به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

شقایق دهقان متولد 4 اسفند 1357 در آلمان ، بازیگر سینما و تلویزیون است. شقایق دهقان تا مقطع دیپلم بیشتر نخواند اما وارد کلاس های عروسک گردانی شد سپس بازی در تئاتر را تجربه کرد و با سریال پاورچین به شهرت رسید شقایق دهقان یک فرزند دارد. بخاطر تحصیلات پدر در شهر گیسن آلمان به دنیا آمد تا اینکه از 3 ماهگی به ایران بازگشتند و بخاطر شغل پدر به مدت شش سال در شهر ساری ساکن بودند. شقایق دهقان دو خواهر و یک برادر کوچکتر هم دارد و از سمت مادری اصالت اش بختیاری است افشاگری شقایق دهقان از طلاقش در برنامه کافه آپارات

شقایق دهقان

او در این مورد که همیشه نویسندگی را به اندازه بازیگری و حتی بیشتر از آن دوست داشته است، گفت: «مقداری تنبلی خودم هم هست اما همواره بازیگری برایم راه آسان تری بوده است. همیشه دلم می خواسته نویسنده باشم ولی همیشه بازیگر بوده ام.» 

او در مورد سهم مهراب قاسم خانی، نویسنده و همسر سابقش در شکل گیری این علاقه و پرورش آن هم گفت: «قطعا وقتی با گروهی کار می کنید و کسی کنارتان است که دائم در حال نوشتن و نویسندگی و این هاست بر روی شما هم تاثیر می گذارد اما این آخری ها به مشکل خوردیم. آدم وقتی پیر می شود، آستانه تحملش پایین می آید و مهراب قاسم خانی همیشه رئیس بود و مافوق بود و بالاتر بود و دیگر به جایی رسیده بود که گفتم خدایا اگر بخواهم الان شروع به نوشتن کنم کارم به چالش می کشد و اصلا ولش کن و نمی خواهد.» 

دهقان در جواب سوال فریدون جیرانی که آیا همچنان با مهراب قاسم خانی زندگی می کند از متارکه ای که دو سال و نیم پیش صورت گرفته است خبر داد و گفت: «الان دوباره دارم تلاشم را می کنم و اگر شروع به نوشتن کنم و به نویسندگی وصل شوم خیلی از نقش هایی را که الان بازی می کنم بازی نخواهم کرد ولی نمی دانم چرا آدم ها برای رسیدن به آرزوهایشان این قدر تنبلند و همت نمی کنند

​عکس متفاوت شقایق دهقان

شقایق دهقان

شقایق دهقان این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت :

هر که آمد به جهان نقش خرابی دارد

در خرابات بگویید که هشیار کجاست

شقایق دهقان در آلمان به دنیا آمد

بیوگرافی شقایق دهقان

نام: شقایق

نام خانوادگی: دهقان

تاریخ تولد: 1357/12/4 در آلمان

همسر: مهراب قاسم‌خانی

فرزند: نویان قاسم‌خانی

زندگی شخصی شقایق دهقان

شقایق دهقان 4 اسفند ماه سال 1357 در آلمان متولد شد. پدر و مادرش شقایق دهقان برای تحصیل پدرش در زمینه مهندسی مکانیک راهی آلمان شدند و در حالی که قصد بازگشت به ایران را نداشتند دخترشان شقایق در آلمان به دنیا آمد و بعد از اتمام تحصیلات پدر آنها به ایران بازگشتند.

این بازیگر کشورمان دو خواهر و یک برادر دارد و رابطه عاشقانه ای میان خانواده آنها برقرار است و شقایق دومین فرزند خانواده است.

ازدواج شقایق دهقان

شقایق دهقان همسر مهراب قاسم خانی نویسنده کشورمان است و این زوج سال‌هاست که زندگی مشترکشان را آغاز کرده اند.

این بانوی بازیگر همسر دوم مهراب قاسمخانی است و مهراب قاسم خانی از همسر اولش یک دختر به نیروانا داشت و در کنار شقایق دهقان صاحب یک فرزند پسر شد.

شقایق دهقان از بازیگران طناز تلویزیون است که نقش های طنز او بیشتر در خاطر مخاطب ماندگار شده است و مهراب قاسم خانی هم از نویسنده های معروف سریال های طنز تلویزیون است که کارهای مشترکی با همسرش دارد.

شقایق دهقان

شقایق دهقان و مهراب قاسمخانی زندگی بی حاشیه ای در کنار هم داشتند اما مدتی است که ماجرای جدایی این زوج از یکدیگر قوت گرفته است و در فضای مجازی خبر جدایی آنها منتشر شد اما تابحال تاییدی از سوی این هنرمند درخصوص جدایی شان صورت نگرفته است.

مهراب قاسمخانی همسر شقایق دهقان از همسر اولش یک دختر به نام نیروانا داشت و بعد از ازدواج با شقایق دهقان صاحب پسری به نام نویان شد

شقایق دهقان

شروع فعالیت بازیگری شقایق دهقان

شقایق دهقان، فعالیت هنری خود را از  ۱۸ سالگی و با ثبت نام در کلاس های عروسک گردانی فرهنگ سرای امیر کبیر آغاز کرد. وی بعد از مدتی توسط یکی از همکارانش به گلچهره سجادیه معرفی شد و با همکاری با گروه او اجرای یک نمایش را به طور جدی تجربه کرد. او در این زمان کار نوشتن برای برنامه کودک را نیز انجام می داد.

او در نهایت به پیشنهاد یکی از کارگردان‌های گروه کودک تلویزیون، برای بازی در سریالش، فعالیت خود را در گروه کودک تلویزیون آغاز کرد. او تاکنون در فیلمهای سینمایی زیر نور ماه و سیندرلا و نیز مجموعه‌های تلویزیونی بی‌شماری ایفای نقش کرده است که از میان آنها می‌توان به مجموعه‌های نود شبی معروفی مثل پاورچین، شب های برره، باغ مظفر، ساختمان پزشکان و… اشاره کرد. جالب است بدانید عمده فعالیت شقایق دهقان مربوط به سریال‌های نود شبی مهران مدیری است.

عمده محبوبیت وی مربوط به شخصیت فوق العاده جذاب خانم شیرزاد در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت می باشد؛ او در این سریال با بازیگرانی مثل بهنام تشکر، هومن برق نورد، بیژن بنفشه خواه، فرناز رهنما و… همبازی بود.

شقایق دهقان در سال ۱۳۹۴ با شرکت در برنامه خندوانه رامبد جوان، اجرای استند آپ کمدی را تجربه کرد، وی همچنین در سال ۱۳۹۶ به همراه همسرش مهراب قاسم خانی به عنوان داوران بخش استند آپ کمدی جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا انتخاب شدند.

سریال های شقایق دهقان

● سریال بیست – ۱۳۷۷  

● دختران – ۱۳۷۹     

● مثل زندگی – ۱۳۷۹   

● پاورچین – ۱۳۸۱    

● کوچه اقاقیا – ۱۳۸۲  

● شب‌ های برره – ۱۳۸۴  

● باغ مظفر – ۱۳۸۵    

 بیشتر بخوانید

نامه‌ مهم فرهاد به مدیران استقلال!+جزئیات

لورفتن مورد غیراخلاقی فرشید اسماعیلی!+سند

48ساعت تا طوفان فرهاد مجیدی؛ مددی در سوراخ موش!

پیوستن شکارطلایی یحیی به پرسپولیس+عکس

کثافت‌کاری "ارتش فحاش" فرهاد مجیدی!+سند

● فضانوردان – ۱۳۸۵    

● شب می‌ گذرد – ۱۳۸۷   

● مرد هزار چهره – ۱۳۸۷     

● مسافران – ۱۳۸۸     

● نون و ریحون – ۱۳۸۹     

● زن بابا – ۱۳۸۹     

● ساختمان پزشکان – ۱۳۹۰    

● مسیر انحرافی – ۱۳۹۱   

● گپ – ۱۳۹۱     

● دزد و پلیس – ۱۳۹۱   

● مهرآباد – ۱۳۹۲     

● پژمان – ۱۳۹۲     

● سر به راه – ۱۳۹۳     

● استنداب کمدین خندوانه – ۱۳۹۴     

● یادداشت‌ های یک زن خانه‌دار – ۱۳۹۴     

● دورهمی – ۱۳۹۴     

● ریو فانتزی – ۱۳۹۵     

● خندوانه – ۱۳۹۶     

● نامزد بازی – ۱۳۹۶    

شقایق دهقان

فیلم های سینمایی شقایق دهقان

● گذرموقت – ۱۳۹۴

● شرف خانواده فاضل – ۱۳۹۳

● آتیش بازی – ۱۳۹۲

● گنجینه جواهر پشته – ۱۳۹۰

● شیرین – ۱۳۸۷

● زیر نور ماه – ۱۳۷۹

شقایق دهقان

نویسندگی و فیلم‌نامه شقایق دهقان

● کمربندها را ببندیم

● نقطه چین

● دورهمی

● شب‌ های برره

شقایق دهقان در شبکه نمایش خانگی

● گاراژ ۸۸۸ – ۱۳۹۶-۱۳۹۵

● شام ایرانی – ۱۳۹۰

● گنج مظفر – ۱۳۸۶