به گزارش پایگاه خبری نشان :

وام / وام از راهکارهای دنیای اقتصاد است که برای توانمندسازی جامعه در مقابل آسیب های اقتصادی طراحی و اجرا می شوند. امروزه وام در قالب های متنوعی به متقاضیان عرضه می شود. وام‌ قرض‌الحسنه، ازدواج، جعاله، خرید مسکن، خرید کالا و غیره اشکال وسوسه‌برانگیز وام به شمار می روند. 

علیرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر امروز در بازدید از مناطق محروم اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک مجموعه حاکمیتی به دنبال محرومیت‌زدایی است تا ماموریت خود را بدون توجه به سیاست و حزب متمرکز انجام دهد که این موضوع نشان دهنده توجه به موضوع محرومیت‌زدایی است.

وی با اشاره به اینکه ضریب محرومیت در استان اردبیل از 8 آغاز شده است گفت: بیشترین محرومیت‌ها مربوط به گرمی و انگوت و خورش رستم و هشجین است و در این زمینه به دنبال بهره‌مند سازی محرومان از خدمات کمیته امداد هستیم.

وام

حسین‌نژاد تصریح کرد: فقرزادیی از کارکردهای مختلف نظام است که منجر به تولید می‌شود و به همین منظور در راستای فقرزدایی به دنبال حفظ و صیانت از آبروی نظام هستیم تا بتوانیم براین اساس کارکرد غلط و نامناسب سایر حوزه‌ها را با حمایت و پشتیبانی‌های مختلف خانواده‌های مختلف به مرحله خودکفایی برسانیم.

وی تصریح کرد: توانمندسازی اقتصادی و اشتغال خانواده‌ها از اهم اهدافی است که پیگیری می‌شود و در این زمینه با توجه به اینکه 11 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت زیرپوشش کمیته امداد هستند بنابراین به دنبال توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی هستیم تا بتوانیم برای پشتیبانی مددجویان موفق عمل کنیم.

 مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تسهیلات مناسبی برای خانواده‌های تحت پوشش و پنج دهک پایین پرداخت می‌شود که مبلغ این تسهیلات نیز بین 100 تا 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده و امید می‌رود در برخی از مناطق محروم نسبت به پرداخت تسهیلات کم‌بهره و حمایتی اقدام شود تا بتوانیم اشتغال برای خانواده‌های نیازمند را رقم بزنیم.

حسین‌نژاد ادامه داد: ساخت مسکن برای مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از اولویت‌های مهم و اساسی است که برای بازسازی و ساخت مسکن 200 میلیون تومان از طریق بنیاد مسکن و 70 میلیون تومان بلاعوض از سوی کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی برای ساخت واحدها و تولید مسکن برای مددجویان ورود جدی دارد و درصدد است تا سرپناهی مناسب برای این خانواده‌ها فراهم کند که به همین منظور در راستای تولید مسکن در استان برنامه‌ریزی‌های اساسی به عمل آمده است.

تسنیم