به گزارش پایگاه خبری نشان :

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق درباره مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق اظهارکرد: خوشبختانه از سوی عراقی‌ها مراسم باشکوه و در عین حال متعددی در طول یک هفته قرار است برگزار شود در حقیقت از اواخر این هفته توسط حشد الشعبی و موسسات فرهنگی و اجتماعی و همچنین از سوی سفارت ایران در عراق مراسم‌هایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیته‌هایی برای برگزاری مراسم در سطوح مختلفی در بغداد، کاظمین، نجف اشرف، کربلا و...تشکیل شده که پیش‌بینی من این است مراسم امسال نسبت به سال‌های گذشته وسیع‌تر و باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.

مسجدی در گفتگو با برنامه «مرد میدان» رادیو مقاومت بیان کرد: همچنین در محل شهادت این ۲ بزرگوار برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

مسجدی با اعلام اینکه خروج نیروهای آمریکایی بر اساس مصوبه پارلمان عراق پس از شهادت این ۲ بزرگوار قرار است پیش از برگزاری مراسم بزرگداشت اتفاق بیفتد، تصریح کرد: تعداد کمی از آمریکایی در عراق حضور دارند که قرار است به زودی از عراق خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه قضایی ایران و دستگاه قضای عراق یک کمیته مشترک برای رسیدن به پرونده شهادت عزیزان تشکیل شده است، تصریح کرد: بارها جلساتی در این زمینه برگزار شده و پیگیری حقوقی، قضایی و سیاسی در دستور کار قرار دارد و آنچه که من می‌بینم دستگاه قضای ما تا زمانی که مسببان را به سزای اعمالشان نرساند، نخواهد نشست البته چون کاری بین‌المللی‌ست زمان خواهد برد.

«مرد میدان» تا ۳۰ دی ماه هر روز ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو مقاومت می‌رود.

منبع : فارس