به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از روزنامه «لوموند» «آگنس بوزین» وزیر بهداشت سابق فرانسه روز جمعه از سوی دادستان‌های این کشور به دلیل به خطر انداختن جان دیگران در زمان همه گیری کرونا متهم شناخته شد.

دادستان‌های دادگستری جمهوری فرانسه (CJR) بعد از بازجویی از آگنس بوزین، وی را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در زمینه مدیریت بحران سلامت توسط دولت متهم کرده‌اند. بوزین هنگام شیوع بیماری کرونا وزیر بهداشت فرانسه بود و در فوریه 2020 پست خود را ترک کرد.

دادگاهی شدن وزیر سابق بهداشت

به عنوان بخشی از تحقیقات دادستان‌های دادگستری فرانسه، منازل چند مقام ارشد دولتی از جمله «الیویر وران» وزیر کنونی بهداشت، «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر سابق و بوزین، در 15 اکتبر تفحص شد.

این جستجوها در چارچوب تحقیقات قضایی در سوم ژوئیه توسط دادگستری فرانسه و در زمینه نظارت بر بحران کرونا آغاز شد. این اتهامات مطابق بر قانون فرانسه مبنی بر «خودداری از مبارزه با فاجعه» است.

دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر در هفتم  ژوئیه تحقیقات قضایی را از طریق کمیته تحقیق دادگستری آغاز کرد تا مشخص شود آیا وزیران در مدیریت بحران مرتکب جرم شده اند یا خیر. دادگستری فرانسه در ابتدا 90 شکایت علیه وزیران دریافت کرد که 9 مورد از آنها برای آغاز تحقیقات کافی بود.

دادگستری فرانسه تنها سازمان دولتی است که می‌تواند در مورد اعمال ارتکابی مقام‌ها در انجام وظایف خود قضاوت کند.

دادگاهی شدن وزیر بهداشت سابق فرانسه ضربه‌‌ای بردولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور است زیرا رسانه‌های فرانسه و مردم این کشوربه خاطر نحوه مدیریت کرونا به شدت از وی انتقاد می‌کنند.