به گزارش پایگاه خبری نشان :

در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریوهای محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند.

یگان‌های نیروی زمینی سپاه در این مرحله پس‌از اشراف اطلاعاتی از وضعیت دشمن، اهداف شناسایی‌شده را مورد آماج حملات سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین قرار دادند.

بنابراین گزارش اجرای عملیات ضد هلی‌برن و دفاع چند لایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجارات ، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد.

عملیات موشکی بالستیک سپاه علیه اهداف ثابت و متحرک دشمن

 در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات موشکی بالستیک علیه شناورها ،تاسیسات و پایگاه‌های دشمن اجرا شد.

در این مرحله از رزمایش موشک های بالستیک زمین به زمین اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

همچنین اهداف شناوری شبیه سازی شده دشمن فرضی با شلیک موشک های سطح به سطح شناوری و ساحل به دریا منهدم شد.

اجرای عملیات توسط سامانه های پدافند هوایی شناوری و ساحلی علیه اهداف پهپادی دشمن از دیگر بخش های دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷  بود که با موفقیت اجرا شد.

بنابراین گزارش ؛ تمرین عملیات های ویژه و نفوذ در سطح عملیاتی و راهبردی، اجرای عملیات در شرایط جنگ بیولوژیک و تمرین یگان های پدافند هوایی تحت شبکه یکپارچه از دیگر اقدامات دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷  بود.

بمباران اهداف زمینی توسط جنگنده‌های سوخو22 هوافضای سپاه

دو فروند جنگنده بمب افکن سوخو-22 نیروی هوافضای سپاه به منظور پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای عمل کننده در رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) 17 عملیات بمباران اهداف دشمن را با موفقیت اجرا کردند.

 در این عملیات، جنگنده‌های سوخو-22 با استفاده از بمب‌های بومی و نقطه‌زن یاسین اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

شلیک و اصابت همزمان 5 فروند موشک کروز در رزمایش پیامبر اعظم سپاه

یگان‌های موشکی و سطحی نیروی دریایی سپاه با شلیک موشک‌های کروز ضدکشتی موفق به انهدام اهداف از پیش تعیین شده شدند.

 در این عملیات از رزمایش، یگان‌های موشکی از ساحل و شناورهای تندرو کلاس ذوالفقار، با شلیک همزمان 5 فروند موشک کروز ضدکشتی، شناور دشمن فرضی را با اصابت همزمان موشک‌ها با موفقیت منهدم کردند.

نخستین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ از روز یکشنبه 28 آذر ماه آغاز شده و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس ، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان های مردم پایه بسیج  مستضعفین برگزار می شود.

 این رزمایش با رمز مقدس " یا فاطمه الزهرا (س)" و با شعار " اقتدار ، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی " در راستای افزایش سطح آمادگی های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و تاکتیک ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ های ترکیبی برگزار می‌شود.

منبع : رکنا