به گزارش پایگاه خبری نشان :

گسترش نیوز/در روزهای اخیر خبر بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن کرونا برای متولدین ۱۳۴۰ یعنی ۶۰ سال به بالا، در رسانه ها اطلاع رسانی شد. به همین جهت، افراد بالای ۶۰ سال می بایست با مراجعه به سایت سامانه ثبت نام واکسن کرونا به آدرس: salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا از ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در راستای انجام واکسیناسیون جامع در کشور راه اندازی شد. قابل ذکر است که کلیه مراحل ثبت نام در این سامانه به صورت رایگان انجام می شود.

آموزش مراحل ثبت نام در سامانه واکسن کرونا

۱- برای شروع ثبت نام ابتدا وارد سایت سامانه واکسن کرونا به آدرس salamat.gov.ir می شویم.

Wuxi4eisYC7y

 ۲- در این مرحله کد ملی متقاضی به همراه تاریخ دقیق تولد شامل سال،ماه و روز وارد می کنیم.

gu4O2YxEsmKZ

۳-در مرحله سوم شماره موبایل را وارد می کنیم. قابل ذکر است که شماره موبایل درج شده الزاما نیازی نیست که به اسم متقاضی باشد. بسیار مهم و ضروری است که شماره موبایل فعال و در دسترس باشد چرا که برای اطلاعات زمان و مکان تزریق دز اول و دوم به همین شماره ارسال خواهد شد.بعد از دریافت کد تایید به شماره موبایل و  وارد کردن کد تایید در سامانه به مرحله بعد می رویم.

ouRSZ59JJMs0

۴-در این مرحله نام استان،شهر و محل متقاضی واکسن را وارد می کنیم.

nYWfBSHXpbIJ

۵-مراکز بهداشت نزدیک به محل ثبت شده  را مشاهده می کنیم و در این مرحله می توانیم نزدیک ترین مرکز به نشانی خود را انتخاب کنیم.

kQrI0C6qaATu

۶-مرحله ثبت نام در اینجا به پایان می رسد و بعد از این مرحله باید تا دریافت پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا منتظر ماند.

مواردی که بعد از تزریق واکسن کرونا باید بدانید

حتما به یاد داشته باشید که تزریق هر دو دز واکسن کرونا ضروری است و تزریق تنها یک دز آن اثربخشی نخواهد داشت. در صورتیکه بعد از تزریق واکسن تب داشتید،فقط از استامینوفن استفاده کنید. بعد از دریافت واکسن کرونا اگر دچار علائمی مثل تورم لب و زبان، افت فشار خون، کهیر و خارش، سرگیجه و اسهال شدید باید سریعا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کرده و اپی‌نفرین دریافت کنید.بعد از تزریق واکسن تا ۳ هفته از دریافت کورتون، آمپول دگزا و بتا پرهیز کنید. در صورتی که به دریافت دز اول واکسن کرونا حساسیت نشان دادید از دریافت دز دوم خودداری کنید.