به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان/بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۲۲ تیر ۱۴۰۰) هر دلار آمریکا به قیمت ۲۴ هزار و ۶۴۸ تومان رسید و هر اسکناس یورو نیز به مبلغ ۲۹ هزار و ۴۶۶ تومان فروخته شده است.

نرخ دلار نسبت به آخرین معاملات دیروز حدود ۱۶ تومان افزایش یافت و یورو نیز ۱۷ تومان گران شد.  

قیمت روز ارز در صرافی ملی ایران

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا  ۲۴.۶۴۸
یورو  ۲۹.۴۶۶

تردید برای خرید دلار

قیمت درهم به قیمت دلار سیگنالی نمی دهد، اثر بازار ارز هرات نیز بر بازار تهران تعدیل شده است در این حالت چه پیش بینی از قیمت دلار در بازار ارز تهران می توان داشت.

وضعیت بازار ارز برای نوسان گیران، کسل کننده شده است. قیمت دلار در روزهای اخیر در محدوده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی گرفتار شده و تغییرات روزانه این ارز به زحمت به بالای ۵۰ تومان رسیده است. این وضعیت کم نوسان، شماری زیادی از معامله گران را خسته و کلافه کرده است.

بازیگران باتجربه بازار در این شرایط به معامله گران توصیه می کنند که در این وضعیت کلافگی، شتاب زده تصمیم نگیرند و خرید و فروش هیجانی را صورت ندهند. از نگاه این گروه، تا زمانی که جهت قیمت اسکناس آمریکایی مشخص نشده است، بهترین تاکتیک «صبوری» است. به باور این دسته از بازیگران، در شرایط نااطمینانی حتی «بی تصمیمی» بهتر از « تصمیم های عجولانه» است.

دلار پشت خطی

آن ها به معامله گران پیشنهاد می دهند تا زمانی که قیمت دلار از یک محدوده مشخص خارج نشده است، خرید و فروش خاصی را انجام ندهند و زمانی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۵ هزار و۲۰۰ تومان رفت، یک پله خرید کنند و اگر این ارز به زیر محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رفت، یک پله موقعیت فروش بگیرند.

از نگاه بازیگران باتجربه بازار، تنها متغیری که تا حدی از رشد قیمت دلار حمایت میکند، افزایش ارزش این ارز در هرات افغانستان است. در مقاطعی از روزهای اخیر، قیمت دلارهرات کمی از بازار تهران بالاتر قرار گرفته است. این موضوع موجب می شود که رویه آمدن ارز از افغانستان به سوی ایران تعدیل شود و بازار را در سمت اسکناس تا حدی دچار کمبود کند. با این حال، در شرایط فعلی تردیدها درباره خرید ارز چنان بالا بوده است که اتفاقات همسایه شرقی نتواند زیاد بازار داخلی را متاثر کند. در روزهای اخیر نرخ حواله درهم نیز سیگنال افزایشی خاصی به بازار ارسال نکرده است.