به گزارش پایگاه خبری نشان :

​خبرورزشی -احمد جمشیدیان درباره عملکرد باشگاه‌های لیگ برتری در فصل نقل‌وانتقالات اظهار داشت: از داخل باشگاه‌ها اطلاع چندانی نداریم. جز تیم هوادار که شرایط مشخصی ندارد و فجر سپاسی که به تازگی وارد نقل‌وانتقالات شده، سایر تیم‌ها به اندازه بضاعت خود خرید می‌کنند و برخی تیم‌ها مانند ذوب‌آهن و پیکان هم تغییرات گسترده‌ای داشته‌اند. سرمربی برخی تیم‌ها مانند پدیده هم مشخص نیست. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر تاکنون بیشترین سرمایه‌گذاری را در نقل‌وانتقالات داشته‌اند.

پرسپولیس معمولاً تا بازیکنی از دست ندهد، بازیکنی نمی‌گیرد

وی با تمجید از سیاست نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس و سپاهان تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس سیاست چند سال اخیر خود را حفظ کرده و با کمترین تغییر به فصل جدید می‌رسد. این باشگاه معمولاً تا بازیکنی از دست نداده، بازیکن جدیدی جذب نمی‌کند. جدایی کنعانی‌زادگان، مغانلو و نوراللهی باعث شده پرسپولیس به دنبال جایگزینان آنها باشد و کاملاً منطقی وارد نقل‌وانتقالات شد و موفق بود. یافتن جایگزین برای نوراللهی سخت است، اما پرسپولیس تلاش خود را کرد. سپاهان هم در سال‌های اخیر تغییرات گسترده‌ای نداشته و تلاش کرد جایگزین‌های بازیکنان جدا شده خود را جذب کند.

مجیدی قصد خانه‌تکانی در استقلال دارد

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به خریدهای دو باشگاه آبی‌پوش گفت: گل‌گهر که می‌توان گفت پُر سر و صدا بوده، تلاش کرده در کنار حفظ بازیکنان اصلی، تیمش را تقویت کند و با خروج سه یا چهار بازیکن، هفت یا هشت بازیکن جدید خرید. در استقلال هم ظاهراً مجیدی قصد دارد خانه‌تکانی کند و تعداد بازیکنان ورودی و خروجی دارد دورقمی می‌شود. استقلال تیمی جدید شامل بازیکنان باتجربه و جوانان آینده‌دار می‌شود.

به‌جز قایدی، جدایی هیچ بازیکنی از استقلال به تیم لطمه نمی‌زند

جمشیدیان درخصوص وضعیت استقلال با جدایی چند بازیکن اصلی چون مهدی قایدی و محمد نادری خاطرنشان کرد: به‌جز قایدی، استقلال بازیکنی نداشت که با رفتنش لطمه چندانی بخورد. استقلال در سال‌های اخیر همیشه تیم خیلی خوبی بوده که جامی نگرفته است. این تیم با همین نفرات می‌تواند رویه فعلی را ادامه بدهد و فکر نمی‌کنم بدتر شود.

ساختار هجومی استقلال با جدایی قایدی تغییر می‌کند

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل ملی‌پوش فعلی شباب الاهلی در استقلال به تسنیم گفت: جایگزین قایدی را با هزینه‌های فعلی نمی‌توان از داخل یا خارج از کشور جذب کرد. با جدایی قایدی، مجیدی تاکتیک و ساختار هجومی تیمش را تغییر می‌دهد و استقلال بازیکن‌محور نخواهد بود. تیم در دفاع و دروازه ثبات خوبی داشت، اما تغییرات اساسی در خط حمله و هافبک ادامه دارد. فکر می‌کنم شرایط استقلال بهتر از این شود.

استقلال و گل‌گهر می‌خواهند در حد پرسپولیس و سپاهان باشند

هافبک پیشین سپاهان درخصوص انتقال شهریار مغانلو و مسعود ریگی به این تیم عنوان کرد: شرایط مدیریتی سپاهان با محمدرضا ساکت تغییر کرده و مانند پرسپولیس، مختصر و مفید وارد بازار می‌شود. این باشگاه نفرات تأثیرگذار و بسیار خوبی به خدمت گرفته و به نظرم سپاهان و پرسپولیس، روند دو فصل گذشته را ادامه می‌دهند. استقلال و گل‌گهر با هزینه‌هایی که می‌کنند، می‌خواهند در حد این دو تیم ظاهر شوند و به آنها برسند. می‌توان پیش‌بینی کرد جدال قهرمانی در فصل جدید بین سپاهان و پرسپولیس خواهد بود. تیم‌های دیگر از جمله استقلال و گل‌گهر هم باید خود را به این دو تیم برسانند.