به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

خانم دکتر که هنگام عمل سقط جنین، مرگ بیمارش را رقم زده‌بود به اتهام قتل شبه عمد به دادسرای امور جنایی احضار شد، اما بررسی‌ها نشان داد وی پس از حادثه به زندگی‌اش پایان داده است و دست به خودکشی زد.

سی‌ام بهمن‌سال قبل بود که قاضی حبیب‌الله صادقی بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از مرگ مشکوک زن جوانی در مطبی در شرق تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی در مطب زنان و زایمانی با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت هنگام عمل سقط جنین فوت کرده است.

شوهر زن فوت شده گفت: همسرم باردار بود که در هفته چهاردهم از طریق سونوگرافی متوجه شدیم جنین بیماری سندروم داون دارد و به همین خاطر روز قبل برای سقط به این مطب مراجعه کردیم. خانم دکتر پس از معاینه برای امروز نوبت داد که دوباره به مطبش آمدیم. ساعتی قبل همسرم همراه خانم دکتر به اتاق عمل رفتند که دقایقی بعد خانم دکتر اعلام کرد همسرم فوت کرده است و الان از او به اتهام قتل همسرم شکایت دارم.

مأموران در بازرسی از داخل مطب خانم دکتر مقداری لوازم مربوط به عمل جراحی کشف کردند که حکایت از آن داشت وی در مطبش عمل سقط جنین غیر‌قانونی انجام می‌دهد.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه جسد زن جوان برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده‌شد تا اینکه چند روز قبل پزشکی قانونی اعلام کرد زن جوان براثر شوک ناشی از سقط جنین فوت کرده‌است.

بدین ترتیب خانم دکتر به اتهام قتل شبه‌عمد زن جوان و به اتهام نداشتم مجوز سقط جنین به دادسرای امور جنایی احضار شد. در حالی که متهم تحت تعقیب مأموران قرار گرفته‌بود به بازپرس جنایی خبر رسید خانم دکتر ۴۲‌ساله پس از حادثه به خاطر عذاب وجدان ناشی از مرگ زن جوان با خوردن تعدادی قرص به زندگی‌اش پایان داده‌است.

با وجود اعلام مرگ متهم، خانواده زن جوان همچنان از عاملان مرگ دخترشان که هنگام سقط جنین جانش را از داست داده است شکایت دارند و پیگیر موضوع هستند.