به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی از بیانیه این فراکسیون در محکومیت توهین به مقدسات امت اسلامی خبر داد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

«بیانیه محکومیت توهین به مقدسات امت اسلامی

«یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نسا المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن، ذالک ادنی ان تعرفن فلا یوذین و کان‌الله غفورا رحیما» (سوره نور _ آیه ۵۹)

ای پیامبر به همسران و دختران و زنان مومنان بگو: روسری‌های بلند خود را بر خویش فرو افکنند، این کار برای این‌که شناخته شوند و مورد اذیت (اهل فسوق و فجور) قرار نگیرند بهتر است. خداوند همواره آمرزنده و رحیم است

اخیرا حادثه ناگواری که پیش آمد، فوت مهسا امینی موجب ناراحتی همگان گردید  سران سه قوه در مورد پیگیری سریع و کامل آن دستور دادند تا پس از معلوم شدن همه ابعاد موضوع، قوه قضاییه حکم لازم صادر نماید و بی‌شک هیچ حقی از کسی ضایع نخواهد شد. لکن در حاشیه، مواردی پیش آمد که حاکی از برنامه ‌ریزی و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است و مردم عزیز و بزرگ ایران باید در مورد این مسائل آگاهانه و با بصیرت برخورد نموده و نگذارند عده‌ای مبانی دینی را زیر سوال برده و یا توهین به مقدسات نمایند و یا به حرکت‌های ساختارشکنانه دست بزنند. در این میان سوزاندن آیات مقدس قرآنی حجاب که طبعا توسط منافقین و مخالفین شریعت نبوی انجام گرفت یکی از حرکت‌های هنجارشکنانه و توهین به مقدسات همه مسلمانان جهان بود. عواطف و دل‌های امت اسلامی را جریحه‌دار ساخت.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدیدا این موضوع را محکوم نموده و اعلام می‌کنیم ملت ایران هرگز توهین به مقدسات را تحمل نخواهند کرد و در این راستا سخن تاریخی امام راحل عظیم‌الشأن را یادآور می‌شویم که فرمودند: اگر جهان‌خواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد. (صحیفه امام – ج ۲۱ ص ۸۱)

در آستانه هفته دفاع مقدس بار دیگر به این حقیقت پافشاری می‌کنیم که اقتدار نظام اسلامی با حرکت‌های مذبوحانه گروه‌های معاند خارج‌نشین و منافقین داخلی متزلزل نخواهد شد.

حجاب و عفاف استواری اجتماع، استحکام پیوند خانوادگی حفظ ارزش‌ها، مایه احترام زن در جامعه که هر اندازه متین‌تر و باوقارتر و عفیف‌تر حرکت کند به احترامش افزوده می‌شود در این رابطه رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، زیبا فرموده‌اند: «حجاب مایه تشخص و آزادی زن است برخلاف تبلیغات ظاهربینانه مادی‌گران مایه اسارت زن نیست حجاب وقار است، متانت است، ارزش گذاری زن است سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مساله حجاب تشکر کرد، این جزو نعمت‌های الهی است.»

بسی روشن است حجاب یک ارزش دینی و پدیده فرهنگی است و باید از بهترین روش‌های فرهنگی و هنری برای تبلیغ و ترویج حجاب اسلامی در جامعه بهره جست همچنان که رهبر عزیز انقلاب درباره شیوه برخورد با زنان بد حجاب می‌فرمایند: «ما هم نقص داریم، او هم نقص دارد، با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید البته انسان نهی از منکر هم می‌کند، نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت»

منبع : ایسنا