به گزارش پایگاه خبری نشان :
قیمت گوشت گوسفند به نرخ دولتی در بازار عرضه شد . همچنین قیمت گوشت ران گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان میباشد . قیمت گوشت در سال 1402 نسبت به سال گذشته دچار نوشانات زیادی شده است . قیمت گوشت دولتی  نسبت به قیمت آزاد مناسب تر است . در ادامه قیمت گوشت گوسفندی را مشاهده می کنید .

قیمت انواع گوشت گوسفندی بسته بندی 

نام محصول قیمت : 
قیمت گوشت گوسفند / راسته گوسفندی مهتا پروتئین (با ارز نیمایی) ۳۱۰,۰۰۰ تومان
قیمت گوشت گوسفند / ران گوسفندی مهتا پروتئین(با ارز نیمایی)    ۳۹۰,۰۰۰ تومان
راسته گوسفند مهتا پروتئین ۴۱۰,۰۰۰
قیمت گوشت گردن گوسفند مهتا پروتئین ۳۴۴,۰۰۰

نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی اخبار منتشر شده در فضای مجازی، پیرامون حذف ارز 28500 تومانی واردات گوشت قرمز را تکذیب کرد.

ساعت پیش نامه‌ای منتشر شد که در آن وزارت صمت اعلام کرده بود که واردات گوشت قرمز و چای به گروه کالایی 22 (ارز از محل تالار دوم) منتقل شده و ارز نیمایی برای وارات این دو محصول حذف شده است. اما اکنون قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی این خبر را تکذیب کرده است.

قیمت گوشت

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز 28500 تومانی گوشت قرمز منتشر شده است گفت: این اخبار به جد تکذیب می‌شود و هیچ‌گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وادراتی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: برعکس، دولت منابع بسیار خوبی از ارز 28500 تومانی را برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بازار اختصاص داده است و به طور هفتگی برنامه‌ واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است.

وی ادامه داد: ظرفیت مبادی واردات گسترش پیدا کرده است، همچنین محموله هایی که به کشور می رسند، بانک مرکزی تخصیص هایش را به موقع و منظم انجام می‌دهد، هم منظم شده و هم افزایش پیدا کرده است. بنابراین هیچ نگرانی برای واردات گوشت گوساله و گوسفندی وجود ندارد و پشتیبانی امور دام با همکاری میادین میوه و تره‌بار و قطعه‌بندی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این گوشت‌ها را در سطح گسترده توزیع می‌کند که در هفته‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: این تغییر گروه کالایی که در مکاتبات وزارت صمت صورت گرفته، مربوط به گوشت منجمدی است که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود. این گروه کالایی از طی چند ماه گذشته، ارزی به آن‌ها تخصیص داده نشده چرا که در تنظیم بازار نقش مستقیمی نداشت. اما کمبود گوشت منجمد گوساله و صنعتی باعث شده بود که رستوران‌ها و صنایع به این سمت حرکت کنند که از گوشت گرم استفاده کنند.

پیمان پاک گفت: با برنامه‌ریزی که با بانک مرکزی صورت گرفت، این گروه کالاهایی به تالار دوم و ارز مبادله‌ای منتقل شد و طی یک ماه گذشته ارز خوبی هم به این گروه تخصیص داده شد، که به طور تقریبی 8 هزار تن گوشت منجمد به سمت ایران آمد و بخش قابل توجهی از آن‌ها ترخیص شد و در اختیار اصناف مصرف کننده قرار گرفت و همین مسئله باعث شد گوشت منجمد گوساله از کیلویی 350 هزار تومان در طی یک ماه گذشته به 290 هزار تومان هم اکنون کاهش پیدا کند.

قیمت گوشت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه نوسان چندانی در قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر نداشتیم، درباره واردات توضیح داد: با تداوم واردات بازار داخل تنظیم خواهد شد.

علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت در هفته‌های اخیر نوسان چندانی نداشته است، گفت: قیمت گوشت قرمز طی این مدت افزایش و کاهش چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: مغازه‌داران هر کیلو شقه گوسفندی نر را با قیمت ۴۳۰ تا ۴۳۵ هزار تومان خریداری و با اعمال ۱۰ درصد سود آن را عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: عرضه دام کم شده است. به طور کل در دوسال اخیر به دلیل خشکسالی دام‌های زیادی از دست رفته‌اند. همچنین به دلیل کمبود علوفه و بالا بودن قیمت آن، بسیاری از دام‌ها به ویژه دام‌های مولد راهی کشتارگاه شده‌اند.

وی تصریح کرد: همه می‌گویند چرا گوشت گران است، اما باید گفت گوشت گران نیست، بلکه قیمت دام گران است.

ملکی در ادامه گفت: واردات گوشت باید انجام شود، زیرا با توجه به مواجه شدن با کمبود دام، واردات عاملی برای تنظیم بازار داخل خواهد بود.