به گزارش پایگاه خبری نشان :

روز چهارشنبه داریوش مهرجویی و همسرش در خانه ویلایی شان به قتل رسیدند . عکسی عاشقانه از مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش در فضای مجازی منتشر شده است. قتل داریوش مهرجویی به همسرش همه را شکه کرد . امروز چهارشنبه مراسم تشییع پیکر مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش است . در ادامه عکس عاشقانه داریوش مهرجویی و همسرش را در سایت نشان باهم میبینیم.

 

مراسم رسمی بدرقه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر راس ساعت۱۰ صبح با اجرای بهرام رادان (بازیگر) برپا شد که از مردم خواست به احترام پیکر این دو هنرمند به پا خیزند.

به گزارش ایسنا،کمتر از یک ساعت مانده به مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، جمعی از مردم علاقه‌مند و هنرمندان با حضور در محوطه پهنه رودکی تالار وحدت آماده وداع شدند و ترانه «چرا رفتی؟» همایون شجریان و بخشی از موسیقی فیلم «سنتوری» تا پیش از آغاز مراسم پخش شد.

احمدرضا درویش، محمد مهدی عسگرپور، داریوش فرهنگ، رضا درمیشیان، مسعود کرامتی، محمد علی نجفی، علی مصفا، جعفر پناهی، محمد رسول اف، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، دانش اقباشاوی، محسن امیریوسفی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، بهرام رادان، حبیب دهقان‌نسب، مانی حقیقی،مازیار میری، هانیه توسلی، محمدرضا دلپاک، ابوالحسن داودی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، مسعود اطیابی و.... از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر هستند.

مونا مهرجویی فرزند این کارگردان هم در مراسم حاضر شده است.

مراسم رسمی تشییع داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر ساعت ۱۰ با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

مراسم با اجرای بهرام رادان بازیگر همراه است که در ابتدا از حاضران خواست به احترام ورود پیکر این فیلم‌ساز و همسرش به پا خیزند.

مسعود کیمیایی در ابتدا به سخنرانی پرداخت.

در ابتدا فرهاد آییش بازیگر سخنانش را با تسلیت برای قتل داریوش مهرجویی و همسرش آغاز کرد و گفت: استاد علی نصیریان در سفر هستند و پیامی را فرستادند. نصیریان در این پیام صوتی گفت: در بیماری با فکر و خیالت به سر می‌برم. من فرو ریختم و بی خواب شدم. چه کنم؟ از اولین کار خلاقه‌ات در کنارت بودم تا آخرین کار اما الان نیستم. ای مهر فرزانه! این چه روزگاری است؟!

بهمن فرمان آرا هم در سخنانی گفت: داریوش جان قرار نبود این ملاقات اینجا انجام شود. ما کجا زندکی می‌کنیم؟ یکی از بزرگترین هنرمندان این مملکت باید سلاخی شود؟

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همان طور که مسعود کیمیایی گفت: هیچ چیز نمی‌توانم بگویم. چطور دوربین کار نکرد؟ دل ما شکسته است و هر هفته قرار است اینطور جمع شویم برای یک نفر دیگر که می‌رود؟ با این حال تشکر می‌کنم از اینکه آمدید.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر ۲۲ مهر ماه در منزل شخصی‌شان به قتل رسیدند.

بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی متولد ۱۷ آذر ۱۳۱۸ در تهران، کارگردان و نویسنده است.

فارغ التحصیل رشته فلسفه در مقطع لیسانس از دانشگاه UCLI  لس‌ آنجلس در سال ۱۳۴۴ می باشد که فعالیت خود را با درس موسیقی آغاز کرد و با ساخت فیلم «گاو» مشهور شد.

متاسفانه در ساعات پایانی روز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش در ویلایشان واقع در شهر زیبادشت منطقه فرخ آباد فردیس (کرج) منتشر شد.

ساعاتی بعد تایید شد «مونا» دختر مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش ماجرا را به پلیس خبر داده است.

بیوگرافی وحیده محمدی‌فر همسر داریوش مهرجویی

وحیده محمدی‌فر فیلمنامه نویس ، طراح لباس و دستیار کارگردان ایرانی همسر دوم داریوش مهرجویی بود که در 19 بهمن 1347 متولد شد. محمدی‌فر دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۷۵ و با بازی در فیلم سینمایی «لیلا» آغاز کرد.

محمدی‌فر با نگارش اپیزود اول فیلم نامه داستان های جزیره نویسندگی را به شکلی جدی پی گرفت و با نگارش مشترک فیلم نامه «مهمان مامان» با مهرجویی و مرادی کرمانی به نامی آشنا در عرصه فیلم‌نامه نویسی مبدل شد. وحیده محمدی‌فر سابقه فعالیت در آثاری همچون «لامینور»، «اشباح»، «چه خوبه که برگشتی»، «نارنجی پوش»، «سنتوری» و «آسمان محبوب من» را در کارنامه هنری خود دارد.

شروع فعالیت هنری مهرجویی با موسیقی

در نوجوانی به موسیقی علاقه‌مند شد و مدت کوتاهی در کلاس آموزش موسیقی آقای زندی شرکت کرد. نزد پدرش که موسیقی ایرانی را خوب می شناخت به نواختن سنتور پرداخت و بعد با موسیقی کلاسیک غربی آشنا شد و به نواختن پیانو و نوشتن قطعاتی برای پیانو پرداخت.

مهاجرت به لس‌آنجلس

در  17 سالگی به سمت سینما گرایش پیدا کرد و برای اینکه فیلم‌های خارجی را بهتر بفهمد، زبان انگلیسی یاد گرفت و در کنارش تحصیلات مقدماتی را در تهران به پایان برد. یک سال در هتل آتلانتیک مدیر شد و سپس بیست ساله بود که برای ادامه تحصیل به کالیفرنیا رفت و آنجا نخست به خواندن سینما روی آورد، اما خیلی زود سینما را رها کرد و به فلسفه پرداخت. در نهایت سال 1344 از دانشگاه یوسی ال ای لس آنجلس لیسانس فلسفه گرفت. در همین سال سردبیری نشریه پارس ریویو در لس آنجلس را به عهده گرفت و بعد از یکسال به ایران بازگشت.

نخستین فیلم داریوش مهرجویی

در سال 1346 نخستین فیلم خود به نام «الماس 33» را که فیلمی بسیار پرهزینه بود ساخت. این فیلم در 5 بهمن 1346 در تهران روی پرده رفت و فروش متوسطی داشت و با توجه به هزینه بالای ساخت شکستی تجاری محسوب شد و توجه منتقدان را هم چندان به خود جلب نکرد.