به گزارش پایگاه خبری نشان :

خودرو یکی از مکانیزم های تنظیم بازار است. خودرو حسن های زیادی هم برای متقاضی و هم برای تولیدکننده دارد. خودرو این امکان را می دهد که متقاضی خرید خودرو با مبلغ پایین تری از کف بازار به هدف خود برسد. خودرو خیلی به اقتصاد کشور می کند. مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌زودی برگزار می‌شود. در ابتدا قرار بود آغاز این طرح 16 اردیبهشت باشد. اما مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، اعلام کرد: زمان ثبت‌نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خورو ۱۶ اردیبهشت نیست و قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

خبر مهم ایران خودرو برای مشتریان سامانه یکپارچه

برای متقاضیانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها، بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ (تحویل در مهر ماه) را کسب کرده‌اند، از (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) به مدت هشت روز (تا روز چهارشنبه هفته آینده ۳ خرداد ماه) امکان واریز وجه فراهم شده تا مبلغ پیش‌پرداخت را واریز کنند.

متقاضیانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و اسامی آن‌ها به عنوان بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این گروه صنعتی، پیامک ارسال شده است، می‌توانند از (چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) تا چهارشنبه هفته آینده (سوم خرداد ماه) برای واریز وجه پیش‌پرداخت خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند.

اولویت‌های اعلامی، مجاز به ثبت‌نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه در این دوره، هستند و تغییر خودرو امکان‌پذیر نیست.

متقاضیان می‌بایست به منظور خرید محصولات ایران‌خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

براساس آن‌چه اعلام شده، سند خودرو یکسال در رهن شرکت خواهد بود، انتقال امتیاز به شخص ثالث و فروش حواله خودرو بصورت وکالتی ممنوع است و در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.  

در صورت عدم واریز کامل پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو در موعد تعیین شده، ثبت‌نام کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. ضمن اینکه در صورت انصراف مشتری یا مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی، در هر مرحله پیش از تحویل خودرو، ثبت‌نام لغو و وجه مشتری ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می‌شود.

همانطور که اشاره شد، مجدد تاکید می‌شود که قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل خواهد بود؛ فرد منتخب در حال حاضر بایستی مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب را مطابق بخشنامه  از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو واریز کند؛ الباقی وجه خودرو پس از تعیین نهایی در زمان ارسال دعوتنامه و با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود. / ایسنا

خودرو

اطلاعیه جدید ایران خودرو درباره فروش یکپارچه خودرو

به نقل از ایسنا، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از عرضه و حضور خودروی هایما در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها در سامانه تخصیص یکپارچه خبر داد و تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصول هایما در این مرحله فروش خودروهای داخلی در کنار سایر محصولات این شرکت که امکان عرضه آن‌ها با توجه به برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

ایران‌خودرو در این اطلاعیه متعهد شد که اولویت‌بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یکپارچه اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ اما با توجه به استقبال مشتریان از محصولات این گروه صنعتی، این شرکت نسبت به اختصاص ظرفیت عرضه براساس برنامه تولید اقدام کند تا امکان ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر و سررسید فراهم شود.

ایران‌خودرو حتی هایما را هم عرضه نمی‌کند

این گروه خودروسازی در اطلاعیه"‌ای اعلام کرده است که امکان حضور در مرحله دوم را نداشته اما تلاش خود را می‌کند که با افزایش ظرفیت عرضه خود را به مراحل بعدی برساند.

ایران خودرو

در اطلاعیه‌ ایران‌خودرو آمده است:

" ایران‌خودرو به منظور پاسخگویی بهتر به مشتریان و ایفای تعهدات ایجاد شده در موعد مقرر، امکان حضور در مرحله دوم فروش یکپارچه را نداشته و ضمن قدردانی از مشتریان برای انتخاب محصولات این شرکت و پوزش بابت عدم عرضه خودرو در مرحله دوم، اطمینان می‌دهد با برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید، محصولات خود را در مراحل بعدی فروش سامانه یکپارچه عرضه خواهد کرد.

همچنین با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه بصورت اولویت‌بندی و بدون قرعه‌کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می‌ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد."

براین اساس ایران‌خودرو "تاکید و تایید" خود را هم نقض کرده و محصول هایما را هم عرضه نخواهد کرد.