به گزارش پایگاه خبری نشان :

در بازار خودروهای داخلی قیمت تعداد زیادی از خودروها با ثابت ماند و تنها پژو پارس LX و دنا پلاس دنده‌ای توربو و پراید ۱۵۱ پلاس با افزایش قیمت همراه بودند.

روند ریزش تورم ماهانه در بازار خودرو ، در اولین ماه از فصل تابستان هم ادامه پیدا کرد. اطلاعات استخراج شده از یک بازار نیازمندی‌های آنلاین نشان می‌دهد میانگین قیمت در بازار خودرو (شامل خودروهای صفر کیلومتر و دست دوم داخلی، مونتاژی و وارداتی) در نخستین ماه تابستان حدود یک درصد افزایش یافته این در شرایطی است که در پایان بهار، تورم ماهانه در این بازار، بیش از ۲ درصد بود. خوش‌بینی نسبی به سیاست‌های آتی، عرضه خودروهای انباری و تولید دوباره مونتاژی‌ها سه سرعت‌گیر قیمت‌ها در مسیر افزایش بوده است.

بازار خودرو در تیر ماه با افزایش یک درصدی قیمت مواجه شد، افزایشی که بیشتر از ناحیه محصولات داخلی بود.طبق اطلاعات استخراج شده از بازار نیازمندی‌های آنلاین – دیوار- میانگین قیمت در بازار خودرو (شامل خودروهای صفر کیلومتر و دست دوم داخلی، مونتاژی و وارداتی) در نخستین ماه تابستان و در مقایسه با سومین ماه بهار، حدود یک درصد بالا رفته است.

در خرداد و نسبت به اردیبهشت هم متوسط رشد قیمت در بازار خودرو ۳/ ۲ درصد بود که محاسبات نشان می‌دهد در تیر ماه، سرعت نرخ رشد قیمت خودرو کاهشی بوده است. اطلاعات منتشره نشان می‌دهد بیشتر خودروهای داخلی در تیر ماه افزایش قیمت داشته‌اند، حال آنکه بخش قابل توجهی از محصولات مونتاژی و وارداتی، کاهش قیمت را در ماه تحت بررسی و نسبت به خرداد، تجربه کرده‌اند.این اتفاق در خرداد نیز به شکل گسترده‌تری رخ داد، به نحوی که آمارها نشان می‌داد میانگین قیمت خودروهای وارداتی در این ماه و نسبت به اردیبهشت۶/ ۱ درصد کاهش داشته است./تجارت نیوز