به گزارش پایگاه خبری نشان :

مجلس سنای آمریکا امروز (شنبه) به «استیون فاگین» سفیر جدید این کشور در نزد دولت مستعفی یمن که مقیم ریاض است، رأی اعتماد داد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، «جو بایدن» پنج ماه پیش «استیون فاگین» را برای این پست معرفی کرده که با مخالفت‌هایی درون مجلس سنا مواجه شده بود. در نشست امروز در کمیته امور خارجه مجلس این رأی‌گیری صورت گرفت و «استیون فاگین» نیز در سخنانی در خصوص را‌ه‌حل فراگیر برای پایان دادن به جنگ یمن سخن گفت.

او پیش از این مسئول کنسولگری آمریکا در اربیل عراق بود. مدیر دفتر ایران در دفتر امور شرق نزدیک وزارت خارجه آمریکا نیز در کارنامه وی وجود دارد.

نام «استیون فاگین» همچنین در لیست تحریم‌های وزارت خارجه جمهوری‌اسلامی ایران در خصوص افراد دخیل در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کنار افرادی چون «دونالد ترامپ» و «مایک پامیئو» قرار دارد. 

تعیین سفیر جدید آمریکا در یمن در شرایطی است که «جو بایدن» پایان دادن به جنگ یمن را جزو اولیت‌های سیاست خارجی خود در زمان تبلیغات انتخاباتی عنوان کرده بود، اما واشنگتن نه تنها اقدامی در این راستا انجام نداده، بلکه به گفته منابع یمنی میزان حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی تغییر محسوسی نکرده است.

منبع : فارس