به گزارش پایگاه خبری نشان :

وام / وام از راهکارهای دنیای اقتصاد است که برای توانمندسازی جامعه در مقابل آسیب های اقتصادی طراحی و اجرا می شوند. امروزه وام در قالب های متنوعی به متقاضیان عرضه می شود. وام‌ قرض‌الحسنه، ازدواج، جعاله، خرید مسکن، خرید کالا و غیره اشکال وسوسه‌برانگیز وام به شمار می روند. 

این بانک ها وام فوری تومانی می دهند

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: سقف ارائه تسهیلات بانک های قرض الحسنه که تا سال ١٣٩٩ حدود ٥٠ میلیون تومان بود، در سال ١٤٠٠ به ٢٠٠ میلیون و برای امسال به ٣٠٠ میلیون تومان رسید.

 «ابوذر سروش» روز (پنجشنبه) در سومین همایش ملی قرض نیکو با بیان اینکه در کشور ٢ بانک قرض الحسنه داریم افزود: سهم این ٢ بانک از قرض الحسنه پس انداز کشور به ٣٠ درصد، از قرض الحسنه جاری به ۴.۵ درصد و از کل نقدینگی بانکی کشور به چهار درصد رسیده و حدود ٢٠ میلیون نفر عضو دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته آمار تسهیلات قرض الحسنه کشور بدون این ٢ بانک ١٨٠ همت (هزار میلیارد تومان) بوده و این ٢ بانک به طور مجزا ١٧٠ همت تسهیلات پرداخت کردند. یعنی حدود ۴٨ درصد از تسهیلات قرض الحسنه کشور در سال ١۴٠١ مربوط به ٢ بانک قرض‌الحسنه بود.

وام

معاون نظارت بانک مرکزی خاطرنشان‌کرد: از نظر شاخص های بانکی، مطالبات امسال در شبکه بانکی به ۴.۵ درصد رسیده که پیشتر حتی به ١١ درصد هم رسیده بود. اما در بانک های قرض الحسنه یک درصد است که نسبت به شبکه بانکی عددی قابل تحسین است و باید گفت که مردم ما خوش حساب هستند.

سروش به موضوع خدمات الکترونیک در بانک‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون بخش عمده خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب به صورت غیر حضوری انجام می شود و امضای الکترونیک و حتی سفته الکترونیک نیز در حال نهایی شدن است.

وی درباره کارمزد بانک های قرض الحسنه نیز گفت: طبق برنامه ریزی قرار شد که ساماندهی خوبی در حوزه کارمزد انجام شود که در مدل جدید هر سال کارمزد دریافت نخواهد شد، بلکه فقط یک بار و یک مبلغ ثابت حدود ٣٠٠ هزار تومان دریافت خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: البته در بانک قرض الحسنه رسالت نیز حتی همین کارمزد هم دریافت نخواهد شد و فقط رقم ثابت آن دریافت می‌شود و قرار است کارمزد وام های زیر ١٠ میلیون تومان نیز صفر باشد.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت وام فوری

متقاضیان دریافت وام خوداشتغالی در صورت داشتن شرایط لازم و نامه از سازمان‌های مربوطه باید در یکی از شعب بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته باشند. ضمنا متقاضیان تسهیلات مذکور باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سپرده خود نگهداری کنند.

سقف این وام برای کارگران ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایان ۳۰۰ میلیون تومان است. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و تنها به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. این نوع تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارد.

حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۸۴ ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۲۱ تومان است. کل سود تسهیلات، ۲۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۶۰ تومان و مجموع رقم وام و سود آن، ۱۷۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۶۰ تومان خواهد بود.

وام فوری/ آغاز به کار بانک ملت و دستاوردهای این مجموعه

بانک ملت سال ۱۳۵۹ از ادغام بانک‌های تهران، داریوش، بین المللی ایران، عمران، بیمه ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان به وجود آمد. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد از مهم‌ترین راهبردهای این مجموعه هستند.

این مجموعه تاکنون توانسته گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ از موسسه بین المللی مودی، مقام نخست بانکی سال ۲۰۰۰ از سوی موسسه بین المللی د بنکر، رتبه ششم صد شرکت برتر سال مالی ۹۲، تندیس زرین برند محبوب سال ۹۳ و … را به دست آورد./ایسنا

شرایط دریافت وام فوری بدون ضامن

حدود 15 ماه است که وزارت امور اقتصادی و دارایی قانون پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن و با اعتبارسنجی را ابلاغ کرده است. ابلاغیه وزارت اقتصاد به 13 بانک دولتی ارسال شد و قرار بر آن است که تسهیلات خرد تا سقف 100 میلیون تومان بدون نیاز به ضامن پرداخت شود.

با این حال برخی از بانک‌ها از اعطای وام به این روش خودداری می‌کنند. در ادامه کاماپرس شرایط دریافت وام بدون ضامن و دلیل عدم پرداخت وام از سوی بانک‌ها را بررسی می‌کند.

چگونه بدون ضامن وام فوری بگیریم؟

بانک‌های ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت، صادرات، توسعه صادرات ایران،‌ رفاه کارگران، ملت،‌ پست‌بانک ایران، ‌قرض‌الحسنه مهر ایران و‌ توسعه تعاون بانک‌های زیرمجموعه دولت هستند که قانون تخصیص وام بدون ضامن به آنها ابلاغ شده است.

طبق بخشنامه وزارت اقتصاد و دارایی شاغلان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و دستگاه‌های اجرایی دولتی و کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی برای دریافت وام تا 50 میلیون تومان می‌توانند با ارائه گواهی کسر از حقوق وام دریافت کنند. کارکنان بخش خصوصی باید رتبه اعتباری آ یا بی و سایر متقاضیان باید رتبه آ، بی، یا سی داشته باشند. شاغلان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و دستگاه‌های اجرایی دولتی و شرکت‌های خصوصی معتبر برای دریافت وام تا 100 میلیون تومان باید علاوه بر گواهی کسر از حقوق، چک یا سفته نیز ارائه کنند.

چرا برخی بانک‌ها وام فوری نمی‌دهند؟

علی‌رغم ابلاغیه وزارت اقتصاد مبنی بر اعطای وام بدون ضامن، برخی از بانک‌ها به این قانون پایبند نبوده و حتی آن را بهانه‌ای برای وام ندادن می‌کنند. برخی از بانک‌ها شیوه اعتبار سنجی را در کنار معرفی ضامن به کار گرفته‌اند و شرایط وام گرفتن را سخت‌تر کرده‌اند.

مشتریان در صورت مشاهده چنین تخلفی می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند. ثبت شکایت از طریق سایت بانک مرکزی و قسمت ارتباطات مردمی امکان‌پذیر است. در همین بخش امکان پیگیری شکایات هم فراهم شده است./ کاماپرس

مشتریان بانک رفاه کارگران اعم از حقیقی و حقوقی که در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری دارند در صورت کمبود نقدینگی می‌توانند برای وام طرح «حرکت» درخواست بدهند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام طرح حرکت بانک رفاه کارگران هستند باید حداقل شش ماه از مدت زمان افتتاح حساب جاری آن‌ها گذشته باشد. سقف این تسهیلات برای اشخاص حقیقی 300 میلیون تومان و برای حقوقی‌ها 1 میلیارد تومان است. سود این تسهیلات برحسب مدت زمان ماندگاری سپرده متفاوت بوده و بین یک تا 17 درصد متغیر است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.

در صورتی که فرد حقیقی مایل به دریافت این وام باشد با توجه به حداکثر مبلغ تسهیلات، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط برای وی 10 میلیون و 695 هزار و 818 تومان است. کل سود وام، 85 میلیون و 49 هزار و 457 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، 385 میلیون و 149 هزار و 457 تومان خواهد بود.

برخی از دستاوردها و اهداف بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران سال 1339 با هدف سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران و با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی‌های طبقه کارگر شکل گرفت. هم اکنون 10 هزار و 483 کارمند متخصص در هزار و 15 واحد صف، 33 اداره امور شعب، 44 اداره مرکزی و 17 بخش مدیریت امور این مجموعه مشغول خدمت رسانی به مشتریان هستند.

این مجموعه تاکنون توانسته نشان برنزین سی2 پنجمین جایزه مدیریت منابع انسانی، تندیس پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال 1400، جایزه تعالی منابع انسانی و … را به دست آورد.