به گزارش پایگاه خبری نشان :

این نحوه پرداخت سود سهام عدالت مانند مرحله اول برای سهامداران سوالات و ابهاماتی را ایجاد کرد. یکی از این ابهامات مربوط به این سوال بود که چرا با وجود دریافت پیامک واریز سود سهام عدالت از بانک، اما برای برخی از افراد امکان برداشت این سود وجود ندارد؟

در این رابطه از دو تن از مسئولان شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه سوالاتی پرسیده شد:

حسین قشمی مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این سوال بیان کرد: تمام ۲۲ بانک عامل موظف بوده‌اند که در شرح واریزی عبارت «سود سهام عدالت» را قید کنند. تمام بانک‌ها به جز دو بانک این مورد را رعایت کرده بودند البته این دو بانک مجدد به سهامداران پیامک زدند که ممکن است این پیامک مجدد برای همه افراد ارسال شده باشد. در حالی که ممکن است این سود به دلایل مشخصی به حساب برخی افراد واریز نشده باشد، که این مورد بسیار بعید و کم است.

او در ادامه افزود: واریز سود بر اساس اعلام شماره شبا است که سهامداران به سجام و سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که خیلی از افراد اصلا یادشان نمی‌آید که در هنگام ثبت‌نام کدام شماره شبا را برای دریافت سود اعلام کرده‌اند و به این صورت حساب بانک‌های دیگر خود را بررسی می‌کنند.