به گزارش پایگاه خبری نشان :

«محمد نعیم» سخنگوی طالبان با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که این گروه از سخنان آیت الله علی خامنه ای در قبال وحدت اهل تسنن و تشیع، استقبال می کند.

وی در همین رابطه در توییترش نوشت: امارت اسلامی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای که خواستار اتحاد بیشتر شیعیان و سنی ها در افغانستان شدند استقبال می کند.

محمد نعیم در ادامه نوشت که افغانها با اتحاد هر چه بیشتر در مقابل توطئه ها ایستادگی و آنها را خنثی خواهند کرد.

تصویر

طالبان

پیشتر و در همین رابطه حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، علت تاکیدهای مکرر بر مسئله وحدت را فاصله زیاد بین مذاهب و تلاش های جدی دشمنان برای افزایش فاصله ها خواندند و گفته بودند که امروز کلمه شیعه و سنّی در ادبیات سیاسی آمریکایی ها هم وارد شده در حالی که آنها با اصل اسلام مخالف و دشمن هستند.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: انفجارهای تاسف بار و گریه آور اخیر در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان و نمازگزار از جمله همین حوادث است که به دست داعش انجام شد و آمریکایی ها صراحتاً بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم.

حضرت آیت الله خامنه ای گردهمایی و اجتماعات سالانه در موضوع وحدت را کافی ندانستند و افزودند: در این زمینه باید بحث، تبیین، تشویق، برنامه ریزی و تقسیم کار دائمی انجام شود و به عنوان نمونه در همین قضیه افغانستان، یکی از راههای جلوگیری از حوادث، حضور مسئولان محترم کنونی این کشور در مراکز و مساجد و یا تشویق برادران اهل سنت به حضور در اجتماعات مشترک است.

منبع : تسنیم