به گزارش پایگاه خبری نشان :

امیر جدیدی متولد 31 خرداد 1363 در تهران و بازیگر است امیر جدیدی مدتی مربی هومن سیدی در تنیس بود و به پیشنهاد وی چند کار تئاتری و اولین بار با فیلم آفریقا وارد دنیای سینما شد امیر جدیدی در رشته سینما تحصیل نکرده، اما تمام ویژگی‌ها و راز و رمز‌های تبدیل شدن به یک قهرمان را دارد. امیر جدیدی در نقش یک مامور امنیتی وطن پرست در فیلم «روز صفر» تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدین را برانگیخت. امیر جدیدی در حال احترام نظامی  روی صحنه تئاتر فجر مشاهده می کنید:

امیر جدیدی

فیلم شناسی امیر جدیدی

    1389 آفریقا هومن سیدی

    1392 سیزده هومن سیدی

    1392 پایان خدمت حمید زرگر نژاد

    1393 رخ دیوانه ابوالحسن داوودی

    1393 خنده های آتوسا علیرضا فرید

    1394 من سهیل بیرقی

    1394 اژدها وارد می شود! مانی حقیقی

    1395 قاتل اهلی مسعود کیمیایی

    1395 پدیده علی احمدزاده

    1395 هت تریک رامتین لوافی

    1396 عرق سرد سهیل بیرقی

    1396 تنگه ابوقریب بهرام توکلی

امیر جدیدی

بازی امیر جدیدی در تئاتر

    کالیگولا

    آوازه خوان

    روایت ناتمام یک فصل معلق

جوایز و افتخارات امیر جدیدی

    برنده دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم سیزده در سی و دومین جشنواره فیلم فجر

    برنده دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم پایان خدمت در سی و سومین جشنواره فیلم فجر

    نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم من از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر

    برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم عرق سرد از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

    برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم تنگه ابوقریب از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

امیر جدیدی

اکبر طاهری سرمربی تیم ملی تنیس برای انتخاب تیم ایران جهت حضور در مسابقات دیویس کاپ، ۵۱ بازیکن را به مسابقات انتخابی دعوت کرد و این افراد از ۲۱ فروردین به رقابت می پردازند.

 از نکات قابل توجه در لیست اعلام شده ، حضور نام امیر جدیدی بازیگر سینما در میان نفرات دعوت شده به انتخابی تیم ملی است.

 اکبر طاهری در باره ی علت دعوت جدیدی به انتخابی تیم ملی تنیس ایران گفت: او قبل از اینکه بازیگر شود تنیس بازی می کرد و در مسابقات مختلف هم حضور داشت. از طرفی در مسابقات هم حضور داشته باشد حال و هوای بهتری به رقابت‌ها می دهد.

طاهری در پاسخ به این پرسش که سطح تنیس این بازیگر در حدی هست که انتخابی تیم ملی شرکت کند و با او صحبتی داشته است، تصریح کرد: جدیدی در مسابقات مختلف شرکت کرده است و من هم با او صحبت کردم اما آسیب دیدگی در دستش دارد که باید با پزشکش مشورت کند.

 سرمربی تیم ملی تنیس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا بازیکنانی چون نداف و خالدان به انتخابی تیم ملی دعوت نشده اند، گفت: نداف در صربستان تمرین می کند و در مسابقات شرکت دارد و با او همانگ می کنیم که اگر تمایل داشته باشد از حضورش استفاده کنیم. خالدان هم ساکن آمریکا است. ما می خواهیم از تمام پتانسیل های خود استفاده کنیم و اگر بازیکنان آماده باشند سعی می کنیم از وجودشان بهره ببریم.

طاهری در مورد دادن فرصت به بازیکنان جوان در انتخابی تیم ملی تنیس تصریح کرد: برخی افراد رنکینگ خوبی نداشتند اما تمایل زیادی به حضور در انتخابی تیم ملی داشتند از این رو تصمیم گرفتیم که به آنها نیز شانسی بدهیم. از طرفی بخاطر شیوع ویروس کرونا مسابقات زیادی برگزار نشد بنابراین رنکینگ خیلی کیفی و واقعی نیست. همچنین برخی بازیکنان جوان هنوز در رنکینگ بزرگسالان جایگاه خود را پیدا نکرده اند و به آنها نیز شانسی را می دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که امکان دارد مسابقه انتخابی تیم ملی به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در تهران لغو شود، تاکید کرد: قرار است که برگزار شود و فعلا خبری مبنی بر لغو مسابقات اعلام نشده است.

اولین تصویر از فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی با بازی امیر جدیدی

 ساعاتی پیش ۲۳ فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره کن اعلام شد و فیلم اصغر فرهادی هم بین این فیلم‌ها حاضر است. امروز اولین تصویر رسمی از جدیدترین فیلم فرهادی هم منتشر شد.

طبق اخبار امیر جدیدی در این فیلم نقش فردی را بازی می‌کند که از زندان آزاد شده و حالا باید کیف عتیقه‌جاتی که به او رسیده را به فرجام برساند.

 

فیلم اصغر فرهادی در شیراز فیلمبرداری شده است و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند.

 

کمپانی «آمازون» با خرید امتیاز فیلم قهرمان، آن را در آمریکا پخش می‌کند. پخش اروپای قهرمان را ممنتو فیلمز بر عهده دارد.

 

امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی و سارینا فرهادی به همراه جمعی دیگر از بازیگران که اغلب از چهره‌های جدید هستند در «قهرمان» ایفای نقش کرده‌اند.