به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش "ورزش سه"، روزبه چشمی، بازیکن تیم فوتبال استقلال، پس از تساوی یک بر یک مقابل نساجی قائمشهر درحالی‌که به شدت از نگاه‌ها به تیمش طی هفته‌های اخیر و همین‌طور حواشی و اخبار پیرامون تیم شاکی بود، اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: آمده‌ام تا دو-سه موضوع را بگویم. واقعاً باید به تیم ما احترام گذاشت. فوتبالی که ارائه می‌کنیم قابل‌احترام است. بعضی تیم‌ها در 4-5 بازی هم شاید تا این حد موقعیت گل نداشته باشند. اما ما هر بازی داریم. در این بازی فقط چون توپ‌هایمان را گل نکردیم امتیاز از دست دادیم. سبک بازی‌ای که ارائه می‌دهیم و تلاشی که بازیکنان دارند واقعاً قابل‌ستایش است. 

او سپس با انتقاد از رسانه‌ها حرف‌هایش را از سر گرفت: این حرف را می‌زنم چون برد برخی از تیم‌ها را رسانه‌ها طوری بزرگ می‌کنند که فکر می‌کنیم 10 موقعیت گل داشته‌اند و 2-3 توپ را گل کرده‌اند، ولی آنطور که باید و شاید به تیم ما احترام نمی‌گذارید. این واقعیت را به رسانه‌ها و کارشناسان می‌گویم. موقعی که نتیجه نمی‌گرفتیم، می‌تاختند و تیم را تحت فشار می‌گذاشتند، اما الان در این چند هفته که تیم ما نتیجه نگرفته دنبال این هستند که تیم ما را بکوبند. واقعاً باید به تیم ما احترام گذاشت. هواداران ما سبک بازی را می‌فهمند و مطمئنم قدردان تیم هستند. این صحبت من با رسانه‌ها و کارشناسان بود.

چشمی سپس در واکنش به سؤال خبرنگاری که از او پرسید کسب امتیاز در این مسابقات استقلال را در کورس نگه خواهد داشت، اینطور پاسخ داد: بله، همین سؤال‌ها را می‌گویم. تیم‌هایی که 4-3 هفته نتیجه نگرفته‌اند، ندیدم این سؤال‌ها را از آن‌ها بپرسید.

چشمی سپس در پاسخ به این سؤال که تیم خاصی را می‌گوید یا خیر عنوان کرد: خیلی راحت تیمشان را رها کرده‌اید تا از بحران خارج شوند! تیم خاصی را نمی‌گویم. بحثم بیشتر با کارشناسان و خبرنگاران است. یکی این موضوع است.

بازیکن ملی‌پوش استقلال سپس به بحث درباره داوری پرداخت و افزود: دومین موضوع بحث داوری‌ها است. امیر عرب‌براقی دقایق آخر بازی با گل‌گهر یک پنالتی گرفت که مشخص بود زدند و پنالتی درست بود. تیم‌های دیگر هجمه‌ای به این داور وارد کردند که در بازی با مس رفسنجان در تهران هند واضح را برای ما نگرفت و صحنه‌ای بود که اصلاً احتیاجی به کارشناسی نداشت. امروز هم صددرصد پنالتی بود. فکر می‌کنم اینطور نمی‌شود وقتی که می‌بریم در مورد داوری صحبت نمی‌کنم و وقتی هم نتیجه نمی‌گیریم در مورد داوری صحبت نکنیم. تیم‌های دیگر هجمه‌ای درست می‌کنند که داوران می‌ترسند برای ما پنالتی بگیرند. این اتفاقات واضح است. چیزی غیر از اجرای قانون نمی‌خواهیم. پنالتی را باید بگیرید. برای حریف هم که هست باید بگیرید. ولی فکر می‌کنم در این 4-5 هفته که می‌بردیم، مسائلی پشت پرده بوده و جوی برای داوران راه افتاده که می‌ترسند برای ما پنالتی بگیرند.

بازیکن استقلال به مسئله سوم مورد نظر خود پرداخت و عنوان کرد: مسئله سوم؛ تیم ما از نظر مالی مشکل دارد. فتح‌الله‌زاده را آورده‌اند و به او قول داده‌اند که 300 میلیارد پول در حساب است، چه کسی این قول را داده؟ اگر من داده‌ام باید پاسخگو باشم. اگر وزیر بوده ان‌شاءالله سلامتی‌اش را به دست بیاورد، باید یک نفر پاسخگو باشد. هیچکس نیست. نفر پاسخگو کیست؟ چه کسی باید این پول و طلب را بدهد که بازیکن در فکر کسر امتیاز از تیمش نباشد. بازیکن پول نگرفته و با طلبکار هزار درگیری دارد. الان مسئول پاسخگویی به این اتفاقی که افتاده، کیست؟ به فتح‌الله‌زاده گفته‌اند 300 میلیارد در حساب است، آمده و هیچ پولی نبوده الان پاسخگو کیست؟ الان چه کسی باید بحث استراماچونی را حل کند؟ 

 

او سپس در واکنش به این سؤال که آیا کسر 6 امتیاز از استقلال به دلیل بدهی به استراماچونی قطعی است، بیان کرد: نه نه، اینها  مطالبی است که بازیکن می‌خواند و فکرش درگیر تک‌تک این مسائل می‌شود. اگر برای تیم‌های دیگر بحث ملی بوده، برای استقلال هم ملی است. استقلال همه جا تهران خوانده نمی‌شود. الان اگر بحث ملی باشد، می‌شود استقلال ایران. منتظر باشیم و هر اتفاقی بیفتد اگر حذف از آسیا یا کسر 6 امتیاز است، همه این اتفاق‌ها بیفتد چون استقلال است!

چشمی در خصوص اینکه اعلام شده قرار است دولت به استقلال کمک کند، گفت: قطعاً باید این کار را بکند. اصلاً‌ نباید کار به اینجا کشیده می‌شد و این پول باید قبلاً پرداخت می‌شد. حالا به هر دلیلی نشده و به این رقم رسیده که باید چنین پول هنگفتی پرداخت کنیم. باید یک نفر پاسخگو باشد. این پول باید از کجا بیاید؟ این بحث هم مانند تیم‌های دیگر ملی است. مسئولان باید ورود کنند و این مشکل را حل کنند.

سؤال دیگر از چشمی درباره درخواست کمک باشگاه از هواداران بود: بحث 100 میلیون یا 200 میلیون نیست. در این وضعیت اقتصادی هوادار چقدر می‌تواند کمک کند؟ من رقم 100 میلیارد خواندم. چطور چنین اتفاقی می‌تواند بیفتد؟ قطعاً موقعی که پیگیری نکردی زمانی که دلار پایین‌تر از این رقم بوده پرداخت نشده، الان مسئولین باید ورود کنند. 

وی در مورد اینکه به طور میانگین بازیکنان چند درصد گرفته‌اند، عنوان کرد: اصلاً بحث درصد بازیکنان نیست. هزار فشار وجود دارد. اول شما یک بحث هنگفت را حل کنید و بعد به طلب بازیکنان برسیم. خدا شاهد است، خدا شاهد است، بچه‌های ما قابل احترام هستند. مدت طولانی‌ای است که پول نگرفته‌اند و حرفی نزدند، چون بحثمان پول بازیکنان نیست؛ ولی مسئولین باید به بحث طلب استراماچونی ورود کنند تا این مشکل حل شود.

هافبک استقلال در پاسخ به این موضوع که کارشناسان اعلام کردند خطای روی قائدی شبیه‌سازی بوده است، گفت: بله بله اصلاً غیر از این انتظار نداشتم! کارشناس ما اگر نظر ندهد، فکر می‌کنم بهتر است!‌ خودمان را مسخره نکنیم! تصاویر واضح است که برخورد بوده، نظر ندهید بگویید تصویر واضح نبوده است! ولی نگویید شبیه‌سازی بوده و قائدی باید کارت زرد می‌گرفت. آن صحنه پنالتی خیلی واضح است، ولی تصورم همین بود که کارشناسان همین نظر را بدهند.