به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت خودرو پژو 206 نجومی شد . افزایش شدید قیمت خودرو در عرض چند روز یک فرآیند باورنکردنی است یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت خودرو ، «عرضه متناسب با تقاضا» است. جدول قیمت خودرو را می توانید در این خبر ملاحظه کنید. قیمت خودرو در بازار ایران لحظه ای و یا دست کم روزانه دستخوش تغییر می شود. قیمت خودرو امروز 19 آبان را در ادامه ملاحظه می کنید

قیمت خودرو

به نقل از «اخبار خودرو»،به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش فوق العاده برخی از محصولات ایران خودرو با موعد تحویل (حداکثر3 ماهه) و از طریق قرعه کشی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.

طرح فروش فوق العاده (با موعد تحویل حداکثر 3 ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) مطابق جدول انتهای بخشنامه از روز چهارشنبه مورخ 1400/08/19 شروع و تا پایان روز جمعه مورخ 1400/08/21 ادامه خواهد داشت

قیمت خودرو در بازار امروز

قیمت خودرو

تمامی شرایط قرعه کشی در این بخشنامه نیز اعمال خواهد شد.

ایران خودرو محصولات خود را نجومی افزایش داد

قیمت قطعی ایران خودرو برای 206 تیپ 2 در مهرماه 1400؛ 127 میلیون و 120 هزار تومان بوده است که با افزایش 56 میلیون تومانی به 184 میلیون تومان رسیده است

افزایش شدید قیمت خودرو

قیمت خودرو

قیمت خودرو روند صعودی دارد

راناپلاس 180.900.000 208.700.000

پژو 207دستی سقف شیشه ای 216.260.000 249.000.000

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک 390.000.000 395.000.000

پژو206تیپ دو 127.120.000 184.000.00

فروش فوری چهار محصول ایران خودرو از روز چهارشنبه ۱۹ آبان به مدت دو روز به اجرا گذاشته می‌شود و تا پایان روز جمعه ۲۱ آبان، امکان ثبت‌نام اولیه برای متقاضیان وجود دارد.

ایران خودرو فروش فوق‌العاده چهار محصول راناپلاس، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه می‌کند.

براساس اعلام ایران خودرو این طرح از روز چهارشنبه ۱۹ آبان به مدت دو روز به اجرا گذاشته می‌شود و تا پایان روز جمعه ۲۱ آبان، امکان ثبت‌نام اولیه برای متقاضیان وجود دارد. مشتریان نهایی با قرعه‌کشی در حضور نمایندگان نهادهای انتخاب خواهند شد.

شرایط اختصاصی بخشنامه:

۱ .تحویل خودرو بر اساس اولویت‌بندی تعیین شده در قرعه‌کشی و سایر ضوابط ابلاغی کمیته خودرو خواهد بود.

۲ .انتخاب رنگ خودرو پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در مرحله واریز وجه صورت خواهد گرفت.

۳ .خودروی ثبت‌نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود.

۴ .صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره‌گذاری خودرو برعهده متقاضی می‌باشد.

۵ .در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، معادل ۳۶ درصد سالیانه سه درصد ماهانه خسارت تاخیر به صورت روز شمار محاسبه و مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.

۶ .امکان انصراف از ثبت‌نام تا قبل از پایان مهلت ثبت‌نام از طریق سایت و میز کار  پنل کاربری امکان پذیر است ولیکن پس از انعقاد قرارداد، مشتری به هیچ‌عنوان حق انصراف ندارد.

۷ .سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ میباشد و تمامی پیامکهای ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت.

۸ .شماره تلفن مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی در حین ثبت نام ۸۲۲۷۲۷۲۷-۰۲۱ است

قیمت خودرو در ایران نجومی شد

با پیگیری های سهامداران و سازمان بورس نخستین گام برای حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو و مداخلات مخل بازار برداشته شده و طبق مصوبه 28 مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌ گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد.

این در حالی است که پیگیری‌ها برای اصلاح مداخلات دولت در سایر صنایع با قوت ادامه دارد و این اقدامات متضمن استمرار سودسازی صنایع و رشد پایدار بازار در سالیان متمادی خواهد بود.

شایان ذکر است در مهرماه امسال رییس وقت سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.

در این نامه عنوان شده بود: با توجه به جایگاه صنعت خودرو و ساخت قطعات به عنوان هفتمین صنعت بزرگ بازار سرمایه (از منظر ارزش بازار) و حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بی‌شمار در صنعت مذکور، سیاست‌های قیمت‌گذاری اعمال شده توسط شورای رقابت در سنوات گذشته، زیان و عدم نفع سنگینی بر سهامداران حاضر در این صنعت تحمیل کرده است بطوری‌که الزام ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به شرکت‌های خودروساز جهت تنظیم بازار خودرو، در مقاطعی سبب پیش فروش خودرو با قیمت‌های قطعی و غیرمنطقی شد و این امر در کنار تاخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ محصولات سبب زیان شرکت‌های خودروساز شده است.

مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1399 زیان خالص شرکت‌های مذکور به ترتیب به مبلغ 155 هزار و 50 میلیارد ریال و 57 هزار و 665 میلیارد ریال و زیان انباشته شرکت‌های مذکور به ترتیب بالغ بر 299 هزار و 386 و 150 هزار و 69 میلیارد ریال است. (علت اصلی این امر عدم توازن بین افزایش نرخ‌های اعطایی به شرکت‌های خودروساز و افزایش قیمت نهاده‌های تولید است، برای مثال میزان افزایش نرخ نهاده‌های تولید شرکت سایپا (سهام عام) در سال‌های 1397 تا 1399 به طور میانگین 248 درصد است اما مجوز افزایش نرخ اعطایی به شرکت مذکور بالغ بر 163 درصد است.)

رییس وقت سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در این نامه گفته بود: به نظر می‌رسد نحوه قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت به دلیل عدم کارایی در شرایط تورمی دارای ایرادات اساسی بوده که این امر نه تنها سبب تنظیم بازار خودرو و رضایت‌مندی مصرف‌کننده نهایی نشده است بلکه با انتقال منافع از شرکت‌های خودروساز به جیب واسطه‌گران سبب ایجاد کمبود نقدینگی در شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز شده است و تداوم روند فوق منجر به کاهش تولید و در نهایت توقف فعالیت شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خواهد شد.

در این راستا با توجه به عدم شمولیت قیمت‌گذاری نهاده‌های تولیدی صنعت خودرو و ساخت قطعات توسط شورای رقابت و تاخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ در شرایط تورمی، پیشنهاد می‌شود در ابتدا موضوع قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت دوباره مورد بررسی قرار گرفته و محصولات خودرویی همانند محصولات صنایع فولاد و پتروشیمی از شمول قیمت‌گذاری توسط شواری رقابت خارج شود تا از زیان‌های آتی شرکت‌های خودروساز در شرایط تورمی جلوگیری به عمل آید، همچنین موضوع زیان‌های وارده به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ناشی از قیمت‌گذاری نامناسب توسط شورای رقابت در سنوات گذشته مورد بررسی و پاسخگویی نهاد مسوول قرار گیرد

منبع : تجارت نیوز