به گزارش پایگاه خبری نشان :

قربانی مدیر عامل سبدگردان آگاه در نشست خبری آغاز پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری طلای زرین آگاه  گفت : صندوق سرمایه گذاری طلای زرین آگاه مختص طلا و سکه است و ما در سبدگردان آگاه به دنبال تکمیل خدمات مدیریت دارایی هستیم.

مدیر عامل سبدگردان آگاه در رابطه با برنامه مدیریت ریسک طلا ( سیاسی و اقتصادی و بین المللی و ... ) در صندوق طلای زرین آگاه گفت:

به طور سنتی طلا ابزار سرمایه گذاری امن است، سرمایه گذاری در طلا دارای ریسک های نقدشوندگی ، مالیات ،نگهداری و ... است که سبدگردان آگاه با مدیریت تیم حرفه ای از تحلیلگران، صندوق طلای زرین آگاه را به عنوان یکی دیگر از ابزارهای  مناسب برای سرمایه گذاری امن معرفی کرده که دارای کمترین ریسک است.

همچنین در ادامه منتظری در رابطه با ریسک سرمایه گذاری در ایران گفت : ما کشوری هستیم که 50سال سابقه تورم بالای 20 درصد دارد.

در این فضای اقتصادی ریسک در ایران معنای دیگری دارد و عموم مردم متوجه نمی شوند و بابت این در چند سال اخیر ضررهای زیادی داده اند. در این فضا که ارزش ریال نسبت به دلار کم می شود بهترین نوع سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری مبتنی بر نرخ دلار است.

قربانی در رابطه با پیش بینی بازدهی صندوق طلای زرین آگاه گفت :در سرمایه گذاری طلا با دو بخش تحلیلی مواجه هستیم، قیمت انس جهانی و روند دلار.

ما در وهله اول باید تحلیل انس طلا را بدانیم که در شرایط کنونی از انس جهانی انتظار رفتار شدیدی را نداریم. بیشترین تمرکز ما در صندوق طلا بر تحولات قیمت دلار است که بر اساس شرایط سیاسی منطقه ( مذاکرات برجام ) قیمت دلار با نوسانات زیادی رو به رو است. در حال حاضر برای سرمایه گذاری در همه زمینه ها تحلیل قیمت دلار بسیار سخت شده است. فضای تحلیل تبدیل دلار به ریال خیلی پیچیده است و توانایی و لازمه یک تیم قوی و حرفه ای است که ما در سبدگردان آگاه از این تیم برخورداریم.

بازارگردانی صندوق طلای زرین نیز با خود مجموعه اگاه است که قطعا این رویه آن را به یکی از نقد شونده ترین نمادهای بازار برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.

مدیر عامل سبدگردان آگاه  در ادامه افزود : همچنین موسسان ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد یک میلیون واحد را متعهد شده و مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به تعداد ۹۹ میلیون واحد به ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه می شود. 

وی گفت : به این ترتیب تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد بوده و ۹۹ میلیون واحد آن با ارزش اسمی هر واحد ۱۰ هزار ریال پذیره نویسی عمومی می شود و هر یک از دارندگان واحدهای سرمایه گذاری به نسبت تعداد واحدهای سرمایه گذاری خود در خالص دارایی های صندوق سهیم اند. خرید واحدهای ETF نیز مستلزم دریافت کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده است. 

مدت پذیره نویسی از روز شنبه ۲۷ آذر ماه و از طریق کل شبکه کارگزاری های کشور آغاز می شود و تا روز چهارشنبه اول دی ماه ادامه خواهد داشت.

مزایای صندوق طلای زرین آگاه 

قربانی مزیت های صندوق طلای زرین آگاه را برشمرد و گفت : حفظ ارزش پول در مقابل تورم، شفافیت اطلاعاتی، سرمایه‌گذاری امن ، وجود بازارگردان و نقدشوندگی بالا، بازدهی بالا و متناسب با رشد طلا و برخورداری از معافیت مالیاتی از جمله مزایای صندوق زرین آگاه است اما مزایای دیگر این صندوق عبارتند از :

در خرید فیزیکی طلا، اگر زمانی به مبلغی کمتر از مبلغ یک سکه احتیاج داشته باشید به ناچار باید سکه خود را بفروشید اما در صندوق‌های طلا هر زمان احتیاج به پول نقد داشته باشید می‌توانید به اندازه نیاز خود واحدهای صندوق خود را بفروشید و قیمت هر واحد بسیار کمتر از قیمت یک سکه طلاست و در واقع مبلغی کمتر از ارزش یک سکه را نقد می‌کنید. علاوه بر این دردسرهای فروش حضوری طلا و کم شدن کارمزد ساخت و… را نیز ندارید. 

با خرید واحدهای صندوق طلای زرین آگاه شما می‌توانید حتی با سرمایه کمتری از مبلغ مورد نیاز برای یک سکه طلا، در این بازار سرمایه‌گذاری کنید. قانونی در بازار بورس وجود دارد که بر اساس آن حداقل میزان سرمایه‌گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان است اما در صورت داشتن کد معاملاتی از کارگزاری آگاه می‌توانید با مبالغی کمتر از این میزان نیز در پذیره‌نویسی این صندوق شرکت کنید.

وی خاطرنشان کرد : وجود بازارگردان نیز از دیگر مزیت‌های صندوق زرین آگاه است. رکن بازارگردان برای نقدشوندگی بسیار موثر است زیرا هنگامی که بازار به سمت خرید یا فروش یک‌طرفه می‌رود، بازارگردان می‌تواند با عرضه و تقاضای خود بازار را کنترل کند.

صندوق‌ طلا نیز مانند دیگر صندوق‌های موجود در بازار سرمایه به دست تیمی حرفه‌ای اداره می‌شود. در صندوق زرین آگاه، شرکت سبدگردان آگاه عهده‌دار این مسئولیت است. این تیم تاکنون با ارائه صندوق‌های متنوع توانسته بازده عالی و خدمات متنوعی را ارائه دهد.

«صندوق مشترک آگاه» پربازده‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های تاریخ بورس ایران که تحت مدیریت شرکت سبدگردان آگاه است. قدمت و بازدهی بیش از ۳۸۰۰۰ درصدی، این صندوق را به گران‌ترین صندوق در بازار سرمایه کشور تبدیل کرده است. این نشان از تسلط، دانش و تجربه در مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها دارد.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد : قیمت‌گذاری سکه طلا به دو پارامتر نرخ دلار و قیمت انس طلای جهانی وابسته است، در نتیجه با سرمایه گذاری در این صندوق‌ها به صورت غیرمستقیم روی نرخ ارز و طلای جهانی سرمایه گذاری کرده‌اید و علاوه‌بر حفظ ارزش سرمایه خود را در مقابل نوسانات بازار و تورم؛ از سود سرمایه‌گذاری در یک بازار جذاب نیز بهره‌مند شده‌اید.