به گزارش پایگاه خبری نشان :

مرداد ماه امسال ماموران پلیس در جریان سرقت های سریالی از خانه های اعیانی شمال شرق تهران قرار گرفتند و ماموریت پیدا کردند تا سارق یا سارقان احتمالی را دستگیر کنند.

تیم پلیسی پس از تحقیقات دقیق تر و بازبینی دوربین های مداربسته تنها سرنخ موجود از سارقان را که یک خودرو رانا سفید رنگ بود را کشف و اطلاعات خودروی مذکور را در اختیار واحد های گشت قرار دادند.

شناسایی سارقان جوان در شمال شرق تهران

چند روز بعد ماموران گشت نیروی انتظامی پس از دریافت این اطلاعات مهم به یک دنا سفید رنگ با 4 سرنشین مشکوک شدند. ماموران بلافاصله اقدام به استعلام پلاک خودروی مذکور کردند که در جریان آن مشخص شد شماره پلاک خودرو سابقه سرقت دارد و در همین راستا دستور توقف خودرو را صادر کردند.

متهمان پس از مشاهده ماموران گشت نیروی انتظامی بی درنگ پابه فرار گذاشتند تا یک تعقیب و گریز پلیسی در خیابان های شمال شرق تهران شکل بگیرد. ماموران پلیس پس از چند دقیقه تعقیب و گریز با اقدامات فنی 4 سارق حرفه ای را بازداشت و به مقر پلیس منتقل کردند.

سرقت از خانه مدیرمسئول روزنامه جام جم

متهمان پس از انتقال به مقر پلیس در بازجویی های فنی به سرقت های سریالی محتویات خانه در شمال شرق تهران ازجمله محله های ازگل، ابوذر و مینی سیتی اعتراف کردند.

ادامه تحقیقات پلیسی بیانگر آن بود که سارقان بیش از 30 فقره سرقت محتویات منزل در شمال شرق تهران به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال انجام دادند و یکی از مالباختگان مدیرمسئول روزنامه جام جم است.

گفتگو با سارقی که شغل خانواده اش را یدک می‌کشد

فراز 22 ساله سردسته باند سرقت درگفتگوی اختصاصی باخبرنگار رکنا ماجرای سرقت های سریالی را اینطور توضیح داد: بخاطر پول موادمخدر همراه با پسرخاله، پسردایی و پسرعمه ام مجبور به سرقت از محتویات خانه های ویلایی مردم در شمال شرق تهران شدیم.

سردسته باند سرقت ادامه داد: پس از وارد شدن به خانه های مردم با شیوه و شگر توپی زنی اموال با ارزش را از جمله طلا، پول نقد و لوازم الکترونیکی سرقت و به یک مالخر در جنوب تهران فروختیم.

سارق جوان گفت: پدرم و پدربزرگم هم سارق بودند و شغل خانوادگی ما سرقت است. هنگامی که از کرمانشاه به تهران آمدیم تصمیم به سرقت گرفتیم بخاطر همین یک خودرو رانا سفید رنگ را سرقت کردیم.

فراز با بیان اینکه 2 سال همراه با همدستانش سابقه حبس در زندان را دارد گفت: درحال سرقت از یک خانه بودیم که گشت نیروی انتظامی به ما مشکوک شدند که پس از تعقیب و گریز چند دقیقه ای در خیابان های شمال شرق تهران بازداشت شدیم.

 

حجم ویدیو: 9.92M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06