به گزارش پایگاه خبری نشان :

برترین‌ها: یک فعال رسانه‌ای در مطلبی روایتی از مزار دو شهید را مطرح کرده است.

وحید جعفری نوشت: 

اگر گذرتان به بهشت زهرا افتاد سعی کنید حتما به مزار این برادران دوقلو سر بزنید! برادران دو قلوی که هیچ‌گاه پدر و مادر به خود ندیده اند و کسی زائر مزارشان نبوده است! قهرمانان وطن ثابت و ثاقب شهابی نشاط در منطقه سومار سال ۶۱ دراوج جنگ ایران و عراق به عنوان امدادگر در جبهه بودند.

پس از مدتی تلاش و فداکاری ثاقب برادری که فقط چند ثانیه از ثابت بزرگتر بود بشدت مجروح و در نهایت شهید شد و بردارش را تنها گذاشت! اما مگر ممکنه کسی که در این دنیا تنها یار و غمخوار و مونس تنهایی اش برادرش بوده او را تنها بگذارد و اینچنین شد تا ثابت دوری برادر را تاب نیاورد و تنها بفاصله چند ساعت طوری که هنوز جنازه برادر را به پشت جبهه منتقل نکرده بودند او نیز بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی شهید شود!

واما قصه پر غصه این دو قهرمان برادر شهید به نقل از دفتر خاطرات خودشان:روزی شخصی ثاقب وثابت راپشت به یکدیگر داخل زنبیل کوچک قرمزرنگی گذاشته بود زیر شرشر باران کنار درب ورودی بهزیستی رها میکند! حال درد نان بوده یا درد جان کسی نمی‌دانست! از آن پس بود که آن زنبیل کوچک شده بود تنها یادگاری از پدر و مادر ندیده‌شان ثاقب و ثابت سالها از کرمانشاه و غرب کشور گرفته تا اهواز و خرمشهر به هر کجا که اعزام می‌شدند در درون ساکشان اعلامیه‌هایی را به همراه داشتند.

که عکسی از دوران کودکی‌شان به همراه دست نوشته‌ای به این مضمون به در و دیوار شهرها می‌چسباندند:«پدر و مادر عزیز از آن روزی که ما را تنها در کنار خیابان رها کردید و رفتیدسالها میگذرد حال امروز دیگر ما برای خودمان مردی شده‌ایم ولی همچنان مشتاق و محتاج دیدار شماییم!»ولی هیچگاه از پدر و مادرشان خبری نشد(شاید هم مرده بودند)اما از شیر خوارگاه تا آسمان برای این دو برادر راه طولانی و پر پیچ و خمی نبود..آنچه که امروز از ثاقب و ثابت شهابی نشاط باقی است دو قبر مشکی رنگ شبیه به هم و درکنار هم در قطعه ۵۰ بهشت زهرا ردیف ۶۷ شماره ۱۹وردیف ۶۶ شماره ۱۹ است.