به گزارش پایگاه خبری نشان :

هانیه توسلی بازیگر کم حاشیه سینما هانیه توسلی مجرد می باشد  هانیه توسلی به تازگی عکسی از خود در فضای مجازی منتشر کرد هانیه توسلی تنها چند سال پس از شروع حرفهٔ بازیگری، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب های روشن از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد هانیه توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. سلفی نزدیک هانیه توسلی را می توانید در این خبر مشاهده فرمائید

عکس خاص هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی بازیگر خوشگل و معروف ایرانی است که چهره ای نچرال و طبیعی دارد. هانیه توسلی علاوه بر چهره خوب بازی بسیار دیدنی ای هم دارد و در هر نقشی که باشد به بهترین نحو ایفا می کند.هانیه توسلی بازیگرمعروف است هانیه توسلی علاوه بر چهره خوب بازی بسیار دیدنی ای هم داردهانیه توسلی از هنرمندان بی حاشیه اما پر طرفدار سینما می باشد هانیه توسلی در حال حاظر اینستاگرامش 2 میلیون دنبال کننده دارد.هانیه توسلی به تازگی در سریال جذاب «زخم کاری» بازی داشت.

استایل هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی

ماجرای تجاوز به هانیه توسلی و تکذیب آن

از مدت ها قبل جنبشی به نام “من هم” در میان بانوان راه افتاده بود و افرادی که یک روز مورد تجاوز و تعرض جنسی توسط آقایان قرار گرفته اند با زدن این هشتگ به این پویش می پیوستند.

در این میان تعدادی از افراد معروف و سرشناس هم به این پویش آمدند اما جالب ترین آن ها هانیه توسلی بود که با انتشار تصویری از جوانی هایش متن بلند بالا در همن راستا نوشت و خود را تجاوز دیده معرفی کرد.

هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی

در نظرات این پست صحبت های زیادی شد اما بعد از مدتی هانیهخ توسلی با تغییر متن این پست و تکذیب تجاوز نوشت: متن پست قبل تغییر می کند. من می دانم اذهان عمومی روزی رشد خواهد کرد و ظرفیت پذیرش مشکلات زنان این سرزمین را خواهد داشت. روزی می آید که وقتی زنی دردی را فریاد می زند، همدلی و درک و فرهنگ جامعه حمایتش خواهد کرد. به امید آن روز. نیت من اعلام همدری با زنان آزاردیده بود، خود من هم مثل خیلی ها آزار دیده ام.

هانیه توسلی در زخم کاری

بازیگر سرایل زخم کاری در ادامه گفت : آزار و تعرض و تبعیض جنسیتی و توهین و تحقیر زنان سال های سال است که در ریز و درشت زندگی مان وجود دارد. این ماجرا زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که مردان در موضع قدرت به خودشان اجازه ی گفتن هر حرف و انجام هر رفتاری را می دهند. کاش نترسیم

هانیه توسلی

هانیه توسلی

حرف زدن در مورد آزار و تعرض وقتی در جایگاه ضعیف تر باشی شجاعت و جسارت فوق العاده ای می خواهد، می دانم.

ازدواج هانیه توسلی

این هنرمند کشورمان می گوید تا به حال خواستگاری رسمی به صورتی که به خانه مان بیایند و من چایی بیاورم نداشته ای و در حال حاظر مجرد هستم

هانیه توسلی دارای چهار خواهر می باشد. خواهر بزرگ تر او که هما نام دارد، چند وقتی در یک مجله منتقد بود و اکنون کار ترجمه انجام می دهد. خواهر دیگرش مهسا جراح مغز است. او خواهر دیگری به نام هدیه دارد که در کشور آمریکا خوانندگی می کند. خواهر کوچکش هم در رشته طراحی شهری به تحصیل پرداخته است.

 هانیه توسلی متأهل است؟

هانیه توسلی در آخرین مصاحبه ای که در برنامه ۳۵ با فریدون جیرانی داشت، در پاسخ به دلیل ازدواج نکردنش چنین گفت:من در سن پائین خیلی به این مسئله که ازدواج کنم و بچه دار شوم، فکر می کردم ولی الان احساس میکنم ازدواج، امری شدیداً پیچیده است. من حوصله ی شلوغی و جمعیت را ندارم.

علایق و خصوصیات هانیه توسلی

هانیه توسلی علاوه بر بازیگری در عرصه هنر، به عکاسی و نقاشی نیز علاقه بسیاری دارد. وی در بین حیوانات، گربه را خیلی دوست دارد و در خانه چندین گربه را نگهداری می کند. همچنین جالب است بدانید او علاقه شدیدی به فست فود دارد و به همین دلیل نتوانسته هیچ وقت رژیم های سنگین غذایی بگیرد و از غذای مورد علاقه ی او می توان به کشک بادمجان اشاره کرد.

از بین بازیگر های خارجی، هانیه توسلی به ایزابل هوپر فرانسوی علاقه دارد و از بین بازیگران ایرانی بازی لیلا حاتمی را بیشتر می پسندد و به وی علاقمند است.

هانیه توسلی

هانیه توسلی نیز می گوید:من فیلم« لیلا» اثر داریوش مهرجویی را همان زمانی که به سینما علاقه پیدا کردم، دیدم و هنوز هم به نظرم یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران فیلم« لیلا» می باشد.

قبول کردن کفالت یک دختر توسط هانیه توسلی

هانیه توسلی که کفیل یک دختر را دارد می گوید:این دختر اهل اردبیل است رابطه ما طبق سیستم بنیاد کودک است، به اینصورت که هر شش ماه یک بار، آن ها گزارشی از آن ۶ ماه بچه برای من و دیگر کفیل ها می فرستند و از معدل و شرایط و نیازهای اصلی و … در آن توضیح می‌دهند . غیر از گزارش بنیاد، من با آن دختر تلفنی صحبت می کنم. بعضی از مناسبت های ویژه خیلی برای من حائزاهمیت است، مانند تولد آن دختر که در آذر ماه است، عیدها وقتی که امتحاناتش تمام می شود، اول مهر به گونه ای نیست که هرروز با هم صحبت کنیم ، ولی با او در تماس هستم و بی اطلاع نیستم.

هانیه توسلی چه فعالیت هایی داشته؟

هانیه توسلی درباره فعالیتش در عرصه بازیگری اینگونه گفت:وقتی که ۱۷ سال داشتم فعالیت خود را با تئاتر های عروسکی شروع کردم و در رشته تئاتر دانشگاه آزاد تهران در سال ۷۸ قبول شدم و به صورت جدی این رشته هنر را دنبال کردم. با یک فیلم کوتاه به نام روی جاده نمناک به کارگردانی مهدی کرم پور برای نخستین بار بازیگری را تجربه کردم و آرام آرام پیش آمدم. 

هانیه توسلی

فیلم هایی که به نقل از هانیه توسلی خیلی بر او تأثیر گذاشته و وی را به بازیگری علاقه مند کرده است ، دیگه چه خبر! ؟« تهمینه میلانی» و هامون« داریوش مهرجویی» است. وقتی که در یکی از جشنواره های تئاتر در تبریز، نمایش پدر دوست داشتنی با بازی او، روی صحنه رفت، نصرالله قادری که به عنوان داور در آن جا حضور داشت برای بازی در نمایش پدر، هانیه توسلی را انتخاب کرد. یکسال پس‌ازان ، در فیلم کوتاه« روی جاده نمناک»« مهدی کرم پور» و سریال غریبه« جواد اردکانی» بازی کرد و سرانجام با شام آخر در عرصه حرفه ای سینما وارد شد. وی همچنین در نمایش های قرمز و دیگران و گل های شمعدانی« محمد یعقوبی» بازی کرد که کاندیدای دریافت جایزه بخاطر دومی شد.

اوج شهرت هانیه توسلی

یکی از فیلم هایی که هانیه توسلی در آن مشهور شد  فیلم« شام آخر» اثر فریدون جیرانی می باشد که در سال ۱۳۸۰ ساخته شد. همچنین هانیه توسلی در سال ۱۳۸۵ در مجموعه تلویزیونی « وفا» در کنار پوریا پورسرخ بسیار قوی ظاهر شد و خوش درخشید. بعضی از دیگر مجموعه های به یاد ماندنی او شامل« میوه ممنوعه» اثر حسن فتحی و« شمس العماره» اثر سامان مقدم است.

هانیه توسلی

ممنوع التصویر شدن هانیه توسلی

هانیه توسلی در مرداد سال ۱۳۹۸ در تلویزیون ممنوع التصویر شد و تیزر فیلمی که او در آن حضور داشت اجازه پخش نگرفت. گویا علت ممنوع التصویر شدن او به خاطر پست های اینستاگرامیش بود.

جوایز و افتخارات هانیه توسلی

* برنده تندیس برگ زیتون برترین بازیگر نقش اول زن از نخستین جشن سینمای آزاد برای فیلم کوتاه روی جاده نمناک –( ۱۳۸۱)

* برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما برای فیلم شب های روشن –( ۱۳۸۲)

* کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم شب های روشن –( ۱۳۸۱)

* کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم جایی برای زندگی –( ۱۳۸۳)

* کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم زمان می ایستد –( ۱۳۸۴)

* کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم ندارها –( ۱۳۸۹)

* برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دهلیز –( ۱۳۹۱)

منبع : ساعد نیوز