به گزارش پایگاه خبری نشان :

نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ است . نیکی کریمی بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. نیکی کریمی یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود نیکی کریمی مجرد می باشد عکس جدید نیکی کریمی را می توانید در این خبر مشاهده فرمائید

استایل نیکی کریمی

نیکی کریمی

نیکی کریمی در سال ۱۳۷۲، کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد.نیکی کریمی همچنین در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است.

نیکی کریمی 19 آبان سال 1350 در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر، کارگردان و مترجم است.

وی از دوران دبستان بازی در گروه های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی اش را در سال 1368 در فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری بازی کرد.

نخستین حضور جدی او در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1369 است. او و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می دانند.

نیکی کریمی  بازیگر 43 ساله کشورمان که ازدواج نکرده و همسری هم ندارد که اگر هم ازدواج کرده باشد الان مجرد است و پدر و مادرش هم در لندن زندگی می کنند.

دوران کودکى و نیما و فروغ ...صادق هدایت ، بنان و مرضیه ، تحلیل غزل ، کندو و ... جلال و سیمین ، دکتر ژیواگو ، مردى که میخندد ، زنگ ها براى که به صدا در میاید ، سلام بر غم ، برخورد کوتاه لین ، شکوه عفزار ، داستان وست ساید ، مکانى در افتاب ، مارلون براندو ، جیز دین ، انا مانیانى و ....حرف زدن هاى بى پایان بعد تماشاى فیلم ها...گینز بورگ و سیناترا و الویس و جان لنون و ...

این روزها کارت گوش دادن به موسیقى ست ، موسیقى قدیمى ایران . و چقدر خوب میشناسى موسیقى را و ردیف را و ...

خوشا به حال من و دوستت دارم

منبع : ساعد نیوز