به گزارش پایگاه خبری نشان :

فارس: دادستان زاهدان می‌گوید:  وضعیت سیستان و بلوچستان هم‌چنان قرمز و بحرانی است، هر روز شاهد فوت بیش از 20 بیمار کرونایی هستیم.

مهدی شمس آبادی:

* (با بیان اینکه دستگاه قضایی از افراد منتقد و مطالبه گر حمایت می کند): باید وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان حضور میدانی داشته باشد در زمانی که فوتی ها در یک شبانه روز در سیستان و بلوچستان به بیش از ۳۰ نفر و تعداد مبتلایان هم به بیش از هزار و دویست می رسد، نباید شب خواب به چشم وزیر بهداشت بیاید.

* وزیر بهداشت باید به صورت غیرمحسوس نیروهایی را داخل بیمارستان هایی بفرستد که مردم گلایه از کمبود اکسیژن و ضعف بهداشت دارند تا بداند حرف مردم درست است یا اظهارات مسئولان.

* وقتی مسئولان می گویند تخت خالی داریم آیا این با واقعیت انطباق دارد؟ اگر خود وزیر هم به سیستان و بلوچستان نمی آید، باید گروهی را میدانی و غیرمحسوس به استان بفرستد که در کل بیمارستان ها مشکلات را بررسی کنند و به عنوان ارباب رجوع وارد شوند.

* (در خصوص اظهارات وزیر درباره خالی بودن تخت ها در استان): آیا واقعا تخت های بیمارستانی خالی است؟ اگر تخت ها خالی است چرا بیماران کرونایی در بیمارستان ها در اورژانس بستری هستند؟

* اگر تخت خالی باشد بیماران را در بخش بستری می کنند که تخت خالی وجود ندارد، هجمه بیماران زیاد است و افراد حتی به ما مراجعه می کنند که بیمارمان را می خواهیم بستری کنیم و بیمارستان ها تخت خالی ندارند.

* سردخانه ها از جنازه پر شده و واقعیتی است که نمی توان انکار کرد، اگر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می خواهد موفق عمل کند باید حضور میدانی و نامحسوس داشته باشد و عده ای قابل اعتماد را به عنوان افراد عادی وارد بیمارستان ها کند تا درد مردم را حتی برای پذیرش در بیمارستان بفهمند.