به گزارش پایگاه خبری نشان :

مشکلات معیشتی روز به روز بیشتر می‌شود و فرایند دریافت وام روز به روز سخت‌تر. البته هر روز مصوبه و دستور تازه‌ای برای اعطای وام به شبکه بانکی می‌رسد ولی همزمان بانک‌مرکزی دستور داده میزان مانده تسهیلات بانک‌ها در پایان سال بیش از دو درصد رشد نداشته باشد!

با این حال هنوز هم گاه برخی طرح‌ها برای اعطای وام فوری در بانک‌ها ارائه می‌شود اما با شرایطی عموما عجیب.

درحال حاضر دو راه برای دریافت فوری وام وجود دارد: وام فوری و آنی بانک‌ها یا وام فروشی.

شرایط دریافت وام فوری به صورت رسمی داشتن ضامن معتبر یا سند یا سپرده است. متقاضی وام فوری می‌تواند سپرده‌گذاری کند و پول بیشتری به‌عنوان وام فوری دریافت کند. وام فوری می‌تواند وام خرید کالا، وام ازدواج، وام مسکن، وام قرض‌الحسنه و… باشد با این تفاوت که بانک آن را سریع‌تر به متقاضی تحویل می‌دهد و غالباً دوره بازپرداخت کوتاه‌تری دارند.

راه دوم دریافت فوری وام، خرید وام است که در باور عامه به این روش نیز وام فوری گفته می‌شود. افرادی وجود دارند که باوجود سپرده‌گذاری در بانک و داشتن معدل مناسب حساب قصد دریافت وام ندارند و برای استفاده از امتیاز وام خود و کسب سود، وام خود را به فروش می‌گذارند. البته این روش غیرقانونی است و ممکن است خطراتی مثل کلاهبرداری دامنگیر متقاضی شود.

در زیر تعدادی از وام‌های فوری که در شبکه بانکی ارائه می‌شود همراه با شرایط دریافت آن‌ها ذکر شده است که برخی از این طرح‌ها عجیب به نظر می‌رسند چرا که لازم است مبلغی بیش از آنچه لازم دارید را در بانک بلوکه کنید.

طرح ثمر بانک رفاه کارگران

در این طرح می‌توانید با سپرده‌گذاری بلندمدت علاوه‌بر دریافت سود سپرده تا ۸۵٪ سپرده‌تان تسهیلات دریافت کنید. مدت زمان مسدودی سپرده ۳۶ ماه( تاپایان مدت بازپرداخت) است. سود این وام براساس دوره بازپرداخت و سود سپرده بلندمدت بین پنج تا ۱۶درصد است و سقف وام ۲۰۰ میلیون تومان است.

طرح خوشه بانک سینا

سقف این وام تا ۵۰ میلیون تومان است و وام گیرنده نباید به بانک بدهکار و یا دارای چک برگشتی باشد. در خصوص چگونگی کارکرد و محاسبه میزان و مبلغ این تسهیلات بانک سینا به این ترتیب عمل می‌کند که اگر فرد مبنا را بر دریافت تسهیلاتی معادل دو برابر میزان سپرده خود بگذارد، نرخ کارمزد دریافتی از او ۱۰ درصد می‌شود و تنها به دو ضامن برای تضمین بازپرداخت اقساط خود نیاز خواهد داشت.

اگر این میزان به سه برابر افزایش پیدا کند نه تنها نرخ کارمزد با ۷ درصد افزایش به ۱۷ درصد خواهد رسید که فرد تسهیلات گیرنده برای تضمین بازپرداخت اقساط ماهانه خود به یک ضامن معتبر دیگر نیز احتیاج پیدا خواهد کرد. در طرح خوشه بانک سینا وجه اولیه فرد را با میزان نرخ سود مصوب شده، تا پایان تاریخی که فرد تسهیلات‌گیرنده آخرین قسط ماهانه خود را پرداخت می‌کند، مسدود خواهد کرد.

طرح زمرد بانک تجارت

در این طرح شما می‌توانید تا ۵۰ درصد ارزش روزانه سهام عدالت خود، بدون نیاز به ضامن و بصورت غیرحضوری تسهیلات دریافت کنید. اگر روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اید ولی هنوز هیچکدام از سهامتان را نفروخته‌اید، مشمول طرح زمرد می‌شوید. فقط کافی است دکمه تغییر کارگزار ناظر را در پرتفوی‌تان فعال کنید. اگر روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اید، بدون نیاز به هیچ کار دیگری مشمول طرح زمرد بانک تجارت می‌شوید.

اگر در ۲۹ روز این وام را تسویه کنید، هیچ سودی به شما تعلق نمی‌گیرد و وام قرض‌الحسنه محاسبه می‌شود. اما اگر زمان بازپرداخت لازم داشته باشید، با سود ۱۸ درصد و سه ساله، می‌توانید وام‌تان را به بانک بازگردانید.

طرح صفر در صفر بانک مسکن

می‌توانید با سپرده‌گذاری، تا ۸۵ درصد سپرده خود وام بدون سود دریافت کنید، کف این وام ۱۰میلیون تومان و سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان است. در این طرح به سپرده شما سودی تعلق نمی‌گیرد. مدت زمان مسدودی سپرده نیزتا پایان تسویه کامل وام بر حسب زمان بازپرداخت است.

زمان بازپرداخت وام در بخش مسکن ۶۰ ماه و در بخش غیر مسکن ۲۴ ماه است.

وام خرید کالا

بانک گردشگری : در این طرح می‌توانید بدون سپرده‌گذاری با افتتاح حساب قرض‌الحسنه یا جاری تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام برای خرید کالا و لوازم خانگی دریافت کنید و تا سقف ۳۶ ماه با ۱۸ درصد سود بازگردانید. بنابر سقف وام درخواستی به ازای هر ۱۵ میلیون یک ضامن کسر از حقوق نیاز است. اما وام‌گیرنده فقط مجاز به خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این بانک است و هر شخص فقط یکبار می‌تواند از وام خرید کالا استفاده کند.

موسسه اعتباری نور : این وام در قالب کارت اعتباری و با توجه به نیاز مشتری در سه رده طلایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان، نقره‌ای تا سقف ۳۰ میلیون تومان و برنزی تا سقف ۱۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. سود وام نیز ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۳۶ ماه است.

بانک ملی : با افتتاح حساب در بانک ملی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب کارت اعتباری دریافت کنید. برای این تسهیلات وام‌گیرنده باید به ازای هر ۱۵ میلیون تومان یک ضامن معتبر به شعبه ارائه دهد. دوره بازپرداخت این وام حداقل ۱۲ و حداکثر ۳۶ ماه است که بر عهده شخص وام‌گیرنده است. سود این تسهیلات همانند سایر تسهیلات کارت اعتباری از نرخ مصوب بانک مرکزی یعنی ۱۸٪ پیروی می‌کند.