به گزارش پایگاه خبری نشان :

آقای محمد خانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: با توجه به اینکه از مدت استاندارد عملیات جستجو گذشته ، اما همچنان پس از گذشت ۶ روز بنا به تاکید استاندار ، عملیات جست و جو ادامه دارد .

طاهریان مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بر اساس گفته‌های خانواده زهرا، ظاهراً دختر بچه 7 ساله این خانواده حوالی ظهر روز جمعه سی‌ام اردیبهشت در جریان یک تفریح ساده خانوادگی در حوالی جنگل دشت شاد از محل اتراق جدا شد و موضوع حدود ساعت ۶ عصر به نیرو‌های امدادی هلال احمر اطلاع داده شد و شاید اگر زودتر خبر مفقودی به تیم‌های امدادی می‌رسید زهرا تا کنون پیدا شده بود.

حوادث

به گفته وی «شواهد حاکی از این است که یک خانواده بومی از یکی از روستا‌های همان اطراف زهرا را که گویا گریه کنان در کنار جاده در جنگل دشت شاد در حرکت بود مشاهده کرده و علت گریه و «اسم و فامیل» زهرا را از وی جویا می‌شوند. زهرا هم (شاید به دلیل علاقه‌ای که به پدرش رضا داشته) خود را « زهرا رضایی » معرفی کرده و گم کردن خانواده‌اش را علت گریه خود عنوان می‌کند».

عملیات جست و جو

آقای طاهریان می گوید:  بر اساس اظهارات این خانواده، زهرا سوار بر خودروی سواری آنان می‌شود تا بلکه به پدر و مادر و خواهرش برسد اضافه می‌کند که «کم‌سن وسالی و عدم دقت کافی زهرا سبب می‌شود تا کودک 7 ساله نه در محل اتراق پدر و مادر، بلکه در جایی شبیه به آن پیاده شده و اعلام کند که خانواده‌اش نزدیکی همان محل اتراق کرده‌اند.

به گفته طاهریان بر اساس شواهد زهرا به طرف عمق جنگل از جاده حرکت کرده است و این موضوع می‌توانست سرنخ خوبی از زهرا برای امدادگران باشد؛ البته اگر آن خانواده بومی کمی نسبت به زهرا حساس‌تر بوده و بیشتر به اظهارات دختر بچه هفت ساله حساسیت نشان می‌دادند؛ بنابراین این سرنخ برای پیدا کردن زهرا بی‌نتیجه ماند.

به دنبال اعلام مفقودی یک دختر بچه به نام «زهرا عرب‌اسدی»، از اهالی روستای کلاته‌اسد میامی که روز جمعه، ۳۰ اردیبهشت در جنگل‌های دشت شاد از توابع شهرستان میامی اتفاق افتاد، حدود ۲۰۰ نفر از از نیرو‌های نیرو‌های محلی روستا‌های مناطق اطراف به‌ویژه دشت شاد، نام نیک و کرنگ، عملیات جست‌وجوی این کودک را انجام می‌دهند.

منبع : رکنا