به گزارش پایگاه خبری نشان :

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پی حادثه ریزش ساختمان در آبادان بیانیه ای صادر کرده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تلخ و جانکاه جانباختن و مصدومیت گروهی از هموطنان عزیزمان در شهر مقاومت و ایثار، آبادان قهرمان و مظلوم داغی سنگین بر دل همه ایرانیان نهاد.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، این مصیبت بزرگ را به مردم صبور و بزرگوار استان شهیدپرور خوزستان خصوصاً هموطنان نجیب و صبور آبادان و بالاخص به خانواده های داغدیده عزیزان جانباخته تسلیت و تعزیت می گوید و برای مصدومان عزیز شفای کامل، از درگاه پروردگار متعال مسئلت می نماید.

به منظور بزرگداشت یاد وخاطره عزیزان از دست رفته و همدردی با مردم عزیز خوزستان و آبادان، امروز یکشنبه ۱۴۰۱/۳/۸ مراسم یاد بود جانباختگان عزیز این حادثه در مساجد و مصلی های سراسر کشور با قرائت قرآن کریم و توسل به حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین بعد از نماز مغرب وعشاء برگزار می گردد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

دیشب نیز با توجه به دریافت گزارش وزیر کشور از حادثه تلخ و اندوهبار فروریختن ساختمان متروپل آبادان، هیئت دولت ضمن تسلیت مجدد، به خانواده های داغدیده، به احترام جان باختگان این حادثه و ابراز همدردی با خانواده های محترم و مردم استان خوزستان، بویژه شهر آبادان، امروز را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

گفتنی است؛ ظهر روز دوم خرداد بخشی از برج متروپل در آبادان فروریخت و تاکنون ۲۹ نفر در این حادثه جان باخته اند.

حالا اما امکانات و تجهیزات خودرویی در محل حادثه مهیا است و گروه های ارزیاب، جست و جوگر، زنده یاب و واکنش سریع در صحنه حضور دارند.

همچنین تجهیزات بیشتر به منظور سرعت بخشیدن به ادامه کار آوار برداری در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به محوطه کارگاهی این حادثه ارسال شده است.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفته که همه افرادی که در حادثه ریزش متروپل آبادان جان خود را از دست دادند یا دچار آسیب شده اند تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

به گفته او با دستور دادستان اموال صاحب و پیمانکار ساختمان متروپل و افرادی که به نوعی در این حادثه مقصر بودند توقیف می شود تا این افراد امکان جابه جایی اموال را نداشته باشند.

همچنین امروز قرار است هیئت عالی دادستانی کل کشور برای بررسی دقیق حادثه آبادان به خوزستان بروند.

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور گفته که بدون کوچکترین اغماضی موضوع را پیگیری خواهیم کرد و با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

منبع : خبرآنلاین