به گزارش پایگاه خبری نشان :

اقتصادنیوز: بازار خودرو برای سومین روز در هفته جاری روندی کاهشی داشت. بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با افت راهی بازار شدند.

به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار خودرو در روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه 1402، نشان می دهد امروز ایران ‌خودرویی‌ها با افت 5 تا 20 میلیون راهی بازار شدند و تنها خودروی یک میلیاردی پرطرفدار این شرکت نیز به خروج از این کانال نزدیک شد.

افت 20 میلیونی پژو 207 

ا مروز خودرو «207 پاناراما اتومات» در بازار افتی 20 میلیون داشت و به چند قدمی مرز یک میلیارد رسید.  

2 عامل ریزش قیمت خودرو

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که امروز هم کاهش نرخ دلار یکی از دلایل افت قیمت خودرو بوده است، اما در کنار این عامل به گفته فعالان بازار خودرو رفع مشکل ارزی خودروهای وارداتی هم در این کاهش اثرگذار بوده است، هرچند این عامل در روزهای آینده بیش از امروز تاثیر خود را نشان می دهد.

نیم نگاهی به بازار پرطرفدارهای ایران‌خودرو نشان می دهد امروز «207 پاناراما اتومات» و «سمند سورن پلاس» در بازار افت 20 میلیونی داشتند و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با کاهش 17 میلیون راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 640 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 20 میلیون تومانی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 515 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افت 5 میلیونی را ثبت کرد.

اما «رانا پلاس» هم در بازار امروز 579 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 10 میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر «دناپلاس» هم در بازار امروز 725 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 6 میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت 17 میلیونی در بازار 968 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 78 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 20 میلیونی را ثبت کرد.