به گزارش پایگاه خبری نشان :

عصر امروز 24 تیرماه 1400  مأموران پلیس راه مریوان- سنندج در جریان یک تصادف هولناک قرار گرفتند. خبرهای اولیه حاکی از آن بود که  این حادثه در کیلومتر ۲۰ جاده جدید مریوان سنندج در خروجی تونل باغان نزدیک روستای شیخ عطار رخ داده است.

بررسی های اولیه حاکی از آن بود که وانت سایپا قبل از برخورد با خودروی ساینا از یک کامیون ۱۰ تن سبقت گرفته بود و بعد از برخورد شدید با خودروی ساینا، کامیون نیز با آنها برخورد کرده بود که باعث وقوع یک تصادف زنجیره ای شد است.

آغاز عملیات امداد ونجات هنرمند کردستانی

بهزاد شهبازی سرپرست آتش نشانی شهرستان مریوان درباره این حادثه اظهار داشت:  ۲ سرنشین وانت سایپا در دم جان باخته بودند که توسط نیروهای جمعیت هلال احمر به بیمارستان مریوان منتقل شدند ولی راننده ساینا که جعفر محمدی ذلکه ای هنرمند شرشناس و  شمشال نواز کردستان در داخل خودرو گیر کرده بود که با تلاش نیروهای آتش نشانی از داخل خودرو بیرون کشیده شده و به آمبولانس منتقل شد.اما متاسفانه باتوجه به ضربه شدیدی که به وی وارد شده بود و خونریزی داخلی داشت قبل از رسیدن به بیمارستان در داخل آمبولانس جان خود را از دست داد.

جعفر محمدی ذلکه ای کیست؟

 جعفر محمدی «ذلکه ای» هنرمند سرشناس و نامی منطقه مریوان و سروآباد و از نوازندگان توانمند و صاحب نام ساز سنتی شمشال بود .چندی پیش محمد محمدی فیلم ساز کردستانی به زندگی هنری این هنرمند صاحب نام و ساز سنتی شمشال در کردستان پرداخت.

عبیدالله رستمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در پیامی ضایعه از دست دادن این هنرمند را به مردم کردستان به ویژه هنرمندان عرصه موسیقی کردی تسلیت گفته است.