به گزارش پایگاه خبری نشان :

طالبان گمرک مرزی ابونصر فراهی را تصرف کرد. این در حالی است که طالبان چند ساعت قبل گمرک مرزی اسلام قلعه را نیز تصرف کرده بود. چند ماهی است که عملیات طالبان در افغانستان تشدید شده است. اکنون بخش زیادی از شمال و غرب افغانستان در اختیار طالبان است. قسمت های زیادی از مرز مشترک ایران و افغانستان نیز عملا به دست طالبان افتاده است.

طالبان در همین راستا چند ساعت قبل گمرک مرزی اسلام قلعه و ساعتی پیش گمرک مرزی ابونصر فراهی را تصرف کرد.

یک منبع آگاه در این باره گفت: نیروهای طالبان توانستند کنترل این دو گمرک مرزی افغانستان با ایران را در دست بگیرند.

این منبع آگاه اظهار کرد: بعد از گمرک مرزی اسلام قلعه، گمرک مرزی ابونصر فراهی هم به دست طالبان سقوط کرد.

ایران و افغانستان داری ۳ گمرک مرزی هستند که هم اکنون ۲ گمرک مرزی در کنترل طالبان است. گمرک مرزی اسلام قلعه چند ساعت قبل و گمرک مرزی ابونصر فراهی هم ساعتی پیش به کنترل طالبان درآمد.

لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در همین رابطه به تجار گفته است: «به دلیل تحولات عصر امروز درگمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند. از عصر امروز و متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از عصر امروز متوقف شد.»

وی در ادامه تاکید کرده است که «از تجار درخواست می شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری به مرزهای "دوغارون" و "ماهیرود" خودداری کنند. مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان شامل این محدودیت نیست و فعال است.»