به گزارش پایگاه خبری نشان :

«آقای علی دایی خیلی ازتون تشکر می‌کنم که باعث شدید من دوباره به پدر و مادرم برسم.» فیلم‌ ۲۰ثانیه‌ای زنی جوان که در کنار پدر و مادرش و پسر جوانی به‌دلیل نجاتش از قصاص از اسطوره فوتبال کشورمان تشکر می‌کند، دو روزی است سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی شده است؛ موضوعی که با واکنش مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

اما اصل ماجرا چه بود؟ سحرگاه چهارشنبه قرار بود زن جوانی به اتهام قتل در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار برود.  ۱۶سال از قتل می‌گذشت و فرزندان مقتول فقط قصاص می‌خواستند و حاضر به بخشش نبودند

زمان اجرای حکم که رسید‌، زن جوان را برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار بردند. او از شب قبل، خود را برای اجرای حکم آماده کرده بود اما با دیدن طناب دار پاهایش سست شد. ۱۶سال قبل مثل فیلمی با سرعت بالا از مقابل چشمانش رد شد.

یاد روزهایی افتاد که با تهدیدهای همسرش مجبور بود با او برای اخاذی از مردان همراه شود. روزی را به یاد آورد که سراغ مهندس جوان رفتند و پس از درگیری با او، دو گلوله به آن مرد شلیک کرد و باعث مرگش شد.

روزهایی را به یاد آورد که در دادگاه از خود دفاع می‌کرد و در زندان حکم قصاص به دستش رسید. ۱۶ سال سخت در زندان را به یاد آورد و دو روز قبل را که به قرنطینه منتقل شد.

حالا فیلم زندگی‌اش به سکانس پایانی نزدیک می‌شد که در آخرین لحظات، تلاش‌ها و پا‌در‌میانی علی دایی به نتیجه رسید و اولیای دم، قاتل پدرشان را بخشیدند تا کابوس ۱۶ ساله زن جوان رنگ زندگی دوباره بگیرد. اولیای دم مقتول شرط بخشش این زن را کارهای خیریه قرار دادند که با قبول این شرط، او از قصاص رها شد و بعد از ۱۶ سال آزاد شد.

منبع:جام جم