به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد محسن بیگی درباره واکسیناسیون معلمان و اینکه معلمان مدارس غیردولتی نیز مشمول خواهند شد، اظهار کرد: تمام معلمان، مشمول تزریق واکسن کرونا هستند و اطلاعات معلمان مدارس غیردولتی با توجه به ثبت اطلاعات موسسان این مدارس در سامانه مشارکت‌ها (سامانه مربوط به سازمان مدارس غیر دولتی) موجود است.

وی افزود: اسامی معلمان در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات آنها هستیم، حدد ۹۴۰ هزار معلم در بخش دولتی و ۲۵۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی داریم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: تمام افرادی که در مدارس فعالیت می‌کنند و تمام کارکنان آموزش و پرورش مشمول تزریق واکسن کرونا هستند.

وی درباره واکسیناسیون دانش آموزان مطرح کرد: در دستورالعمل‌های وزارت بهداشت موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان مطرح نیست البته برای بازگشایی مدارس در حال تنظیم پروتکل جدید هستیم که تا پایان مرداد تهیه می‌شود.

محسن بیگی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا در مهر ۱۴۰۰ نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می‌شود و قطعاً همانند شرایط عادی نبوده و حضور دانش‌آموزان با محدودیت‌‌هایی همراه است البته باید توجه داشت که تعطیلی مدارس آسیب‌های مختلفی دارد و بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود و مقطعی بخشی از مشکلات و آسیب‌ها را کم می‌کند.

وی تأکید کرد: برای بازگشایی مدارس باید نسخه‌های متفاوتی پیچید چرا که مدارس روستایی، عشایری و کم‌جمعیت می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند.