به گزارش پایگاه خبری نشان :

همسرکشی این بار در تهران اتفاق افتاد. همسرکشی با استفاده از چاقو رخ داد. علت همسرکشی مشخص شد. متهم پرونده همسرکشی افغان است. این همسرکشی به علت مخالفت با ترک ایران اتفاق افتاد.

وی پای میز محاکمه ابراز پشیمانی کرد و گفت: حرفهای مادرزنم باعث شد کنترل اعصابم را از دست بدهم و به روی همسرم چاقو بکشم.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از  شامگاه دهم  تیرماه سال ۹۸ به دنبال وقوع درگیری خونین در خانه ای قدیمی در خیابان خاوران آغاز شد و به ماموران کلانتری ۱۳۲ نبرد خبر رسید داماد ۳۴ ساله ای به نام امان در خانه پدر زنش خون به پا کرده است .

ماموران کلانتری بلافاصله به خانه قدیمی رفتند و با پیکر خونین زن  ۲۷ ساله به نام طلا  و مادرش طلعت روبه رو شدند .پیکرهای نیمه جان  این مادر و دختر به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد طلا به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد و مادرش تحت عمل جراحی قرار گرفت. زن سالخورده معجزه‌آسا زنده ماند و  به زندگی برگشت .

همسر طلعت دامادش را عامل جنایت معرفی کرد. به این ترتیب ردیابی امان آغاز و وی چند ساعت بعد بازداشت شد و به جنایت خانوادگی اعتراف کرد .

امان در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و طلا چند سال قبل به همراه خانواده همسرم به ایران آمدیم .من و همسرم در ایران صاحب یک دختر و پسر شدیم و من کار خوبی داشتم. زندگی مان خوب بود اما مدتی بود کارم را از دست داده و بی کار شده بودم.زندگی مان به سختی می گذشت و  من از همسرم می خواستم تا به افغانستان برگردیم اما او مخالف بازگشت بود.

 وی ادامه داد :خانواده همسرم در زندگی مان دخالت می گردند .همسرم و دخترم و پسرم در خانه پدر زنم بودند  و خانواده  همسرم اجازه نمی دادند تا آنها را ببینم.  من هر بار که برای دیدن همسر و فرزندانم به  خانه پدرزنم  می‌رفتم آنها با حرف های شان مرا می رنجاند و وقتی از همسرم میخواستم تا همراه فرزندانم به خانه مان بیاید خانواده او مخالفت می‌کردند .آنها  می‌گفتند چون کار درست و حسابی ندارم بهتر است آنها در خانه پدرزنم بمانند.

این مرد در تشریح جزئیات درگیری خونین گفت: آخرین بار به خانه هم پدرزن رفتم و از طلا خواستم تا به این شرایط پایان دهد .به او گفتم بهتر است به افغانستان برگردیم اما او شروع به داد و فریاد کرد .همسرم دختر و پسرم را مقابل چشمانم کتک زد و گفت بهتر است آنها را با خودم به افغانستان ببرم.او  حتی می خواست دختر کوچکم را از بالای پله ها  به پایین پرتاب کند که عصبانی شدم.دخالت‌های مادرزنم  درگیری را بدتر کرد و من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم کارد آشپزخانه برداشتم  و چند ضربه به همسرم و سپس به مادر زنم زدم که در این ماجرا مادرزنم زنده ماند.

 به دنبال اعتراف های این مرد و بازسازی صحنه جرم برای وی کیفرخواست صادر  و پرونده برای رسیدگی  به  شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

این مرد دیروز در حالی پای میز محاکمه ایستاد که پدر و مادرزن سابقش برای وی حکم قصاص خواستند.طلعت برای جراحتهای وارد شده اش نیز دیه خواست و  معاون رئیس قوه قضاییه از طرف دو  فرزند صغیر قربانی درخواست دیه را مطرح کرد.

در ابتدای جلسه امان در حالی که اشک می ریخت جرمش را گردن گرفت و گفت: من همسرم را دوست داشتم اما رفتارهای مادرزنم باعث شد کنترل اعصابم را از دست بدهم و دست به چنین اشتباه بزرگی بزنم.

متهم گفت: من به اجبار خانواده همسرم به ایران آمده بودم و وقتی دیدم اوضاع کاری ام به هم ریخته می خواستم به افغانستان برگردم اما همسرم و خانواده اش مخالف بودند. انها حتی اجازه نمی دادند همسرم و فرزندانم را ببینم. هر بار به خانه پدرزنم می رفت مادرزنم میگفت بهتر است فرزند کوچکم را که شیرخوار بود با خودم به افغانستان ببرم. فرزندم شیرخوار بود و من حتی نمیتوانستم ساعتی او را نگه دارم.آنها با رفتارهایشان مرا عذاب می داند. به همین خاطر وقتی آخرین بار با همسرم درگیر شدم کنترل اعصابم را از دست دادم و او را با چاقو زدم. ولی من هرگز راضی به مرگ همسرم نبودم. او مادر دو فرزندم بود و من پشیمان هستم.

وی درباره زخمی کردن مادرزنش نیز گفت: مادرزنم با رفتارهایش همسرم را تحریک می کرد و موجب می شد بین ما دعوا راه بیافتد.

با پایان دفاعیات این مرد افغان ،قضات وارد شور شدند تا رای صادرکنند.