به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در دومین هفته اردیبهشت‌ماه بازدهی 6.3 درصدی را ثبت کرد. شاخص کل هفته گذشته روی محدوده دو میلیون و 365 هزار واحدی به کار خود پایان داده بود و در پایان معاملات امروز نیز به عدد دو میلیون و 514 هزار واحدی رسید.

پیش‌‌بینی بورس هفته سوم اردیبهشت

نکته مهم اینجاست که شاخص کل در این هفته توانست از قله دو میلیون و 500 هزار واحدی عبور کند. به نظر می‌رسد که بازار سهام همچنان روند رو به بالایی داشته باشد.

همانند هفته‌های گذشته شاخص هم‌وزن نیز وضعیت بسیار خوبی را تجربه کرد و در این هفته توانست بازدهی 8.8 درصدی را در کارنامه خود ثبت کند. بر همین اساس شاخص هم‌وزن از تراز 786 هزار و 495 واحدی در هفته گذشته به 855 هزار و 887 واحدی رسید.

شاخص کل فرابورس نیز هفته صعودی را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار توانست از سطح 29 هزار و 743 هزار واحدی در هفته گذشته به تراز 31 هزار و 966 واحدی در این هفته برسد. در نهایت شاخص کل فرابورس در دومین هفته اردیبهشت رشد 7.4 درصدی را تجربه کرد.

پیش‌بینی بورس در هفته آینده

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که معاملات این هفته متعادل روبه بالا خواهد بود و احتمالا بازدهی معاملات در پایان هفته نیز مثبت شود.

بهمن فلاح، کارشناس بازارهای مالی، در مورد پیش‌بینی معاملات بورس به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به رشد قیمت اکثر سهم‌ها و احتمال اخذ استراتژی‌های احتیاطی از طرف حقوقی‌ها در عرضه بیشتر و حقیقی‌ها در خرید کمتر و بازارگردانی رو به مثبت اکثر شاخص‌سازها نظر به کم‌ریسک بودن و نقدشوندگی بالا آنها این هفته هم از طرف حقیقی‌ها و هم حقوقی‌ها از این گروه استقبال خواهد شد. هچنین هلدینگ‌های هر گروه، مسکن و ساختمان، پتروشیمی و دارو در این هفته مورد اسقبال سهامداران قرار خواهند گرفت.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام، نیز در این باره گفت: «با توجه به ورود نقدینگی و افزایش قدرت خرید حقیقی در دو صنعت خودرو، بانک و جاماندگی نسبی این دو گروه احتمال رشد وجود دارد.»