به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمدسام قریبیان بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر در سال 1358 متولد شد. او فرزند فرامرز قریبیان و مینا خیامی است.

پدرش فرامرز قریبیان از بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون است و مادرش مینا خیامی طراح لباس بوده و در نیویورک درس طراحی لباس خوانده است. طراحی لباس فیلم گناهکاران را هم ایشان انجام داده اند. محمدسام قریبیان یک برادر بزرگتر به نام بهزاد دارد که در آمریکا زندگی می کند و حرفه اش هم هیچ ربطی به سینما ندارد. یکی از شغل هایش طراحی موتورهای B.M.W است.
 

محمد سام قریبیان

محمدسام قریبیان و پدرش فرامرز قریبیان

سام قریبیان برای اولین بار در سال 1364 مقابل دوربین فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان رفت. او جسته و گریخته در دهه 60 و 70 مشغول به فعالیت حرفه ای در سینما بود تا اینکه در سال 1376 برای اولین بار به عنوان مجری تلویزیون شروع به فعالیت کرد.
وی در سال 1377 پس از اجرای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان به آمریکا رفت. وی در ایالت کالیفرنیا موفق به دریافت لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما شد. علاوه بر این ، دوره یک ساله آکادمی فیلم نیویورک راهم گذارنده است. او همچنین در گروه تولید فیلم هالیوودی آقای بروکس حضور داشت.
او یک سال پس از اتمام تحصیلاتش به ایران بازگشت. سام قریبیان برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم گناهکاران از جشنواره لوسرن سوئیس است. او همچنین به عنوان استاد مهمان در دانشگاه سینما تئاتر دانشگاه هنر به تدریس مشغول است. او برای فیلم نامه فیلم گناهکاران، کاندید دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.
 
محمد سام قریبیان

 فیلم شناسی محمدسام قریبیان

360 درجه (1393) کارگردان
گناهکاران (1390) نویسنده

محمد سام قریبیان

کار های سینمایی محمدسام قریبیان 

نیمرخ ها (1393)
خط ویژه (1392)
لاله (1392)
گناهکاران (1390)
قانون(1374)
ترانزیت (1372)
شکار خاموش (1368)
جدال در تاسوکی (1365)
گردباد (1364)

محمد سام قریبیان

محمدسام قریبیان در تلویزیون
بیست 
جشن خاطره ها 
رهایی
سریال تنهایی لیلا

محمد سام قریبیان

محمدسام قریبیان در تئاتر
بوی قهوه و بلال و کباب  1392
یک کلیک کوچولو 1393