به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه حضور در کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی درباره سفر اخیر مدیرکل  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، اظهار داشت: طبق مقررات آژانس انرژی اتمی و پادمان، در بسیاری از فرآیند‌های مورد صراحت قانون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دوربین‌های آژانس وجود دارد و این تداوم دانش و آگاهی از فرایند‌های هسته‌ای را کل جهان انجام می‌دهند که شامل حال ما هم می‌شود. از روز نخست بوده و الان هم هست.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: افزون بر آن تعهداتی که طبق پادمان بر عهده ما است و ما مکلف هستیم که این شفاف‌سازی را انجام بدهیم، تعدادی دوربین متاثر از توافقنامه برجام نصب شده بود که این‌ها با توجه به برگشت از طرف‌های مقابل تعهداتشان، آن دوربین‌ها و نظارت‌ها جایی نداشته که وجود داشته باشند.

اسلامی در ادامه گفت: در عملیات‌های اخیر تروریستی که در بعضی مکان‌ها صورت گرفته بود، تعدادی از دوربین‌ها آسیب دیده بود که شامل دوربین‌های پادمانی هم بودند. این‌ها به ۲ گزارش سختگیرانه منجر شده بود که به گونه مخرب منتشر شده بود و ما برای اینکه رفع ابهام و شفاف‌سازی کنیم؛ این ملاقات و این دیدار انجام شد.

وی اضافه کرد: این دیدار گام اولیه این بود که ما از ابهام‌زایی و ایجاد اشکال در روند اجرایی برنامه‌های هسته‌ای کشور جلوگیری کنیم و مطمئن هستیم که با دستاوردی که در این مرحله داشتیم، آن را به گونه‌ای مدیریت خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد که اولاً هیچ ابهامی برای برنامه‌های هسته‌ای ایران که کاملاً صلح‌آمیز و مطابق مقررات است به وجود نیاید و ثانیاً تعهدات برجامی طبق قانون مجلس ادامه پیدا نمی‌کند ما آن‌ها را ادامه ندهیم و به قانون اقدام راهبردی مجلس مقید باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از شرکت خود در اجلاس عمومی سازمان انرژی اتمی که هفته آینده برگزار می‌شود، خبر داد.