به گزارش پایگاه خبری نشان :

برخی از این شهدا در عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸ و تک دشمن بعثی در سال ۱۳۶۷، تعداد دیگری از آن مربوط به عملیات‌های والفجر یک، والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه، برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق، برخی دیگر مربوط به عملیات کربلای ۶ در منطقه عملیاتی سومار، بخشی دیگر از آنها مربوط به عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله و برخی دیگر نیز از عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به جا مانده‌اند که تفحص شده و طی این روزها توسط مردم تشییع و تدفین می‌شوند.

این برنامه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی و هرمزگان تشییع پیکر مطهر شهدا برگزار شد و می‌شوند.

مراسم زیارت این شهدا سه شنبه ۱۵ دی از نماز ظهر تا نماز مغرب و عشا در ستاد معراج شهدای تهران برگزار شد. برنامه شب وداع با این شهدا هم چهارشنبه شب ۱۶ دی در مصلای تهران انجام شد.

قالیباف: انقلابی کسی است که در کنار شهدا گره از کار مردم باز کند

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیاف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج شنبه 16 دی) در مراسم تشییع 150 شهید گلگون کفن گمنام در تهران اظهار داشت: رزمندگان، و جانبازان و آزادگان خاطرنشان هست که هر موقع در جبهه آتش سنگین شده و عرصه بر همه تنگ می‌شد و راهی پیش رو نبود شهدای جان بر کف خط شکن بودند.

وی افزود: آن شبی که غواصان اروندرود خروشان را می‌دیدند حماسه‌ آفریدند و عزت و افتخار ایران اسلامی شدند.

 شهدای انقلاب اسلامی لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز ما در این مکان جمع شده‌ایم تا شهدایی که همه تاریخ، حریت و آزادگی ما بوده و شمع محفل ما هستند را تشییع کنیم.

قالیباف گفت: شهدای انقلاب اسلامی لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند و ما باید کار آنها را قدر بدانیم زیرا آنها پیام آور کربلا هستند.

وی گفت: پناه رزمندگان در سخت‌ترین شرایط جنگ، حضرت فاطمه (س) بود.

رئیس مجلس گفت: اگر امروز در بعضی گره‌ها مانده‌ایم دلیلش این است که از مسیر شهدا فاصله گرفتیم این در حالی است که شهدای گمنام لاله‌هایی بر پیشانیِ عزت و افتخار ایران عزیز هستند.

حق نداریم با مرزبندی‌های خودساخته و با اختلاف انگیزی کشور را با مشکلات مواجه کنیم

رئیس مجلس تصریح کرد: ما حق نداریم با مرزبندی‌های خودساخته و با اختلاف انگیزی‌های بی دلیل و با دلیل کشور را با مشکلات مواجه کنیم.

وی افزود: امروز همه ما یک وظیفه داریم که در مسیر حل مشکلات مردم عزیزمان گام برداریم؛ امروز انقلابی آن کسی است که با منطق شهدا و با منطق امام و با اطاعت از ولایت و بیعت با ولایت در کنار شهدا گره از کار مردم باز کنند.

قالیباف گفت: اگر امروز در برخی از گره‌ها مانده‌ایم و دچار مشکل هستیم مطئمن باشید دلیل اصلی آن است که از مسیر منطق شهدا و امام شهدا فاصله گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: اگر در این مسیر حرکت کنیم و تمام تلاش و توان خود را بکار بگیریم بدون شک وعده الهی موفقیت و پیروزی است.

خبر در حال تکمیل است ....

منبع : تسنیم