به گزارش پایگاه خبری نشان :

 احتمالاً بسیاری از شما تنها چیزی که انتظار ندارید وسط یک خیابان یا یک پیاده رو ببینید، یک عدد قبر با سنگ بزرگ باشد اما اگر در یکی از شهر های ترکیه به نام "سیواس" رانندگی کنید، با این شرایط مواجه خواهید شد، قبری که به تنهایی در جایی کاملا متفاوت با هر گورستانی قرار گرفته است.

محله "ینی" یکی از خیابان هایی است که در شهر "سیواس" در قسمت مرکزی ترکیه وجود دارد که یک ویژگی خاص آن را این روزها مشهور کرده. رانندگان و موتور سوارانی که در این محل رفت و آمد می کنند، باید حواسشان جمع باشد که داخل این قبر نیافتند. چندین سال است که این قبر وسط این خیابان وجود دارد اما اخیراً توجهات زیادی به آن جلب شده است و عکس های زیادی از آن در فضای مجازی منتشر شده است.

جالب است بدانید روی این سنگ قبر یک نوشته بزرگ وجود دارد اما هیچ کس نمی داند که این قبر دقیقا متعلق به کیست. افرادی هم که از زمان قدیم در این محل زندگی می کرده اند، این قبر را یک قبر رمزآلود می دانند و هیچ کس نمی داند که چرا اطراف آن جاده و خیابان ساخته شده است.

"احمت هارک" یکی از اهالی سرشناس این محله با یکی از روزنامه های ترکیه ای مصاحبه کرد و جزئیات بسیار مختصر و داستان هایی که در مورد این قبر رمزآلود میدانستد، هرچند اندک بازگو کرد و گفت :طبق برخی از اطلاعات موجود این قبر ابتدا داخل حیاط خانه ای بوده که بعد از تغییرات نقشه ای اعمال شده توسط شهرداری، خانه مربوط و خانه های اطرافش تخریب شده است تا جاده ای ساخته شود اما به دلایلی خاص این قبر دست نخورده سرجایش باقی مانده.

بعضی از شواهد نشان می دهد که در گذشته یکی از اهالی همین محله داخل این قبر مدفون شده است. افرادی هم که بعد ها شروع به ساختن راه و خیابان در این مسیر کردند، به این قبر توجهی نداشتند.

مردم بومی این شهر بر این عقیده هستند که یک پژوهشگر یا یک شهید داخل این قبر دفن شده است زیرا گاهی اوقات افرادی سر این قبر می آیند و بر سر مزار او گل می گذارند و این که این قبر وسط خیابان وجود دارد، ظاهراً کسی را آزار نمی دهد.