به گزارش پایگاه خبری نشان :

وام / وام از راهکارهای دنیای اقتصاد است که برای توانمندسازی جامعه در مقابل آسیب های اقتصادی طراحی و اجرا می شوند. امروزه وام در قالب های متنوعی به متقاضیان عرضه می شود. وام‌ قرض‌الحسنه، ازدواج، جعاله، خرید مسکن، خرید کالا و غیره اشکال وسوسه‌برانگیز وام به شمار می روند. 

 

نگاهی به تاریخچه و دستاوردهای بانک آینده

بانک آینده سال 1393 با هدف گسترش بانکداری مجازی، تمرکز بر فعالیت‌های بانکداری بین الملل، حرکت در جهت تشکیل موسسه مالی مادر تخصصی چند منظوره و … فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون این بانک با نیروهای کارآمد و مناسب در حوزه بانکداری خرد، تجاری، موسسه‌ای و اختصاصی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

این مجموعه تاکنون توانسته تندیس بانک برتر ایران به انتخاب یورومانی، بانک سال ایران به انتخاب بنکر و … را به دست آورد.

طبق اعلام بانک مرکزی و بر اساس تصمیمات متخذه در کمیسیون پولی و اعتباری مقرر شده است که سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های قرض‌الحسنه از دو میلیارد ریال به سه میلیارد ریال افزایش یابد.

همچنین مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه شرکت‌های حقوقی (کسب و کارهای خرد و دانش‌بنیان) از مبلغ پنج میلیارد ریال به مبلغ 5‌/7 میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

بر این اساس، بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت می توانند با رعایت سایر شرایط و ضوابط نسبت به افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند./ ایسنا

وام قرض الحسنه ۸۰۰ میلیونی چهار درصدی با تنفس شش ماهه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به مشکلات موجود در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی و تکمیل اطلاعات جامع این بخش گفت: بانک اطلاعاتی مربوط به مشاغل خانگی در استان تهیه شده است.

 به نقل از روابط عمومی استانداری قم، زینب عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ما برای این که تسهیلات مشاغل خانگی بهتر و با عدالت به دست متقاضیان مشاغل خانگی برسد اقدام به ایجاد یک بانک اطلاعاتی کردیم تا این کسب و کارها ساماندهی شوند طبق این بانک اطلاعاتی در قم ۸۰۰ نفر از زنان ما به مشاغل خانگی فعالیت دارند و در این زمینه فرم‌هایی هم تهیه شده برای این ۸۰۰ نفر گروه کسب و کار ایجاد شده است.

وی افزود: در سال گذشته سه کار مهم را انجام دادیم که قرار است این ریل‌گذاری مهم امسال هم ادامه داشته باشد در ابتدا ما با بنیاد برکت تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم تا برای آن دسته از زنانی که در مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک فعالیت دارند تسهیلاتی را فراهم کنیم و نتیجه آن تسهیلات چهار درصدی با تنفس شش ماهه برای مشاغل خانگی بود که با اقبال خوب این بانوان روبرو شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به زنانی که در حوزه دانش بنیان هم فعالیت دارند، گفت: برای چند شرکت دانش بنیان که متولیان آن زنان هستند وامی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم و برای آن دسته از زنانی که در مشاغل خانگی فعالیت دارند وامی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم که تاکنون برای ۱۰۰ نفر پرداخت شده است؛ برای آموزش زنان به منظور فعالیت بهتر در زمینه کسب و کار با تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی آموزش‌هایی نیز ارائه کردیم.

عبداللهی با اشاره به مشکل و چالش زنان برای عرضه و فروش محصولات خود در قم، بیان کرد: مهم‌ترین مشکلی که زنان در قم با آن مواجه هستند نبود بازارچه است. باید محلی برای فروش محصولات بانوان داشته باشیم؛ با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان همیاری شهرداری بسته شده قرار است در هر تاریخی که نیاز باشد نمایشگاه دائمی جنب استانداری قم در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی افزود: پنج نمایشگاه برای عرضه محصولات بانوان در مشاغل خانگی برگزار می‌شود و ما در زمینه بازارچه و محل فروش دو هدف‌گذاری داریم که یک مورد مکانی در پردیسان برای نمایش محصولات و مکانی دیگر که در حال جانمایی هستیم ولی ظرفیت و توان زنان برای حضور در بازارچه دائمی هم باید در نظر گرفته شود./فارس

با یک ماه سپرده، وام قرض الحسنه 500 میلیونی بگیرید

مشتریان بانک ملت به منظور کمبود نقدینگی این امکان را دارند تا با ایجاد میانگین حساب مناسب، تا سقف 500 میلیون تومان از طرح «شایان» وام دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رده، اشخاصی امکان دریافت وام 500 میلیونی بانک ملت را دارند که حداقل 1 ماه از خواب سپرده‌شان در یکی از شعب این مجموعه گذشته باشد. سود این وام براساس ضریب برابری تسهیلات و مدت ماندگاری سپرده بین 8 تا 18 درصد اعلام شده است. افرادی که خواهان این تسهیلات هستند براساس اعتبار شغلی اعتبارسنجی می‌شوند. علاوه بر این، متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی هم داشته باشند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات به 60 ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط 12 میلیون و 696 هزار و 714 تومان است. کل سود وام 261 میلیون و 802 هزار و 823 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن 763 میلیون و 532 هزار و 823 تومان خواهد بود.

 

وام ویژه

افراد به منظور دریافت وام خرید کالای 100 میلیون تومانی بانک آینده امکان افتتاح سپرده کوتاه مدت به صورت اینترنتی را دارند. سود این تسهیلات 18 درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن به 36 ماه می‌رسد. ضمانت اصلی برای دریافت این وام براساس سقف تسهیلات درخواستی و رتبه اعتباری متفاوت است. به طور کلی برای دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی یا اعتبار شغلی داشت. لازم به ذکر است که دریافت کنندگان این تسهیلات امکان خرید انواع کالا اعم از مبلمان، لوازم خانگی، فرش و … را از مرکز فروش حضوری جهاد کالا واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی دارند.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 3 میلیون و 615 هزار و 240 تومان است. کل سود تسهیلات، 30 میلیون و 148 هزار و 624 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 130 میلیون و 248 هزار و 624 تومان خواهد بود.