور ها پکتین وجود دارد که برای کاهش رسوبات شریانی که در رگ ها جمع می شوند مناسب است. از طرف دیگر، ویتامین C به حفظ و تقویت خاصیت ارتجاعی شریان ها کمک می کند. بنابراین می تواند نوشیدنی مفیدی برای تصلب شرایین باشد.

8. عامل تقویت کننده انرژی:

آب انگور انرژی بیشتری به ما می دهد و همچنین به عنوان تقویت کننده خلق و خو عمل می کند. با افزایش سطح انرژی، ما علاقه مند به کار در آینده خواهیم بود و در انجام کارهای سخت پر تلاش خواهیم بود. آب انگور مملو از محتوای آهن و آنتی اکسیدان های لازم برای کاهش تنبلی است. این می تواند به عنوان تقویت کننده فوری عمل کند، از این رو توسط ورزشکاران برای به دست آوردن انرژی اضافی در حالی که به طور مداوم آن را در طول بازی از دست می دهد، مصرف می شود.

9. تثبیت سطح کلسترول:

آب انگور برای کاهش کلسترول ؛ یکی از بهترین کاربردهای آن است. سطح کلسترول با مصرف آب انگور یا حتی اضافه کردن انگور به رژیم غذایی شما حفظ می شود. روزانه یک لیوان آب انگور باعث کاهش میزان کلسترول بدن می شود. این یک لیوان آب انگور در مواد مغذی و سایر اجزای آن بسیار غنی است. کلسترول بد موجود در بدن ما باعث ایجاد انسداد هایی در عروق ما می شود، بنابراین جریان خون در رگ ها را محدود می کند. از این رو باید سطح کلسترول بد خون را کاهش دهیم که دارای عوارض جانبی زیادی است.

10. تقویت سیستم ایمنی:

انگور و آب انگور مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که به تقویت ایمنی ما کمک می کند. سیستم ایمنی بدن ما تقویت می شود که مطمئناً به بدن ما کمک می کند تا علیه هرگونه مشکلات مسمومیت و همچنین بیماری های جدی مبارزه کند. این بیماری به ما کمک می کند تا از به وجود آمدن سرماخوردگی، خلط ها و سرفه ها، یا هرگونه عفونت باکتریایی یا ویروسی جلوگیری کنیم. این خواص موجود در آب انگور ما را از عفونت و آلرژی خلاص می کند و از این رو به مبارزه با اقدامات میکروبی به ما کمک می کند.

10. تقویت سلامت قلب :

مزایای آب انگور برای سلامتی قلب باورنکردنی است. آب انگور با کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلب ، قلب سالم را مهیا می کند. همچنین فشار خون را در شرایط عادی حفظ می کند و از این رو خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. تولید اکسید نیتریک در بدن ما برای رگ های خونی ما مفید است. انعطاف پذیری رگ های خونی به دلیل این ترکیب موجود در انگور در برابر فشار خون مقاوم می شوند.

 

11. تسکین سردرد :

اگر از سردرد ناشی از بیماری رنج می برید، آب انگور برای کاهش سردرد، راه حل مناسبی را برای شما فراهم می کند. مصرف یک لیوان آب انگور به عنوان داروی خانگی هنگام صبحانه یا بعد از ناهار برای این مشکل سردرد پیشنهاد می شود. سردرد واقعاً تحریک کننده است که به شما اجازه نمی دهد روی کار خود تمرکز کنید. مطمئناً با مصرف آب انگور یک درمان مناسب برای این مشکل دریافت خواهید کرد.

12. کمک به تقویت استخوان ها:

آب انگور به تقویت استخوان های ما کمک می کند، بنابراین تراکم استخوان را افزایش می دهد که به عنوان چارچوب اصلی پشتیبانی ما عمل می کند. آب انگور سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و منگنز است که در حفظ سلامت استخوان ها نقش اساسی دارد.

فواید آب انگور برای پوست

ما مصرف آب میوه انگور را برای پوست مفید می دانیم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم

جلوگیری از علائم پیری

آنتی اکسیدان ها مهمترین ترکیبات موجود در مواد غذایی هستند که برای پوست مفید می باشند. این ماده به از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن کمک می کند و همچنین به سم زدایی پوست و بدن از مواد مضر کمک می کند. انگور همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که سوخت و ساز بدن ما را حفظ کرده و زیبایی ما را تقویت می کند. خاصیت ضد پیری آب انگور به کاهش چین و چروک هایی که باعث شل شدن پوست ما می شود کمک می کند. درخشندگی و جوان سازی پوست یکی از بهترین مزایای آب انگور برای چهره است.

فواید آب انگور برای مو

در اینجا ما مزایای آب انگور را برای مو ذکر کردیم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

تقویت رشد مو

اگر از ریزش مو رنج می برید، موهای نازک یا بی جان دارید، آب انگور می تواند بهترین کمک برای شما باشد. ثابت شده است که مصرف منظم آب انگور می تواند بدن را با مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین E ، اسید لینولنیک که برای موهای سالم ضروری است، تأمین کند. شما می توانید در چند روز متوجه شوید که موهای شما درخشش و استحکام خود را به دست می آورد.

کندتر شدن از دست دادن حافظه

چنین مطالعاتی ثابت می کند که آب انگور حاوی رسوراترول می تواند یک تقویت کننده عالی مغز باشد. با تحقیقات بیشتر، آب انگور ممکن است برای مدیریت بیماری آلزایمر ، زوال عقل زودرس و سایر اختلالات مزمن عصبی مزمن استفاده شود.

خواص ضد سرطان

مصرف آب انگور بنفش می تواند آسیب DNA را که ممکن است منجر به سرطان شود مهار کند. مصرف آب انگور غنی از فلاونوئید می تواند تهوع، استفراغ و سایر عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی را مدیریت کند. نتایج این مطالعات احتمالی بود. اما با داشتن اطلاعات بیشتر، نوشیدنی هایی مانند آب انگور را می توان جایگزین ارزان قیمت برای مکمل های شیمی درمانی دانست.

کاهش مشکلات پروستات

سرطان پروستات و موارد مرتبط با آن علت اصلی پایین آمدن کیفیت زندگی و مرگ و میر در مردان است. مطالعات آزمایشگاهی خواص ضد سرطانی آب انگور بر روی سلول های سرطانی پروستات را نشان می دهد.

بهبود عملکرد روده

اضافه کردن انگور به رژیم غذایی شما با غذاهای پرچرب محیط میکروبی روده شما را به شدت تغییر می دهد. با وجود جذب و هضم محدود، پلی فنول های انگور از روده شما در برابر عوامل بیماری زا، مانند استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت می کنند.

نوشیدنی خوب برای سم زدایی

آب انگور می تواند یک جایگزین عاری از الکل برای افراد باشد. تهیه آب انگور در بخشی از رژیم غذایی، آنتی اکسیدان ها را به بدن شما معرفی می کند. این مواد با آسیب اکسیداتیو به DNA و بدن شما مبارزه می کنند.

عوارض و اثرات جانبی آب انگور

حتی اگر عاشق نوشیدن آب انگور به دلیل طعم و خواص آن باشید، رعایت مقادیر روزانه دوز ضروری است. زیاده روی در نوشیدن آن می تواند منجر به عوارض جانبی زیادی از جمله:

  • سوء هاضمه
  • حالت تهوع
  • دهان خشک
  • گلو درد
  • سرفه کردن
  • سر درد
  • مشکلات عضلانی
  • سوزش قلب
  • ریفلاکس

واکنش های آلرژیک مانند خارش دهان و گلو

آب انگور یکی از محبوب ترین نوشیدنی های مبتنی بر میوه در سراسر جهان است. طعم عالی این آبمیوه آن را به نوشیدنی محبوب بسیاری از نوجوانان، که عاشق عطر و طعم خوب هستند، تبدیل نموده است. این آب میوه صاف و براق است و رایحه ی آن ای برای لذت بردن از سلامتی خوب است.