به گزارش پایگاه خبری نشان :

وام / وام از راهکارهای دنیای اقتصاد است که برای توانمندسازی جامعه در مقابل آسیب های اقتصادی طراحی و اجرا می شوند. امروزه وام در قالب های متنوعی به متقاضیان عرضه می شود. وام‌ قرض‌الحسنه، ازدواج، جعاله، خرید مسکن، خرید کالا و غیره اشکال وسوسه‌برانگیز وام به شمار می روند. 

با طرح آنی بانک ملی می‌توانید تنها در ۴۸ ساعت ۱ الی ۵ میلیاردتومان وام با سود ۱۷ درصدی دریافت کنید.

شرایط دریافت وام فوری بانک ملی ۱۴۰۲

برای دریافت وام فوری بانک ملی ابتدا باید در یکی شعب این بانک حساب بلندمدت باز کنید. وام‌ گیرنده باید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد و در لیست سیاه بانک مرکزی نیز قرار نداشته باشد. گفتنی است این وام در قالب کارت اعتباری ارائه می‌شود.

برای دریافت این وام باید حتما  شاغل باشید. همچنین افراد دارای جواز کسب یا شغل های پزشکی، مهندسی، وکالت، قضاوت، استادی دانشگاه، مدیر شرکت خصوصی یا دولتی نیز مشمولان دیگر وام فوری بانک ملی هستند.

وام

ضمانت وام فوری بانک ملی

وام فوری بانک ملی ۱۴۰۲ نیاز به ضامن رسمی ندارد اما مسدودی سپرده شرط ضمانت است و سپرده تا زمان تسویه کامل وام نزد بانک می‌ماند. به کل مبلغ این سپرده سود ۱۸ درصد سالانه تعلق می گیرد و پس از اتمام اقساط وام قابل برداشت است.

اگر شما تولیدکننده دارای جواز کسب هستید می توانید ۵ میلیارد تومان وام فوری 1402 دریافت کنید. ولی اگر پزشک، مهندس، وکیل، قاضی، عضو هیئت علمی دانشگاه و یا مدیر ارشد یک شرکت خصوصی یا دولتی باشید سقف وام فوری بانک ملی برای شما ۲ میلیارد تومان است.

همچنین اگر شغلی غیر از موارد بالا و سپرده بلند مدت در بانک ملی دارید و می خواهید تسهیلات فوری، حداکثر تا ۱ میلیارد تومان می توانید تقاضا دهید.

مدت بازپرداخت وام فوری بانک ملی

دوره بازپرداخت وام فوری بانک ملی ۶۰ ماه (۵ساله) است.

اقساط و سود وام فوری بانک ملی

سود وام فوری بانک ملی ۱۷ درصد است. میزان اقساط ماهانه وام ۵ میلیاردی مبلغ ۱۲۴,۲۶۲,۸۷۸ تومان است. بنابراین کل سود ۲,۴۵۵,۷۷۲,۷۳۰ تومان و جمع اصل وام و سود آن نیز ۷,۴۵۵,۷۷۲,۷۳۰ تومان می شود.

اگر شما مشمول دریافت وام ۲ میلیارد تومانی شوید، ماهانه مبلغ ۴۹,۷۰۵,۱۵۱ تومان باید قسط پرداخت کنید. کل سود وام ۹۸۲,۳۰۹,۰۹۲ تومان و مجموع اصل وام و سود وام ۲,۹۸۲,۳۰۹,۰۹۲ تومان خواهد بود.

اگر وام فوری بانک ملی تا سقف ۱ میلیارد تومان به شما تعلق گرفت، رقم اقساط ماهانه شما ۲۴,۸۵۲,۵۷۵ تومان و سود وامی که شامل شما می شود ۴۹۱,۱۵۴,۵۴۶ تومان و جمع رقم وام و سود آن نیز ۱,۴۹۱,۱۵۴,۵۴۶ تومان است.

گفتنی است مبالغ بالا با توجه به مدت بازپرداخت ۶۰ ماه (۵ساله) محاسبه شده است.

طرح احسان همچنین به سپرده‌گذاران حقیقی، امکان واگذاری امتیاز تسهیلات قرض الحسنه به خانواده و دیگر افراد را می‌دهد. اشخاص حقوقی هم در طرح احسان می‌توانند برای پرسنل خود وام قرض الحسنه بگیرند.

شرایط وام قرض الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان حداقل در نگاه اول ساده است. بانک کشاورزی روی سایت خود اعلام کرده برخلاف رویه معمول یک‌سری از بانک‌ها، سپرده دریافت‌کنندگان وام قرض الحسنه را مسدود نمی‌کند و به متقاضیان اجازه می‌دهد تا دو برابر میانگین سپرده حسابشان، وام بگیرند، اما آیا همه‌چیز به همین اندازه ساده و شیرین است؟

وام

شرایط وام قرض الحسنه بانک کشاورزی

طرح احسان به دریافت‌کنندگان وام قرض الحسنه بانک کشاورزی امکان بازپرداخت ۱۲ ماهه، ۲۴ ماهه و ۳۶ ماهه را پیشنهاد می‌دهد. میزان نرخ سود تسهیلات قابل دریافت در طرح احسان بانک کشاورزی برحسب انتخاب متقاضی تعیین می‌شود و خودتان باید بین نرخ سود صفر درصد و کارمزد چهار درصد یکی را انتخاب کنند.

طرح احسان بانک کشاورزی به متقاضیان اجازه می‌دهد سپرده‌گذاری را با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شروع کنند، ولی مشتری نهایتا باید در مدت سرمایه‌گذاری، میانگین حساب خود را متناسب با رقم مورد نیاز برای دریافت وام قرض الحسنه بالا ببرد. یعنی چی؟ الان توضیح می‌دهیم.

طرح احسان بانک کشاورزی، می‌تواند به دریافت ۱۰۰ میلیون وام، منجر شود البته به این شرط که برای یک‌سال، ۱۰۰ میلیون پول را در بانک کشاورزی بخوابانید و به آن دست نزنید تا موفق شوید در پایان پروسه، علاوه بر اصل پول، از بانک کشاورزی ۱۰۵ میلیون وام قرض‌الحسنه بگیرید.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان به‌این ترتیب می‌تواند شامل بازپرداخت با نرخ چهار درصد شود که با توجه به مهلت بازپرداخت ۲۴ ماهه، رقم هر قسط به ۴.۵ تا ۴.۷ میلیون تومان می‌رسد.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی چگونه پرداخت می‌شود؟

طرح احسان بانک کشاورزی یک حساب سپرده قرض الحسنه است. پس به سپرده‌هایی که توسط مردم در طرح احسان افتتاح می‌شود، سود تعلق نمی‌گیرد. تسهیلات دریافتی هم مشمول شریط وام قرض الحسنه می‌شود و باید با دو مدل کارمزد صفر درصد یا چهار درصد بازپرداخت شود. میزان سپرده، مدت زمان سپرده‌گذاری، درصد کارمزد و دوره بازپرداخت تسهیلات به انتخاب مشتری تعیین خواهد شد.

سود وام طرح احسان بانک کشاورزی در حالت حداکثری، ۱۹ درصد پایین‌تر از نرخ سود تسهیلات در رویه معمول بانکی است و حداقل از این نظر جذابیت زیادی دارد. بانک کشاورزی اعلام کرده سقف وام قابل پرداخت به سپرده‌گذاران در قالب طرح احسان، ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. متقاضیان برای دریافت وام قرض الحسنه احسان باید ضامن رسمی معرفی کنند.

طرح احسان بانک کشاورزی دست مشتریان را برای میزان تسهیلات دریافتی تا سقف تعیین شده باز گذاشته است. حداقل مدت سپرده‌گذاری یک‌ماه خواهد بود. مشتریان می‌توانند سپرده‌گذاری در طرح احسان را به‌صورت سه ماهه، شش ماهه و ۱۲ ماهه انجام دهند. با بیشتر شدن طول مدت سرمایه‌گذاری، میزان وام قابل پرداخت به مشتری هم افزایش پیدا می‌کند.

وام قرض الحسنه طرح احسان با کارمزد صفر یا چهار درصد و دوره بازپرداخت یک ساله، دو ساله و سه ساله ارائه می‌شود

وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان، درصدی از میزان سپرده مشتری است که طبق جدول تعیین شده قابل محاسبه است. اگر بازپرداخت به شیوه سود چهار درصدی برایتان مطلوب باشد، با سپرده‌گذاری یک‌ماهه، بانک کشاورزی ۱۴ درصد همان عدد را همراه با اصل پول به‌عنوان وام پرداخت می‌کند. اگر همان پول را سه‌ماه در بانک نگهداری کنید، میزان تسهیلات طرح احسان به ۴۵ درصد ارزش سپرده می‌رسد. شش‌ماه پس از افتتاح حساب می‌توانید ۹۰ درصد موجودی سپرده را به‌عنوان وام درخواست کنید و در صورت شکیبایی یک‌ساله، میزان وام درخواستی تا ۱۹۰ درصد میزان سپرده بالا می‌رود.

بازپرداخت تسهیلات طرح احسان را می‌توان علاوه بر نرخ کارمزد صفر یا چهار درصد، براساس دوره بازپرداخت یک ساله، دو ساله و سه ساله انجام داد. هرچقدر دوره بازپرداخت انتخابی در طرح احسان بیشتر شود، رقم وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی به نسبت ارزش سپرده کاهش پیدا می‌کند. مثلا اگر بازپرداخت یک‌ساله باشد، بانک کشاورزی ۱۹۰ درصد ارزش سپرده وام می‌دهد، اما اگر بازپرداخت سه‌ساله را انتخاب کنید، وام قرض‌الحسنه ۸۰ درصد سپرده خواهد بود.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان با دو نرخ کارمزد متفاوت قابل پرداخت است. یعنی پس از دوره سپرده‌گذاری وقتی به بانک می‌روید تا از امتیازتان استفاده کنید، باید به متصدی بگویید علاوه بر مدت بازپرداخت، در پرونده میزان کارمزد را صفر درصد یا چهار درصد قید کند.

وام قرض‌ الحسنه با سود صفر درصد وسوسه‌کننده است، اما اگر آن را انتخاب کنید، درصد مبلغ وام پرداختی به نسبت میزان سپرده آب می‌رود. به‌عنوان مثال با سپرده‌گذاری یک‌ساله، بازپرداخت ۱۲ ماهه و نرخ سود چهار درصد، نسبت وام به تسهیلات ۱۹۰ درصد خواهد بود، اما با نرخ سود صفر درصد، ۱۶۵ درصد مبلغ سپرده به‌عنوان وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی قابل پرداخت است. بیایید با ذکر یک مثال موضوع را بررسی کنیم.

طرح احسان اجازه می‌دهد یک مشتری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پول را سپرده‌گذاری کند. اگر نرخ کارمزد را چهار درصد و دوره بازپرداخت را یک ساله تعیین کنیم، بعد دوره ۳۰ روزه می‌توانیم ۱۴ درصد این رقم یعنی ۲۸ میلیون وام قرض الحسنه بانک کشاورزی بگیریم. در این حالت رقم اقساط تقریبا ماهی دو میلیون و ۳۸۵ هزار تومان می‌شود و مشتری علاوه بر اصل پول، در پایان دوره بازپرداخت تقریبا ۶۰۰ تومانی اضافی به بانک برمی‌گرداند.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی به شرط سپرده‌گذاری ۳۰ روزه همان ۲۰۰ میلیون تومان، دوره بازپرداخت یک ساله و نرخ سود صفر درصد، به ۲۲ میلیون تومان می‌رسد. در این حالت مبلغ هر قسط حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود.

وام قرض الحسنه ۲۲ و ۲۸ میلیونی رقم چشم‌گیری نیست،. بایید مثال را با بالاترین ضریب وام قابل پرداخت یعنی ۱۹۰ درصد، با سپرد‌ه‌گذاری مبلغ ۱۰۰ میلیون پول در طرح احسان تکرار کنیم. در این حالت پس از یک‌سال، ۱۹۰ میلیون وام علاوه بر رقم سپرده به‌عنوان وام قرض الحسنه بانک کشاورزی دریافت می‌کنیم.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی را در این حالت با کارمزد چهار درصد، می‌توان در ۱۲ ماه، ۲۴ ماه و ۳۶ ماه پس داد که رقم هر قسط به‌ترتیب حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی با نرخ چهار درصد و مدت بازپرداخت

مدت سرمایه‌گذاری

بازپرداخت 12 ماهه

بازپرداخت 24 ماهه

بازپرداخت 36 ماهه

یک‌ ماهه

14 درصد

هشت درصد

شش درصد

سه ماهه

45 درصد

24 درصد

18.5 درصد

شش ماهه

90 درصد

50 درصد

37 درصد

12 ماهه

190 درصد

105 درصد

80 درصد

وام

وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی با نرخ صفر درصد و مدت بازپرداخت

مدت سرمایه‌گذاری

بازپرداخت 12 ماهه

بازپرداخت 24 ماهه

بازپرداخت 36 ماهه

یک‌ ماهه

11 درصد

6.5 درصد

پنج درصد

سه ماهه

35 درصد

20 درصد

15.5 درصد

شش ماهه

80 درصد

44 درصد

32 درصد

12 ماهه

165 درصد

95 درصد

70 درصد

شرایط وام فوری ۲۰۰ میلیونی با بهره ۱۲ درصد 

بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش تاکنون در قالب «شیلات کارت» در راستای تأمین نهاده‌های اولیه آبزی پروران از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رجبعلی قربان‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، طرح شیلات کارت برای تأمین سرمایه در گردش به منظور تأمین نهاده‌های اولیه همچون بچه ماهی و خوراک آبزیان برای متقاضیان به اجرا درآمده که سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان و با بهره ۱۲ درصد است.

رجبعلی قربان‌زاده افزود: از مجموع تولیدکنندگان آبزی که برای دریافت تسهیلات شیلات کارت در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون ۱۶۹۴ متقاضی با رقم ۲۲۱ میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که از این تعداد ۳۱۹ مورد از بانک کشاورزی، اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

وی تأیید کرد: در حال حاضر در استان‌های مازندران حدود ۱۴ میلیارد تومان، خراسان رضوی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، استان اصفهان دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و لرستان بیش از یک میلیارد به تولیدکنندگان آبزیان در قالب شیلات کارت، تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده است.

قربان‌زاده در همین حال گفت: بر اساس دستورالعملی که سازمان شیلات ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تنظیم کرده است، قرار شده تولید کنندگان ماهیان سردآبی، گرم آبی، خاویاری، میگو و ماهیان دریایی بتوانند از تسهیلات سرمایه در گردش در قالب بازارگاه برای تأمین نهاده‌ها نیز استفاده کنند.

این مقام مسئول افزود: تاکنون بیش از ۶۷۴ متقاضی با رقم ۳۴۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش در بخش آبزی پروری از محل سامانه بازارگاه معرفی شده‌اند و از این تعداد ۱۶۵ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با اشاره به فقدان زیرساخت لازم در سامانه‌ای که بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از سامانه بازارگاه طراحی کرده، تصریح کرد: نرم‌افزاری که بانک کشاورزی برای ثبت نام متقاضیان و دریافت تسهیلات طراحی کرده، قابل استفاده برای بخش شیلات نیست و برای آن باید نرم‌افزار جدید طراحی شود.

وی همچنین گفت: با پیگیری از طریق بانک و وزارتخانه و با رفع مسأله نرم‌افزار، واحد‌های آبزی پروری نیز می‌توانند از منابع مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از محل بازارگاه استفاده کنند.

شرایط وام فوری 100 میلیونی دولت به سرپرستان خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک آمده است: «درخصوص ابلاغ بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ذیل ماده ۶۹ قانون مذکور، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه آن بانک جهت اعطای تسهیلات موصوف مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر ۱۰ سال و مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر و در نظر گرفتن شرایط خانوار به شرح زیر تعیین و ارسال می‌شود. بدیهی است دستورالعمل مربوطه متعاقباً ارسال خواهد شد.

الف) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب دو فرزند شده یا می‌شوند، هر خانواده به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان

ب) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به صاحب یک فرزند شده یا می‌شود، هر خانواده به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان.

ج) خانوارهای دونفره ( زوج و زوجه) به هر خانواده مبلغ ۷۰ میلیون تومان.

لازم به ذکر است که این سپرده نرخ سودی 10 درصدی را برای سپرده‌گذار تضمین می‌کنند. به علاوه با حداقل سپرده‌گذاری 18 میلیون و 200 هزار تومان، ماهانه یک برگه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند.

طرح دوم بانک ملی نیز نیاز همانند طرح اول، به سپرده 16 میلیون تومانی نیاز دارد. با این تفاوت که این سپرده به جای یک ماه، باید سه ماه در بانک باقی بماند. اگر میانگین ماهیانه این سپرده در هر روز بالای 16 میلیون تومان باشد، به سپرده گذار اوراق تعلق می‌گیرد.

سود سپرده در این طرح 12 درصد است. با این حال این سود به میزان 10 درصد در پایان هر ماه به حساب سپرده‌گذاران واریز می‌شود و دو درصد باقی مانده در پایان هر سه ماه به سپرده‌گذار تعلق می‌گیرد.

گفتنی است که این دو درصد به شرطی واریز می‌شود که در طول این سه ماه کمتر از 22 میلیون و 300 هزار تومان نباشد.

طرح سوم بانک ملی اختیار بیشتری به مشتریان می‌دهد و آنها می‌توانند با حداقل پنج هزار تومان در این طرح سپرده‌گذاری کنند. با این وجود تعهد بانک ملی در این طرح، صرفا بازپرداخت سود 10 درصدی به سپرده است و تخصیص اوراق بر اساس اولویت بندی امتیازها و منابع هر شعبه است.

لازم به ذکر است که افتتاح چند سپرده به صورت همزمان در این طرح‌ها امکان‌پذیر است.

شرایط وام فوری بانک ملی

سود وام مسکن بانک ملی 17.5 درصد و دوره بازپرداخت آن 12 ساله است. سقف پرداخت این وام در تهران به صورت انفرادی ۶۰ میلیون تومان و زوج ۱۰۰ میلیون تومان است.

در شهرستان های بالای ۲۰۰ هزار نفر به صورت انفرادی ۵۰ میلیون تومان و زوج ۸۰ میلیون تومان و همینطور در شهرهای کوچک به صورت انفرادی ۴۰ میلیون تومان و به صورت زوج ۶۰ میلیون تومان به متقاضیان وام مسکن تعلق می‌گیرد.

متقاضیان واجد شرایط تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، برای فرزندان متولد شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا دو سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام کنند.

اگر فرزندتان اول فروردین سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده است، می‌توانید نسبت به دریافت وام فرزندآوری اقدام کنید؛ البته فقط تا دو سال پس از تولد او فرصت ثبت نام در سامانه مربوطه را دارید. نکته حائز اهمیت اینکه به تازگی شرط نظام وظیفه برای دریافت این تسهیلات هم با دستور رئیس کل بانک مرکزی، حذف شده است.

براساس دستورالعمل این طرح، پرداخت تسهیلات به پدر اطفالی که تاریخ تولدشان از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد و در داخل ایران متولد شده باشند و در صورتیکه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد تعلق می‌گیرد. (نرخ باوری شهرستان مربوطه در سامانه مرکز آمار قابل مشاهده است)

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ابتدا باید به سامانه اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند به این نشانی مراجعه کرده و فرم مربوطه را برای هر یک از فرزندان به طور جداگانه تکمیل و پس از ثبت نام کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنند. متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود و همچنین نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از ثبت نام در سایت و تعیین شعبه بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغ شده از طرف بانک مرکزی، اطلاع رسانی زمان مراجعه متقاضی به شعبه بانک از طریق پیامک اعلام می‌شود که ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری باید به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

پس از تشکیل پرونده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود و متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

وام

در حال حاضر وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها مطابق با ضوابط اعلامی از سوی بانک مرکزی، ۱۲۰میلیون تومان است؛ اما اگر زودتر ازدواج کنید، می‌توانید ۳۰ میلیون تومان بیشتر از بقیه وام بگیرید! بر اساس دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه و مطابق با بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اگر سن ازدواج متقاضیان در زمان ازدواج برای مردان کمتر از ۲۵ سال و برای زنان کمتر از ۲۳ سال باشد، آن‌ها می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.

در این میان البته برخی متقاضیان هم همیشه این سوال را از نظام بانکی دارند که اگر بار دوم یا چندمی باشد که ازدواج می‌کنند، آیا باز هم مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد که در پاسخ به آن‌ها باید گفت که اگر تا پیش از این وام ازدواج دریافت نکرده باشند، حتما می‌توانند از این تسهیلات فارغ از اینکه ازدواج چندمشان باشد، بهره‌مند شوند، چراکه بانک مرکزی اعلام کرده که امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی فراهم است مشروط به اینکه پیش از این از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشند؛ حتی اگر ازدواج دوم یا بیشتر فرد باشد