به گزارش پایگاه خبری نشان :

خودرو یکی از مکانیزم های تنظیم بازار است. خودرو حسن های زیادی هم برای متقاضی و هم برای تولیدکننده دارد. خودرو این امکان را می دهد که متقاضی خرید خودرو با مبلغ پایین تری از کف بازار به هدف خود برسد. خودرو خیلی به اقتصاد کشور می کند. مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌زودی برگزار می‌شود. در ابتدا قرار بود آغاز این طرح 16 اردیبهشت باشد. اما مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، اعلام کرد: زمان ثبت‌نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خورو ۱۶ اردیبهشت نیست و قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایران‌خودرو

متقاضیانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و اسامی آن‌ها به عنوان بخش دوم اولویت پاییز ۱۴۰۲ به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این گروه صنعتی، پیامک ارسال شده است، می‌توانند از امروز (چهارشنبه سوم خرداد ماه) تا شنبه ۱۱ خرداد ماه برای واریز وجه پیش‌پرداخت خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند.

اولویت‌های اعلامی، مجاز به ثبت‌نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه در این دوره، هستند و تغییر خودرو امکان‌پذیر نیست.

متقاضیان می‌بایست به منظور خرید محصولات ایران‌خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

بر اساس آنچه اعلام شده، سند خودرو یکسال در رهن شرکت خواهد بود، انتقال امتیاز به شخص ثالث و فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است و در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود و الباقی وجه خودرو، پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

ایران خودرو

در صورت عدم واریز کامل پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو در موعد تعیین شده، ثبت‌نام کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. ضمن اینکه در صورت انصراف مشتری یا مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی، در هر مرحله پیش از تحویل خودرو، ثبت‌نام لغو و وجه مشتری ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می‌شود.

همانطور که اشاره شد، مجدد تاکید می‌شود که قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل خواهد بود؛ فرد منتخب در حال حاضر بایستی مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب را مطابق بخشنامه  از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو واریز کند؛ الباقی وجه خودرو پس از تعیین نهایی در زمان ارسال دعوتنامه و با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

ایسنا