به گزارش پایگاه خبری نشان :

بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست. در ادامه به آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

در دولت سیزدهم تعداد واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش یافت و به ۴۰۰ هزار واحد رسید به نحوی که وزارت کار تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساند که به موجب این تفاهم‌نامه در مرحله نخست شناسایی، پالایش و اولویت بندی متقاضیان مسکن واجد شرایط از جمله کارگران صورت گیرد.

بر اساس اعلام معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی۴۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در قالب طرح جهش مسکن طی مدت چهار سال احداث خواهد شد.

مهدی مسکنی با تاکید بر تعهد ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در قالب تعاونی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: تعاونی‌ها بر اساس قیمت تمام شده مسکن را تحویل متقاضیان می‌دهند و مبنا ارزش روز نیست که این اصلی ترین تفاوت مدل ساخت تعاونی‌ها با مدل پیش فروش و سایر روش‌هاست.

وی در توضیح جزئیات ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر سه نوع تعاونی شامل تعاونی متعارف، تعاونی مسکن مهر و تعاونی جهش ملی مسکن داریم که تعاونی‌های جهش مسکن جدیدا در دولت سیزدهم شکل گرفته‌اند و این تعاونی‌ها می‌توانند در توسعه طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند.

معاون وزارت کار و تعاون با اشاره به ساخت و تحویل تعدادی‌ از واحدهای نهضت ملی مسکن توسط تعاونی‌ها گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات تعاونی‌ها در حوزه ساخت مسکن، تخصیص زمین است.این موضوع به دولت اعلام شده و قطعا متناسب با زمین‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد نسبت به ساخت مسکن اقدام می‌کنیم.

آنطور که مسکنی گفته طی تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت تعاون و شهرداری تهران به امضا رسیده از ظرفیت بافت‌های فرسوده و ناپایدار جهت ساخت مسکن توسط تعاونی‌های مسکن محلات استفاده خواهد شد.

وی همچنین از تغییر اساسنامه تعاونی‌های جهش مسکن خبر داد و گفت: بر این اساس کف و سقف مواد ۶ و ۲۰ قانون تعاون را رعایت کردیم و مقرر شد که کف تعداد اعضای تعاونی ۳۰ نفر و سقف آن ۲۰۰ نفر باشد. ممکن است برخی تعاونی‌ها بالای ۲۰۰۰ نفر عضو داشته باشند که به سمت خرد کردن تعاونی رفته‌ایم و آنها را در قالب تعاونی‌های ۲۰ نفره ساماندهی کرده‌ایم.

بر اساس آمارها بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که بستر خانه‌دار شدن آحاد جامعه را فراهم کرده‌اند. در تعاونی‌های مسکن نگاه سودآوری حاکم نیست و مسکن با قیمت تمام شده و کیفیت قابل قبول ساخته و در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

بازنشستگانِ (مستمری بگیران) تامین اجتماعی، از طریق سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کدملی می توانند فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

برای مشاهده فیش حقوقی، داشتن نام کاربری و گذر واژه فعال در سامانه تامین اجتماعی الزامی است.

جزئیات نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری و دریافت رمز عبور، به شرح زیر می باشد؛

گام اول:

برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید. سپس با انتخاب بخش ثبت نام خدمات غیرحضوری وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

گام دوم:

با انتخاب صفحه ثبت نام، وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی و اتباع خارجی نیز فراهم شده است.

کافی است با انتخاب اشخاص حقیقی مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

گام سوم:

در این مرحله بایستی کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید حتما شماره همراه باید منطبق با کد ملی فرد باشد و الا سیستم اجازه ورود به مرحله بعدی را نمی‌دهد.

گام چهارم:

"درآمد دلاری بالای 100 میلیون" برای کسانی که می خواهند میلیاردر شوند.

در این مرحله اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد ثبت شود در غیر این صورت با پیغام زیر رو به رو می‌شوید.

گام پنجم:

در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

گام ششم:

در این مرحله گذرواژه (رمز عبور) مورد نظر خود را ثبت کنید.

گام هفتم:

در این مرحله اطلاعات، جهت بازبینی و تایید نهایی به کاربر نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات دکمه تایید و ثبت‌نام را انتخاب نمایید.

در نهایت پیامکی مبنی بر ایجاد حساب کاربری با محتوای زیر به شماره همراه کاربر ارسال می‌شود.