به گزارش پایگاه خبری نشان :

بی‌بی‌سی: مجری برنامه «صبح به‌خیر آلمان» به‌دلیل پخش ویدیویی مبنی بر گِل‌مالی کردن خود پیش از گزارش خبری سیل، مجبور به عذرخواهی شد.

سوزانا اوهلن مجری برنامه «صبح به‌خیر آلمان» شبکه تلویزیونی آر‌تی‌ال پس از منتشر شدن ویدیویی از او که در حال مالیدن گِل به لباس‌هایش پیش از رفتن روی آنتن زنده و گزارش سیل اخیر این کشور بود، مجبور به عذرخواهی شد.

اوهلن ۳۹ ساله در این‌باره گفته است که پس از احساس شرمساری از گزارش کردن با لباس‌های تمیز، اقدام به گِلی کردن لباس‌هایشان کرده بود.

شبکه آرتی‌ال هم اعلام کرده است که این مجری به علت نقض قوانین این شبکه از کار موقتا معلق شده است، اما این شبکه تلویزیونی نگفت که آیا اقدامات تنبیهی دیگری را برای این مجری در نظر خواهد گرفت یا خیر.

سوزانا اوهلن در بیانیه‌ای گفت که او مرتکب یک اشتباه بسیار بد شده است.

او در حال تهیه گزارش از منطقه باد مونسترایفل در شمال نوردراین-وستفالن بود، که هفته گذشته بارندگی‌های بی‌سابقه موجب تخریب خانه‌های زیادی شد و ده‌ها کشته بر جای گذاشت.

اوهلن گفته است که همیشه پیش از فیلمبرداری‌ برنامه «صبح‌ به‌خیر آلمان» شبکه آر‌تی‌ال در منطقه در حال کمک به سیل‌زدگان بوده است. اما قبل از اینکه برنامه‌اش روی آنتن برود احساس شرمساری می‌کند که با لباس‌ تمیز مقابل دوربین برودو درنتیجه بدون اینکه فکر کند روی لباس‌هایش گِل و لای می‌مالد. در همان لحظه که او خم شده بود تا لباس‌هایش را کثیف کند، یک تماشاچی از این موضوع فیلمبرداری کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند. این مجری تلویزیون آلمان در ادامه بیانیه عذرخواهی‌اش می‌نویسد که این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.

هفته گذشته بدترین سیل تاریخ آلمان در مناطقی از کشور رخ داد که ویرانی‌های بسیار زیادی به بار آورد و حداقل ۱۷۰ کشته برجای گذاشت و میلیاردها خسارت به بار آورد. همچنین ده‌ها نفر در اثر این سیل مفقود هستند. رهبران اروپایی دلیل اصلی وقوع سیل را تغییرات اقلیمی می‌دانند، این سیل کشورهای بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ و هلند را نیز تحت تاثیر قرار داد.