به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

رعنا آزادی‌ور متولد بهار 1362 است.  رعنا آزادی ور بازیگر سینما و تئاتر است. رعنا آزادی ور با بازی در فیلم مارمولک فعالیت در سینما را آغاز کرد و با بازی در سه فیلم در سال ۱۳۸۴ موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد. رعنا آزادی ور همسر مهدی پاکدل بازیگر مطرح ایرانی است.  رعنا آزادی ور با  نقش سمیرا در  سریال زخم کاری سر زبان ها افتاد.

بازیگری که با سریال زخم کاری انگار دوباره متولد شد، حالا با قانون جدید VOD (شبکه خانگی) باید با چنین نقشهایی خداحافظی کند!

رعنا آزادی ور در کنار همسرش

رعنا آزادی ور

 بیوگرافی رعنا آزادی ور

۱_ متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران

۲_ در ۱۹ سالگی به موسسه کارنامه مراجعه و برای کلاس های بازیگری ثبت نام کرد.

۳_  آن مقطع پرویز‌پرستویی مدیریت کارنامه را برعهده داشت و خود آقای پرستویی رعنا آزادی ور را به کمال تبریزی و پروژه مارمولک معرفی کرد.

۴_با فیلم مارمولک در ۲۰ سالگی کار هنری را آغاز و بلافاصله یک سال خانه نشین شد!

۵_ پس از یک سال بیکاری ,سال ۸۴ با ۴ فیلم پرکارترین بازیگر زن سینما شد!

۶_ صابر ابر ، ساره بیات و نرگس محمدی هم دوره ای های رعنا آزادی ور در موسسه کارنامه بودند

۷_ پیام دهکردی بازیگر نقش مایکل هاشمیان در سریال گاندو و پانته آ پناهی ها بازیگر نقش شربت در سریال شهرزاد ، اساتید بازیگری او در موسسه کارنامه بودند . جالب اینکه خانم پناهی ها در دهه ۸۰ منشی صحنه و برنامه ریز گروه ها در سینما بود و اساسا بازیگری را خود در دهه ۹۰ آغاز کرد !

۸_ سال ۸۵ با فیلم پارک وی فریدون جیرانی در مقابل نیما شاهرخ شاهی به شهرت رسید ، با نقشی که در آثار بعدی او تکرار شد

۹_ بازیگر نقش سمیرا در سریال زخم کاری قبلاً یک بار دیگر نقش سمیرا را بازی کرده بود ,سال ۹۳ در فیلم خانه دختر

رعنا آزادی ور 

۱۰_ سوژه فیلم خانه دختر آنقدر حساسیت برانگیز بود که این فیلم در دولتی که تمام فیلم های توقیفی گذشته را اکران کرد ، توقیف شد و حتی پس از پخش بی سر و صدا در شبکه خانگی نیز بیش از ۴۰ دقیقه از فیلم سانسور شد ! به طوری که محال است کسی بدون دانستن قصه از این فیلم سر در آورد!

۱۱_ پس از شهرزاد همه منتظر کار بعدی تاریخی حسن فتحی هستند . سریال جیران که رعنا آزادی ور در آن بازی کرده است

۱۲_ برای فیلم درباره الی اصغر فرهادی نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل شد

۱۳_ اولین بار در محمد رسول الله مجید مجیدی با مهدی پاکدل همبازی شد اما اولین فیلمی که از این دو اکران گرفت, چهارراه استانبول ساخته مصطفی کیایی است.

۱۴_  ازدواجش با مهدی پاکدل را عاطفه رضوی رسانه‌ای کرد , برخلاف ازدواج قبلی آقای پاکدل که هر روز روی جلد رسانه‌ها بود!

۱۵_ واکنش بهنوش طباطبایی- همسر قبلی مهدی پاکدل - به خبر ازدواج این زوج انتشار یک استوری در مورد عدالت اجتماعی در سوئیس بود!

۱۶_در میان بازیگران زن بیشترین دردسر را به خاطر پوشیدن مانتوهای جلوباز و لباس های غیر متعارف داشته است.

رعنا آزادی ور 

۱۷_ در موزیک ویدیو آهنگ ابر میبارد همایون شجریان اسفند ۹۵ کنار مهدی پاکدل حاضر شد که تمی عاشقانه داشت و شایعه ازدواج این دو از آنجا سرزبانها افتاد

۱۸_ عاطفه رضوی- خواهر بهروز رضوی و همسر اول مهرداد شکرابی -همسر فعلی حسین پاکدل است که یک دختر از او به نام صبا دارد. مهدی پاکدل نیز از ازدواج اولش صاحب یک دختر است

۱۹_  ازدواج مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی دومین ازدواج او بود و حالا ازدواج با رعنا آزادی ور سومین تجربه این بازیگر در زندگی مشترک است.

۲۰_  دختر بچه ای که در عکسها کنار مهدی و رعنا حضور دارد نه بچه این زوج و نه بچه مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی است .

۲۱_ در سالهای ابتدایی پیدایش فضای مجازی دیالوگ های پرویز پرستویی در فیلم مارمولک با عکس های رعنا آزادی ور ، از پرطرفدار ترین پست بود!

رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل

۲۲_ نقش های عصبی و هیستریک را آنقدر عالی بازی می‌کند که خیلی‌ها معتقدند او در زندگی شخصی روزمره نیز همین شخصیت را دارد !

۲۳_ نقش لیدی مکبث در سریال زخم کاری آنقدر جذابیت داشت که مه لقا باقری - همسر جواد عزتی- اصرار داشت آن را بازی کند اما محمد حسین مهدویان با وجود دلخوری جواد عزتی حاضر به قبول این خواسته نشد . حالا که زخم کاری تمام شده مشخص شد که انتخاب مهدویان در مورد نقش سمیرا در زخم کاری چقدر درست بوده است و بازیگر نقش مهناز - همسر ناصر و مادر مائده - اصلاً مناسب چنین کاراکتری نبود.

رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل

۲۴_ بازی رعنا آزادی ور در نقش سمیرا آنقدر اثرگذار بوده که مسئولین جدید شبکه خانگی با اسم بردن از این کاراکتر اعلام کردند که دیگر نباید چنین تصویری از یک زن ایرانی در سریال ها ارائه شود!

۲۵_ در قصه اولیه زخم کاری که محمود حسینی زاد نوشت نقش سمیرا اینقدر تاثیر گذار و خشن نبود ، کاراکتر خود رعنا آزادی ور مسیر قصه را به این سمت آورد که می بینیم